בשבוע שעבר, במדור "אזור הדמדומים" הרואה אור ב"הארץ", תיארו גדעון לוי ואלכס ליבק מקרה שאירע לתושבי אחד הכפרים בשטחים. "את היום הזה לא שוכחים בכפר הצחיח אל-כרמל שבדרום הר חברון", כתב לוי בפתח המדור. "גם עכשיו, אחרי חודשיים, כשהתושבים מספרים על מה שקרה הם נסערים ועלבונם ניכר".

בהמשך כתב לוי כי ב-7 באפריל השנה הוציאו חיילים ילדים פלסטינים ממאגר מים עתיק והרחיקו אותם מהמקום כדי לאפשר למתנחלים להגיע לבריכה. "חלק מהמתנחלים ירדו אל המים, אחרים הקשיבו לדברי המדריכים שהסבירו כי המקום שייך ליהודים. כמה מהם התפללו. אבו-סבייח אומר שהיו אף שהניחו תפילין", דיווח לוי.

קרוב לוודאי שהמתנחלים דווקא לא הניחו תפילין ליד הבריכה, שכן ה-7 באפריל נפל השנה על חול-המועד פסח, מועד שבו יהודים החיים בישראל אינם נוהגים להניח תפילין. "אני יכולתי רק לכתוב את מה שסיפרו לי, אבל הרי זה לא איזה פרט גורלי שהייתי צריך לבדוק", אומר לוי ל"העין השביעית" ומוסיף: "עברו כבר חודשיים [מאז המקרה] כשהם סיפרו לי את זה".

לדברי לוי, הוא הגיע למקום עם מתורגמן, אולם שוחח עם עד הראייה הפלסטיני בעברית. זה תיאר את אשר קרה והחווה בידיו תנועה שלוי פירש כמסמנת הנחת תפילין. "הוא לא השתמש במלה 'תפילין'", אומר לוי. "אני אמרתי 'תפילין' והוא אמר, 'כן כן, תפילין', אבל אין לזה שום משמעות, אני לא בטוח שהוא יודע מה זה. יכול להיות שהוא התכוון למשהו אחר". כיוון שלוי לא ידע שלא מניחים תפילין בפסח, הוא מסביר, ומשום שלא חשב שמדובר בפרט משמעותי, פירסם את הטור עם המידע השגוי.