ענת באלינט, חוקרת תקשורת וחברת ועד עמותת "העין השביעית", שוחחה עם מנחי תוכנית הבוקר של קשת, יואב לימור וגלית גוטמן, על מסע גיוס הכספים להצלת אתר "העין השביעית". "'העין השביעית' נמצא במשולש ברמודה של התקשורת הישראלית ‒ איפה שכל האינטרסים נעלמים ואף אחד לא מדבר עליהם", אמרה באלינט בראיון, שהתקיים ביום שלישי האחרון (28.4.15).

"אנחנו צריכים בית חדש, אנחנו צריכים שניים-שלושה גופים ציבוריים, עמותות, תורמים פרטיים שאכפת להם מהעניין הזה של תקשורת הוגנת ומדמוקרטיה, שיתנו ל'עין השביעית' אופק"

"בבחירות האחרונות נשארו אינטרסים נעלמים בתקשורת הישראלית?", שאל לימור. "כן, והם קיימים כל הזמן", השיבה באלינט. "זה נכון שהרבה מהם צפו במהלך הבחירות, בעזרתו האדיבה של נתניהו, אבל הנושאים שנתניהו דיבר עליהם ‒ 'העין השביעית' עוסק בהם באינטסיביות כל הזמן: 'ישראל היום' ואדלסון, שעל זה כמובן ביבי לא מדבר, האינטרסים של 'ידיעות אחרונות'", הוסיפה, ובפנייה למנחי התוכנית העירה: "גם אתם חטפתם".

בשלב זה הוצגו בפני הצופים צילומי מסך של טורי דעה ביקורתיים על תוכנית הבוקר ועל מנחיה שהתפרסמו באתר "העין השביעית". "אנחנו בעצם מקיימים דיאלוג", אמרה באלינט בהקשר זה. "גם דיאלוג איתכם, ואני חושבת שרוב העיתונאים מאוד מכבדים את זה ואוהבים את זה, ושאכפת להם ממה שכתוב ב'עין השביעית', ושזה כלי שחשוב לא רק לתקשורת טובה יותר, אלא גם לדמוקרטיה בריאה יותר".

על קמפיין מימון ההמון של האתר הוסיפה באלינט: "גייסנו עד עכשיו, בתוך שבוע, מאה אלף שקל. זה המון כסף במושגים של מימון המון, וזו הבעת אמון עצומה במה ש'העין השביעית' עושים. זה לא יפתור לנו את הבעיה: אנחנו צריכים בית חדש, אנחנו צריכים שניים-שלושה גופים ציבוריים, עמותות, תורמים פרטיים שאכפת להם מהעניין הזה של תקשורת הוגנת ומדמוקרטיה, שיתנו ל'עין השביעית' אופק".

"למרות כל הביקורת ולמרות כל הדברים, זה אתר חשוב, זו פעילות חשובה, בעיקר כי התקשורת היום היא כל-כך אינטרסנטית", סיכם יואב לימור בהקשר זה, והדגיש: "לא מדובר בהרבה כסף".