"הטלוויזיה-החברתית היא בראש ובראשונה ארגון לשינוי חברתי שמבוסס על ערכים של צדק, שלום ופיוס. אנחנו עושים את זה באמצעות יצירה של תקשורת עצמאית", אומר אוהד שם-טוב, המנכ"ל, המייסד והעורך הראשי של הטלוויזיה-החברתית. תוכני המיזם משודרים באתר, ובשעות מוגבלות גם בערוצים הקהילתיים בכבלים ובלוויין.

שם-טוב שוחח עם אורן פרסיקו ואביעד טובי ב"קול העין", תוכנית הרדיו של "העין השביעית" וקול-הקמפוס בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.

השלושה שוחחו על המתח שבין אידיאולוגיה לעיתונות. "אנחנו פשוט שקופים", אומר שם-טוב. ואיך מעניינים צופים בנושאים חשובים אך לא פופולריים? "הציבור כן מתעניין בחדשות, השאלה רק מאיזו זווית מביאים לו את זה. הזווית שלנו היא הזווית החברתית".

"היוזמה התחילה בהתנדבות, ועם הזמן הבנו שאנחנו צריכים לגייס כסף", מספר שם-טוב. לדבריו, המימון מגיע מקרנות ומממן צוות מקצועי. "זה לא אתר של אקטיביסטים ששולחים מה שהם צילמו בפלאפון", הוא מעיר. לדבריו, הטלוויזיה-החברתית הוא "חלק מגל של תקשורת עצמאית שבשנתיים-שלוש האחרונות, בעיקר אחרי המחאה, התגבר מאוד. אנחנו, למיטב ידיעתי, היחידים שפועלים בתחום הטלוויזיה".

"קשה לשים את האצבע על שינוי מסוים שאנחנו אחראים לו", אומר עוד שם-טוב. "התפקיד שלנו הוא להגביר מודעות. המטרה שלנו היא לא לפרסם סקופים, אלא לייצר מארג של תכנים, כך שאנשים ייחשפו לעוד ועוד מאבקים ויתחילו להאמין בדרך הזו".