מנחם בן תובע פיצוי בסך מיליון שקל מאגודת הלהט"ב (האגודה לשמירת זכויות הפרט) בטענה כי הקריאה לפטרו מאתר "וואלה" הסבה לו נזק כלכלי כבד והקשתה עליו עד מאוד להתפרנס מכתיבה. גם הופעותיו בטלוויזיה, טוען בן, הופסקו בשל הפולמוס סביב הטור והדחתו מאתר "וואלה". על התביעה דווח לראשונה באתר News1.

בדצמבר האחרון פירסם בן, שהיה אז בעל טור באתר "וואלה", טקסט תחת הכותרת "מול גל העבריינות ההומואית". בעקבות הפרסום קראה אגודת הלהט"ב להפגנה מול בית מערכת "וואלה" בדרישה לפטר את בן מהאתר. כבר למחרת, כותב בן בתביעה שהגיש לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, הוא הודח מתפקידו כבעל טור באתר, ובהמשך סבל מ"שרשרת חרמות והדחות נוספות" שדירדרו את מצבו הכלכלי.

לטענת בן, שהגיש את התביעה בעצמו, בלא עורך-דין שייצג אותו, בעצם הקריאה להפגנה למען פיטוריו מהאתר עברה אגודת הלהט"ב עבירות של איומים, סחיטה באיומים, דיבה, הסתה, הפרת חוק חופש העיסוק ועוד סעיפים מספר החוקים המפורטים בכתב התביעה.

בין היתר יוצא בן נגד מנכ"ל האתר, אילן ישועה, על חלקו המכריע בהסרת הטור. בתביעה מתואר כיצד מיד לאחר הפרסום דרשה קבוצה של עיתונאים מאתר "וואלה" מהעורך הראשי דאז ינון מגל להסיר את הטור. לאחר שמגל סירב, כותב בן, "פנתה אותה קבוצת עיתונאים למנכ"ל 'וואלה' אילן ישועה, ובין השאר איימה עליו כי אגודת הלהט"בים עומדת להפגין מול בית 'וואלה' בדרישה לפטר את מנחם בן. תחת אותו איום ולחץ החליט מנכ"ל 'וואלה', סמכות ניהולית בלתי-עיתונאית בעליל, להסיר את הטור מן האתר כמה שעות לאחר שעלה, וזאת בניגוד לדעת העורך הראשי". בן מפנה את בית-המשפט לפרסום שראה אור באתר זה, ולפיו מגל מחה על החלטת ישועה במכתב ששיגר לעובדי "וואלה".

ההפגנה נגדו אמנם בוטלה לאחר שהתברר כי הודח מכתיבה באתר, מוסיף בן, אולם הנזק נעשה. "כל מעסיק עתידי שלו מאוים למעשה פן יפגינו למרגלות הבניין שלו אם יעסיק את מנחם בן", הוא כותב על עצמו בכתב התביעה.

מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה (צילום: דוברות "וואלה")

מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה (צילום: דוברות "וואלה")

הטור שהוביל לפיטוריו, טוען בן בתביעתו, "לא הסית נגד ההומואים כלל (להפך, תמך בזכויותיהם), אלא רק נגד התופעה ההומוסקסואלית". לדבריו, בעקבות "שורת מקרי פדופיליה הומואית ודומותיה שנחשפו בתקשורת בזה אחר זה [...] חשב כי חובתו להתריע בפני גל הפדופיליה ההומואית המתפשט הזה, תופעה שמעולם קודם לא נפוצה כל-כך בישראל".

בהמשך כתב התביעה מוסיף בן: "העובדה שאגודת הלהט"בים רודפת אחריו בנסיון למנוע ממנו לדבר ולהתבטא מוכיחה עד כמה אפקטיביים דבריו ועד כמה יש בהם פוטנציאל שכנוע. לכן זה גם עניינו של הציבור, ולא רק עניינו של מנחם בן עצמו, לאפשר לו את חופש הביטוי, כדי שהציבור יוכל לשקול בעצמו ולהשתכנע או לא להשתכנע מדבריו. סתימת הפיות כאן מסוכנת אפוא לציבור כולו".

מעבר לשורה של אישומים פליליים שבהם מאשים בן את האגודה, הוא מבקש מבית-המשפט להכריע אם הטור שכתב הוא אכן "מאמר הומופובי מחריד" ש"חצה כל גבול של שיח לגיטימי", כפי שטענו באגודה, או מאמר ש"לא חצה גבול של חוקיות", כפי שטען העורך דאז מגל.

"להבדיל", מוסיף בן, "ניתן להשוות את זה לקריקטוריסט היודע כי אסור לו לצייר את מוחמד, פן יותקף בטרור אלים, עם כל ההבדלים. גם פיטורים ואיום בפיטורים הם סוג של טרור".

במקביל להגשת התביעה הגיש בן בקשה לפטור מתשלום אגרת בית-משפט. בהקדמה לבקשה זו כותב בן כי בכוונתו להגיש תביעות נוספות נגד עובדי "וואלה", שדרשו את הסרת הטור שכתב; נגד איתי ולדמן, שפירסם באתר mako טור בגנותו; נגד דביר בר, שהשווה אותו בראיון להיטלר; ונגד הפזמונאי יוסי גיספאן, שאף הוא השווה את בן לצורר הנאצי.

בן מצהיר כי אין ברשותו כל רכוש של ממש בעולם זה ופונה לשופטים בבקשה: "אם לא תזהו אינטרס ציבורי ברור בבירור התביעות שלי בבית-המשפט (ולעניות דעתי, זה בהחלט צריך להיות חלק מן השיקול שלכם), אצטרך לוותר. בברכת עשיית צדק, מנחם בן".

58502-06-15