ב-19.4.15 כתבתי לכם כי "העין השביעית" יצא לדרך חדשה, וכי בלעדיכם לא נצליח לעשות את הצעד הראשון. ובכן, אחרי כמעט 20 שנה במכון הישראלי לדמוקרטיה, "העין השביעית" היא כעת כלי תקשורת עצמאי – בזכותכם. בשבועות שחלפו מאז ההודעה זכינו להבעת אמון מחממת לב: כ-150 אלף שקל גויסו, מכ-1,000 תורמים שונים. כמו כן קיבלנו תמיכה חשובה מהקרן החדשה לישראל ומפורום קהלת, שילוב משמח שלימד אותנו כי העשייה שלנו חוצה גבולות אידיאולוגיים והעלה את סך הסכום שגויס עד כה לכ-300 אלף שקל.

התמיכה יוצאת הדופן שהגיעה אלינו בתוך זמן קצר מאז התחלנו את קמפיין מימון ההמון הצילה את "העין השביעית". היא איפשרה את מהלך היציאה לדרך עצמאית, אבל לא רק זאת. היא היתה עבורנו תמיכה מורלית, זריקת עידוד בנתיב החדש ותזכורת לכך שמה שאנחנו עושים כאן מדי יום הוא חשוב ומעניין לא רק עבורנו, אלא עבור קהל גדול של קוראים שעוקב אחרינו.

אחרי ההתרגשות של פתיחת הקמפיין, והידיעה שבתוך זמן קצר כל-כך נאסף כסף שיחזיק את האתר מעל למים בחודשים הקרובים – שקענו חזרה לשגרת העבודה העיתונאית. מסכסוכי העבודה בחדשות 2 ועד לסכסוכי העורכים ב"ידיעות אחרונות", מאחורי הקלעים של "ישראל היום" ועד לאופן שבו מתנהל דובר צה"ל ומתנהלת משטרת ישראל, מספי רכלבסקי ועד סבר פלוצקר, מסמי עופר ועד נדב פרי, מ"האח הגדול" ועד חיים שיין, ממשה פרימו ועד נחום ברנע. השקנו גם תוכנית רדיו חדשה. אבל ההצלחה הראשונית אינה מספיקה. תקציב האתר עומד על כ-70 אלף שקל בחודש, ואנחנו צריכים לפחות להכפיל את הסכום שגויס עד כה כדי להגיע ל-2016. הקמפיין נמשך במלוא העוצמה.

לשלב השני של הקמפיין, שמובילה ענת באלינט, חברת הוועד המנהל של העמותה שלנו, התגייסו כמה עיתונאים שאתם מכירים: אילנה דיין, אילה חסון, מוטי קירשנבאום ותמר איש-שלום. בסרטונים בכיכובם תוכלו לצפות בערוץ היוטיוב שלנו. הסרטונים יופצו גם בפייסבוק ובטוויטר, ונשמח אם תשתפו אותם. רביב דרוקר כתב גם הוא על הקמפיין שלנו ב"הארץ". תשובות לשאלות בקשר לקמפיין שהגיעו אלינו מגולשים אפשר למצוא כאן. שאלות ותהיות נוספות ניתן לשלוח לתיבת המייל שלנו: contact@the7eye.org.il. אל טופס התרומה ניתן להגיע בין היתר באמצעות הקישור הזה.

התמיכה מהגולשים היא שמאפשרת לאנשי הוועד המנהל של עמותת "העין השביעית", אלעד מן, אבנר הופשטיין וענת באלינט, לעסוק באתגר הגדול המונח לפתחנו: מציאת מימון קבוע וארוך טווח שיאפשר לנו פעילות בת-קיימא. "העין השביעית" זקוק לחברה האזרחית בישראל – תורמים פרטיים, גופים ציבוריים וקרנות. אני בטוח שיש ביניהם מי שחושב שאפשר וצריך להילחם בגילויי השחיתות והסיאוב בתקשורת בישראל, לחזק עיתונאים חופשיים ואמיצים, שקיפות וחופש ביטוי. כי בלי תקשורת עצמאית ונקייה, יהיה קשה לגופי החברה האזרחית לקדם כל שינוי משמעותי אחר.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 442KB)