מנחם בן מממש את איומו וממשיך להגיש תביעות דיבה נגד מי שלטענתו הכפישו אותו והביאו למצב שבו אינו רצוי עוד בתקשורת, ובכך פגעו אנושות בפרנסתו.

אחרי שהגיש תביעה בסך מיליון שקל נגד האגודה לשמירת זכויות הפרט, פנה בן בימים האחרונים לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו והגיש עוד שתי תביעות דיבה בסך חצי מיליון שקל כל אחת. התביעה הראשונה מופנית נגד השבועון "טיים אאוט" וכן נגד העיתונאים איתי ולדמן, שי גולדן, מעיין יחבס, ג'ורג' אבני ומתן חצרוני; התביעה השנייה הוגשה נגד אתר "עכבר העיר" ואיש יחסי-הציבור דביר בר.

כמו במקרה התביעה נגד אגודת הלהט"ב, גם את התביעות האחרונות הגיש בן בעצמו, בלא עורך-דין שייצג אותו ובליווי בקשה לפטור אותו מתשלום אגרת בתי-משפט בטענה כי נותר חסר כל.

במוקד התביעה הראשונה עומד פרסום מאת ולדמן שראה אור במגזין "טיים אאוט" בשנת 2011 וכן שני פרסומים אחרים שראו אור תחת עריכתו של ולדמן באתר "מאקו". לפי התביעה, בגליון "טיים אאוט" מלפני ארבע שנים כתב ולדמן טור תחת הכותרת "מנחם בן לאדן", ובו טען, בין היתר, כי "יותר מסביר שרכש את דעותיו החשוכות אחרי שהתמודד בעצמו עם דחפים מיניים חריגים בנעוריו". באותו גיליון, מוסיף בן בתביעתו, התפרסמה רשימה מאת יחבס תחת הכותרת "אויב הקהילה" ובה שולב ציטוט מפי שי גולדן שלפיו בן טוען ש"ההומואים מגעילים אותו". בן מכחיש כי אמר זאת אי-פעם. לדבריו, איבתו מופנית כלפי תופעת ההומוסקסואליות בלבד ולא כלפי "ההומואים".

שני הפרסומים באתר "מאקו" ראו אור בשנת 2014. הראשון, מאת ג'ורג' אבני, ראה אור אחרי שבן עצמו פירסם טור באתר "וואלה" תחת הכותרת "מול גל העבריינות ההומואית". אבני דיווח על קריאת אגודת הלהט"ב לפטר את בן מ"וואלה", ולטענת בן, הדיווח כלל השמצות קשות ופורסם בלא שהתבקשה תגובתו. הפרסום השני, מאת מתן חצרוני, כלל, לטענת בן, ציטוט לא מדויק כאילו אמר שאם ייבחר לכנסת מטעם הבית-היהודי, "יבלום את ההומוסקסואלים". בפועל, טוען בן, הבטיח כי "יבלום את ההומוסקסואליות".

"המשותף לארבע הדיבות הוא איתי ולדמן", כותב בן בתביעתו, "הומו מוצהר הרואה במנחם בן 'אויב הקהילה' למרות שמנחם בן הצהיר שוב ושוב על חיבתו והערכתו להומואים, אמנם תוך התנגדות עזה מצדו להומוסקסואליות כשלעצמה. [...] ולדמן אחראי אישית לפרסומי הדיבה הנ"ל ולהתנכלות מתמשכת נגד מנחם בן, מאז ועד היום, מימיו כעורך 'טיים אאוט' עד ימי כעורך 'מאקו'".

בהמשך טוען בן כי "בהסתה נגדו של חוגים להט"בים מסוגו של איתי ולדמן נמנעת האפשרות מן הציבור ללבן את האמת ביחס לתופעה ההומוסקסואלית, שצו מצפונו חייב אותו ומחייב אותו להתייחס אליה בחומרה ולפעול נגדה (כי מדובר לדעת מנחם בן בהטיה תרבותית ובשטיפת מוח ציבורית, העלולה לפגוע בילדינו), תמיד מתוך הערכה וכבוד להומואים עצמם שנלכדו בטעותם".

בן דורש מוולדמן ומהשבועון "טיים אאוט" פיצוי בסך 150 אלף שקל כל אחד, ומכל יתר הנתבעים פיצוי בסך 50 אלף שקל כל אחד. אשר לזכיינית ערוץ 2 קשת, המפעילה את אתר "מאקו", בן כותב כי "נמנע מלתבוע את מאקו-קשת, משום שקשת נהגה איתו גם בחסד ובנדיבות בהקשרים אחרים, גם אם עוולה כלפיו במקרים הנ"ל. לכן, בניגוד לנתבעים האחרים, הוא אינו מזהה זדון חד-משמעי כלפיו במעשיה, ולכן אינו מוצא לנכון לתבוע אותה על אחריותה לפרסומים באתר האינטרנט שלה".

תביעה נוספת שהגיש בן בימים האחרונים מופנית כלפי אתר "עכבר העיר" ודביר בר, שפירסם בו בשנת 2011 טור תחת הכותרת "מנחם בן לא יותר טוב מהיטלר". בר, כותב בן בתביעתו, אף הקים קבוצת פייסבוק בקריאה לפיטוריו של בן ממקומות עבודתו דאז בגין התבטאויותיו ההומופוביות. "במידה רבה בגלל פעילותו של דביר בר ומאמר השטנה שפירסם ב'עכבר העיר'", נטען בתביעה, "מנחם בן אכן פוטר [...] גם מטורו המרכזי ב'מעריב' וגם מהשתתפותו בפאנל קבוע בערוץ 2".

בן טוען בתביעתו נגד בר כי הגיש אותה רק כעת בעיקר משום שלאחרונה הודח מכתיבה באתר "וואלה" ומצא את עצמו חסר עבודה. לדבריו, בשנת 2011, כשבר פירסם את מאמרו, "כל העניין המשפטי היה רחוק ממנו אז הרבה יותר מהיום". עוד מוסיף בן כי באותה תקופה "לא חשב שיוכל להגיש בעצמו את התביעה. לקח לו כמה שנים להבשיל (בעניין זה ובעניינים אחרים) עד שהבין שהוא יכול לכתוב את התביעה בעצמו, ללא עורך-דין, בתקווה שהצדק ינצח".

2214-07-15
8241-07-15