הבידול שלנו הוא שאנחנו מפרסמים חדשות שהתקשורת המרכזית לא מפרסמת, אומר בועז גולן, מייסד אתר החדשות "0404", שהחל כמקומון באזור הצפון ופועל זה שנתיים וחצי בזירה הארצית. כדוגמה מביא גולן את הסיקור השוטף באתר של פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה, "ודברים נוספים, כמובן עם פן ציוני של אהבה עזה לחיילי צה"ל", הוא מוסיף.

לדברי גולן, הדיווחים על שגרת הטרור בתקשורת המרכזית הם אקראיים. "עכשיו בתקופת הרמדאן יש עשרות אירועים מדי יום", לדבריו, ורובם ככולם אינם מדווחים. "כשזורקים בקבוק תבערה על רכב זה לא חדשות?", הוא שואל, "אזרח רגיל שנוסע בכבישים רוצה לדעת מה קורה". עוד מספר גולן כי הסיקור באתר הוא שהניע את שרת המשפטים איילת שקד להצהיר כי תפעל להחמרת הענישה כנגד מיידי אבנים.

האתר פועל גם באמצעות דף פייסבוק, שלו כ-300 אלף מנויים. גולן מזכיר את מחאת "דוד הנחלאווי" ככזו שהחלה בדף הפייסבוק של האתר. בהקשר הזה אומר גולן כי "התקבלו 17 אלף תמונות במערכת". האפליקציה של האתר, הוא מספק מספר נוסף, זכתה ל-400 אלף הורדות, ואילו הגלישה באתר עומדת על 600 אלף גולשים מדי יום.

בועז גולן (צילום: באדיבות המצולם)

בועז גולן (צילום: באדיבות המצולם)

גולן, שמעיד על עצמו כי הוא עוסק בעיתונות מאז 1993, אומר כי לא שינה את התנהלותו המקצועית בעקבות הצלחת האתר והגידול בחשיפה: "אני מוודא, בודק, ואז יורה לכל הכיוונים. כל ידיעה שאני רואה בה עניין לציבור אנחנו מפרסמים, בלי אג'נדה של שמאל או ימין. תפיסת העולם שלי היא לא שמאלני או ימני, אלא הגיוני. כל מה שהציבור צריך לדעת".

גולן התראיין לאורן פרסיקו ונמרוד הלברטל בתוכנית "קול העין" בתחנת קול-הקמפוס, שיתוף פעולה של "העין השביעית" ובית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.