עורך אתר "העין השביעית", שוקי טאוסיג, התראיין שלשום (20.4) ברשת ב', בתוכנית "סדר יום" בהנחיית קרן נויבך, ודיבר על קמפיין גיוס הכספים להצלת האתר. "'העין השביעית' הוא לטעמי אתר ביקורת התקשורת המרכזי והחשוב ביותר", אמרה נויבך בפתח השיחה. "אבל דווקא עכשיו, כשכולם יודעים מי זה נוני מוזס ומה האינטרסים של שלדון אדלסון, ואיך לקרוא בזכוכית מגדלת את 'ידיעות אחרונות' ואת 'ישראל היום' ולדעת מה האינטרסים פחות או יותר, דווקא עכשיו אתם עם איום הסגירה ‒ ואתם פותחים בקמפיין גיוס המונים".

קרן נויבך: "הנוכחות שלכם חשובה והכרחית, ואני אומרת חד-משמעית: אנחנו צריכים אתכם, אנחנו חייבים אתכם"

נויבך ביקשה מטאוסיג להסביר מדוע חשוב להבטיח את המשך קיומו של אתר "העין השביעית". "אין לנו איזה מתת אל עיתונאית שאין לאף אדם אחר", אמר טאוסיג, "מה שמיוחד ב'עין השביעית' וייחודי לה הוא שזה המקום היחיד בשיח בישראל שבו יש ביקורת עצמאית ובלתי תלויה על התקשורת".

לדברי טאוסיג, אתר "העין השביעית" משפיע באופן ישיר על התנהלותה של התקשורת באופן שניתן לכנותו "אפקט היד הרועדת". "מה זה אפקט היד הרועדת? כשאתה בא ללחוץ על כפתור ה'פרסם', כמטאפורה לכל מדיה של פרסום – באינטרנט, ברדיו או בטלוויזיה. אפילו אם אתה מאוד מנוסה, היד שלך צריכה לרעוד לשבריר שנייה.

"ממה היא רועדת? היום היא רועדת בעיקר כי אתה פוחד שתבריח קוראים, תבריח צופים, תבריח מפרסמים. מה שצריך זה שהיד שלך תרעד מזה שאתה חושש שתחטא לאמת, מזה שאתה חושש שב'עין השביעית' יחתכו אותך מחר, שיגידו שאתה לא בסדר, שאמרת משהו לא נכון, משהו לא אתי או לא מוסרי", הסביר.

"הנוכחות שלכם חשובה והכרחית, ואני אומרת חד-משמעית: אנחנו צריכים אתכם, אנחנו חייבים אתכם", אמרה נויבך לקראת סוף השיחה. "סקירות העיתונות שלכם הכרחיות, התחקירים שלכם הכרחיים. מה שקורה אצלכם מדי יום בצורה שהיא מאוד נגישה לכולם, לא רק לאנשי הברנז'ה, זה דבר שהוא הכרחי בעיני להמשך תפקודה השפוי של התקשורת הישראלית".