בדרך כלל כאשר אדם מתמנה לתפקיד בכיר במקום כלשהו, הסיפור מתמקד בו. אבל הידיעה על אודות המעבר של שילה דה-בר, מי שכיהן כעורך "ידיעות אחרונות", לתפקיד יו"ר ידיעות-טכנולוגיות לתחום התוכן, היא בראש וראשונה סיפורה של ידיעות-טכנולוגיות ולא סיפורו של דה-בר.

ובכל זאת, נתחיל בדה-בר. דה-בר השלים קדנציה מרשימה בת כמעט ארבע שנים כעורך הראשי של אחד מגופי התקשורת החשובים במדינה. דה-בר צמח ב"ידיעות אחרונות", וגם כאשר עזב את העיתון נשמר קשר הדוק בינו ובין המו"ל, נוני מוזס. בתקופה האחרונה הסתובבו בשוק התקשורת שמועות על ריחוק שנרשם בינו ובין מוזס. גם אם השמועות נכונות, הריחוק לא הפך לקרע, ומוזס חיפש לדה-בר תפקיד ראוי. אלא שיש בעיה. תפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" נמצא בראש הפירמידה העיתונאית של הקבוצה. איך משלבים אדם כזה בתפקיד אחר שיהיה מתאים לו?

כאן בדיוק נכנסת לתמונה ידיעות-טכנולוגיות, חברה-בת של קבוצת "ידיעות אחרונות" שאמונה על פיתוח המרכיבים הטכנולוגיים בקבוצה. ידיעות-טכנולוגיות אחראית בשנים האחרונות על אחד המיזמים המוצלחים ביותר של הקבוצה, אתר ynet, ועמלה על פיתוח והתאמת הטכנולוגיות שיהיו התשתית של הקבוצה כולה ליום שאחרי הדפוס. הפרויקט הגדול האחרון של ידיעות-טכנולוגיות שראה אור היה קורא הספרים האלקטרוני של הקבוצה, "עברית". ידיעות-טכנולוגיות היתה זו שהתאימה את המכשיר לשפה העברית וביצעה את הפיתוחים שקשורים בו.

בחודשים האחרונים טוענים גורמים בשוק התקשורת שלקבוצת "ידיעות אחרונות" פתרונות מתקדמים במיוחד בכל הקשור להכנת הקבוצה לעידן הדיגיטלי. פתרונות אלה מבוססים, בין השאר אבל לא רק, על האייפאד, ועל-פי כמה מההערכות, בתוך כמה חודשים תהיה הקבוצה מוכנה להשיק מהדורת אייפאד של העיתון.

המשמעות של פיתוחים אלה, ורבים אחרים, שהקבוצה שומרת עליהם בסוד, היא אחת: חברת ידיעות-טכנולוגיות הפכה לאחת הזרועות החשובות בקבוצה כולה, אם לא החשובה שבהן. למעשה זו לא תהיה הגזמה לטעון שידיעות-טכנולוגיות אחראית על עתיד הקבוצה. למרות זאת, ידיעות-טכנולוגיות היא במהותה חברה טכנולוגית, ולא חברת תוכן.

לחלל הזה נכנס דה-בר. שימו לב לתואר שקיבל דה-בר בתפקידו החדש: הוא לא מונה להיות יו"ר החברה, אלא "יו"ר החברה לתחום התוכן". דה-בר הוא החוליה שהיתה חסרה לקבוצת "ידיעות אחרונות" בתוך ידיעות-טכנולוגיה. עם כל הכבוד לטכנולוגיה שמפתחת החברה, קבוצת "ידיעות אחרונות" היא קבוצת תוכן. היא מוציאה לאור ספרים, מגזינים ועיתונים (גם "כלכליסט" הוא עיתון מבית "ידיעות אחרונות").

דה-בר הוא איש התוכן המרכזי והראשי בקבוצת "ידיעות אחרונות". העובדה שמוזס מינה אותו לעמוד בראש "תחום התוכן" בתוך ידיעות-טכנולוגיות מלמדת על החשיבות שרואה המו"ל בחיבור (שככל הנראה היה חסר) בין הטכנולוגיות שמפתחת החברה ובין התוכן שמייצרת הקבוצה, כמו גם על העוצמה שצברה ידיעות-טכנולוגיות, שמצדיקה מינוי של איש התוכן הבכיר ביותר בקבוצה כולה.

כעת אנו ניצבים בפני משחק שחמט קלאסי. זכי רכיב, הבעלים החדש של "מעריב" (יחד עם נמרודי ובעלי המניות האחרים), מינה לאחרונה את אבי משולם לעורך הראשי של "מעריב". מוזס מינה את העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" לעמוד בראש תחום התוכן של גוף הטכנולוגיות של קבוצת "ידיעות אחרונות", שאמון על התאמת הקבוצה והכנתה לעידן הדיגיטלי. הכלים ערוכים. במהלך 2011 נקבל תשובה על השאלה "מי ישלוף קודם". נראה ששנים אחדות יהיו מספיקות כדי שנגלה מי ניצח בקרב.