דובר צה"ל הפר אתמול את הוראות הצנזורה הצבאית כאשר הפיץ הודעה שכללה את שמו המלא של מפקד פלוגת המסתערבים ביחידת דובדבן.

בבסיס תל-נוף נערך אתמול טקס קצינים וקצינות מצטיינים לשנת תשע"ה במעמד הרמטכ"ל גדי איזנקוט. בעקבות האירוע הפיצה חטיבת דובר צה"ל הודעה מפורטת ובה ציטוט מדברי הרמטכ"ל בטקס וכן רשימה מלאה של כל 49 הקצינים והקצינות שנבחרו למצטיינים השנה. בין היתר צוין בהודעה כי מקרב קציני פיקוד המרכז נבחר לקבל את אות ההצטיינות מפקד פלוגת המסתערבים ביחידת דובדבן, כולל שמו המלא של הקצין.

זו אינה הפעם הראשונה שהזרוע הדוברותית הרשמית של הצבא הישראלי מפרה את הוראות הצנזורה, ולאחר מכן נאסר המידע לפרסום. לפני חודשים אחדים הודיע דובר צה"ל כי במסגרת סבב מינויים צפוי אל"מ שי אלבז להתמנות לתפקיד ראש מספן המודיעין בחיל הים. כלי תקשורת שהגישו לאישור הצנזורה את הידיעות שהוכנו על סמך הודעת דובר צה"ל גילו כי נאסר עליהם לנקוב בשמו של הקצין. לעומת זאת, כלי תקשורת שנמנעו מכך לא נדרשו למחוק את פרסומיהם, ועדיין ניתן למצוא אותם ברשת.

הפעם הקפידה הצנזורה הצבאית על האיסור, ומנעה מכלי התקשורת לחשוף את שמו של מפקד פלוגת המסתערבים. אתרים שפירסמו אמש את שמו המלא של הקצין נדרשו לשנות את הפרסום. בצנזורה מבהירים כי כלי התקשורת בישראל, הכפופים לכלליה, מורשים לכנות אותו סרן ק'.

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.