"יאללה הביתה" היה אחד מנושאי הדיון ב"יציע העיתונות" כשעה לאחר שמכבי תל-אביב זכתה בגביע המדינה ביום רביעי בלילה, ובכך השלימה זכייה גם באליפות ובגביע הטוטו. זה נראה תחילה כמו מארב מתוחכם של עורך התוכנית למשה פרימו, חבר הפאנל המכובד, שקרא לא פעם לשלוח הביתה את פאקו אייסטרן, מאמן מכבי תל-אביב. פרימו היה צריך להסתכל לצופים בעיניים, להודות שהוא נכשל בתפקידו ואז לשים את המפתחות על השולחן ולעזוב את האולפן.

אבל "יאללה הביתה" לא היה מיועד לפרימו, והפרשן אף לא העלה בדעתו שהוא צריך לשלם בכסאו את מחיר הכישלון הקולוסלי של פרשנויותיו. בלי להתנצל ובלי למצמץ הכריז פרימו שלפאקו מגיע להמשיך. חד וחלק.

רק לפני חודש פירסם הפרשן-לרגע באתר ערוץ הספורט טור תקיף – "כך מכבי תעפיל לליגת האלופות: הגיע הזמן להיפטר מפאקו ומקרלוס [הבלם]". פרימו נימק את דעתו במלים הבאות: "כמו שלא כל זמר ספרדי הוא חוליו איגלסיאס – ככה לא כל מאמן הוא פפ גוארדיולה ולא כל שחקן הוא אנדרס אינייסטה. פאקו חושב שהעובדה שהגיע מספרד נותנת לו אופציה ללמד אותנו כדורגל, אבל טעות בידו".

צודק. כמו שלא כל זמר ישראלי הוא שלמה ארצי, ולא כל שחקן הוא ערן זהבי, ככה לא כל פרשן מדופלם הוא משה פרימו, שחושב שהעובדה שדחפו לו מיקרופון והציבו מולו מצלמה מקנה לו את הפריבילגיה ללמד צופים ואנשי מקצוע מאיפה זורח הכדורגל.

פרימו השתלב בטבעיות בגל האייטמים בעקבות הזכייה של מכבי תל-אביב בגביע המדינה, וכתב באתר ערוץ הספורט: "פאקו צריך להמשיך". פרימו אף תהה איך זה שעד עכשיו לא שמענו מראשי הקבוצה שום רמז לכך שהמאמן ימשיך בעונה הבאה, וחידד והוסיף שאם פאקו לא ימשיך, זה רק בגלל האגו של המנהל הספורטיבי במכבי תל-אביב.

"הגיע הזמן להיפטר מפאקו וקרלוס". משה פרימו

"הגיע הזמן להיפטר מפאקו וקרלוס". משה פרימו

הפרשן לא חשב שיש מצב שהמנהל הספורטיבי מכיר את תוכנו של הטור שפירסם ב-7.4.15 והשתכנע מדבריו של גאון הכדורגל הישראלי שחייבים להיפטר מהמאמן כדי להגיע לליגת האלופות.

כיוון שקשקושיו של פרימו הפכו לסוגה עילית בערוץ הספורט – מדובר בתרנגול שמטיל ביצי זהב – הועלה טורו לראש דף הבית, כדי שלקוראים יהיה העונג להטיח בו ביצים סרוחות כגון "אומלל", "אין לך מושג" ו"תחזור להיות נהג אוטובוס", ובכך לשפר את ביצועי הרייטינג של האתר.

פרימו הוא מייצג נאמן של מוסד הפרשן-לרגע-ובדיעבד, שעובד בשיטת מבחן התוצאה ל-90 דקות. אם אתה מאמן שניצח משחק אחד, הפרשן פרימו יכתיר אותך למלך ויסדר לך בהבל פיו חוזה לשלוש עונות. הפסדת בשבת? הפרשן פרימו יקרא לכל הגורמים והמוסדות להיפטר ממך לאלתר.

פרימו לא לבד בגרוטסקה העיתונאית הזו. הוא ראש לשועלים, משל ושנינה לתופעת הפרשנים בשקל שלא רואים מטר מעבר לאופק. טאלנטים כמותם נמצאים בכל ערוץ ותחנה, אתר ועיתון. עמודי אש ההולכים לפני מחנה תקשורת הספורט ההולך ומתרדד.

מפלצת הווינר

המועצה לשידורי כבלים ולוויין צריכה לתת את הדעת לתופעה של קידום נותני החסות – תוכן שיווקי כפשוטו. בפאנל של ערוץ הספורט, שקדם לשידור גמר גביע המדינה, הופיע על המסך פרסום בולט על יחסי הסיכויים בווינר, ושני המגישים, מודי בר-און ובוני גינצבורג, אף שוחחו על כך. מדובר בפרסומת לכל דבר במסווה של תוכן עיתונאי. אם ערוץ הספורט היה חוסה תחת כנפיה של הרשות השנייה, הוא היה צריך להיקנס לאלתר.

ערוץ הספורט בתוכן שיווקי שמקדם את הימורי הווינר, השבוע בגמר הגביע (צילום מסך)

ערוץ הספורט בתוכן שיווקי שמקדם את הימורי הווינר, השבוע בגמר הגביע (צילום מסך)

השבוע התפרסמה ב"גלובס" ידיעה על חגיגת המיליונים של גופי התקשורת מכספי הטוטו. בערוץ הספורט שואפים בכל מאודם להגיע לרמה של שני הנהנתנים הגדולים ביותר, "ידיעות אחרונות" ו-one, ולשם כך מוכנים למכור את הלקוחות שלהם, הלוא הם הצופים הפראיירים, ולעודד אותם לשלשל עוד כמה שקלים לבור השומן ללא תחתית של מפלצת הווינר.

משחק הכובעים

קטע הזוי במהלך שידור גמר הגביע באיצטדיון בחיפה: שעה אחרי שבוני גינצבורג סייע לשווק את האינטרסים של הטוטו-וינר בכובעו כמגיש ופרשן ערוץ הספורט, הוא הוזמן במחצית המשחק למרכז המגרש כדי להנחות את הגרלת אליפות אירופה לנערות עד גיל 19, שתיערך בקרוב בישראל. הפעם תחת כובע ההתאחדות לכדורגל ואופ"א, שמפיקות את האירוע.

בוני גינצבורג, פרשן ערוץ הספורט, מנחה טקס של ההתאחדות השבוע בחיפה (צילום מסך)

בוני גינצבורג, פרשן ערוץ הספורט, מנחה טקס של ההתאחדות השבוע בחיפה (צילום מסך)

במסגרת הפינה שלו בערוץ הספורט, שבה הוא מנתח את "הרגע המדויק" במשחק, תהיה לו הזדמנות להתמקד בעצמו – איך מגיש טלוויזיה תופס שתי ציפורים, או אפילו שלוש, בשידור אחד.

של מי החמרמורת

זה לא היה השבוע של התוכנית "מגרש פתוח" בערוץ הספורט. מישהו מהם "הרג" את יורם ארבל בכתובית מוטעית, ונוסף לכך התכבדו שם באייטם שנראה כמו תאונת שרשרת. במהלך התוכנית ביום ראשון השבוע הוצג האייטם הבא: יובנטוס (להלן "הגברת הזקנה") הפסידה בליגה האיטלקית על אף שכמה ימים קודם לכן העפילה לגמר ליגת האלופות.

"הגברת הזקנה סובלת מחמרמורת". ערוץ הספורט (צילום מסך)

"הגברת הזקנה סובלת מחמרמורת". ערוץ הספורט (צילום מסך)

"הגברת הזקנה סובלת מחמרמורת", לעגה הכותרת, ומתחתיה נכתב על ההפסד 2:1 לאינטר. המגיש טל ברמן הודיע שלא רק קבוצות ישראליות אינן מצליחות בשני מפעלים בו בזמן, והפרשן נדב יעקבי הוסיף כמה מלים בנושא, כנראה בלי לדעת על הכתובית שהופיעה תחתיו. לאחר מכן שודר תקציר המשחק, שבו היו כמה מאנשי האולפן יכולים להיווכח לתדהמתם שיובנטוס דווקא ניצחה 1:2. עכשיו גם ברור מי באמת לקה בחמרמורת.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il