באתר one ובערוץ one מועסקים 65 עובדים, מהם כמחצית במשרה מלאה. כך עולה ממסמך שהעבירה הנהלת האתר לארגון העיתונאים והוגש לבית-הדין לעבודה על-ידי באי-כוחו של הארגון, עורכי-הדין אמיר בשה ומורן סבוראי. בעקבות הגשת המסמך לבית-הדין, מאיימים ב-one, באמצעות עו"ד שי אליאס, לתבוע את הארגון בגין "הפרת הסכם סודיות".

התארגנות העובדים באתר one ובערוץ one לוותה במאבקים קשים עם ההנהלה למן ימיה הראשונים. רק אחרי מערכה משפטית שנמשכה קרוב לשנה, והגיעה עד לבית-הדין הארצי לעבודה, נקבע סופית כי ארגון העיתונאים בישראל מייסודה של הסתדרות העובדים הוא הארגון היציג בשתי החברות המפעילות את האתר והערוץ של one, חברת סיטינט בע"מ וחברת וואן ספורט שירותי טלוויזיה בע"מ. אולם גם לאחר הפסיקה החד-משמעית, וחיוב ההנהלה להתייצב לפגישות משא-ומתן שבועיות עם נציגי העובדים, התקשו הצדדים להתקדם במשא-ומתן, כשכל צד מאשים את האחר.

לפני כשבועיים הודיעו באי-כוחו של ארגון העיתונאים לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו כי הנהלת one שוב לא סיפקה לארגון את הנתונים הדרושים כדי לנהל מולה משא-ומתן. לטענת הארגון, ההנהלה העבירה נתונים חלקיים בלבד על מספר העובדים בחברות והיקף עבודתם. כדי להדגים זאת בפני בית-הדין צורפה להודעה בקשת הנתונים של הארגון והמסמך שהתקבל מההנהלה.

מסמך ובו נתונים על עובדי one, כפי שהוגש לבית-הדין לעבודה

מסמך ובו נתונים על עובדי one, כפי שהוגש לבית-הדין לעבודה

מהמסמך עולה כי בחברות המפעילות את אתר one וערוץ one מועסקים 25 "עובדי מערכת", ולצדם שמונה כתבים, שישה צלמים, תשעה עורכי וידיאו, תשעה אנשי צוות קונטרול ושידורים ושמונה עובדים במחלקת תוכניות. כמו כן מועסקים תריסר "פרילנסרים קבועים".

בהמשך המסמך מובהר כי "טווח השכר נע בין 25–35, למעט בודדים 40–45" (הכוונה ככל הנראה לשכר שעה), כי עד 30% מהעובדים הם בעלי ותק של שנה והיתר בעלי ותק רב יותר, וכי כמחצית מהעובדים מועסקים בהיקף של משרה מלאה והיתר במשרה חלקית.

בעקבות הגשת המסמך התרעם בא-כוחה של הנהלת one על "מסמכים אשר הוגנבו לתיק בית-משפט וצורפו כנספחים לבקשה תוך הפרת הסכם ויתור סודיות". עו"ד אליאס טוען כי בהנהלת החברה הסכימו להעביר לארגון העיתונאים את המידע על העובדים ומשרותיהם רק לאחר שחתמו על הסכם סודיות, וזאת כדי למנוע את זליגת המידע. כעת, טוען עו"ד אליאס, נוצר מצב שבו "מידע שהועבר במסגרת הליך המשא-ומתן, אשר הינו חסוי וסודי, היום גלוי לעיני כל וכל אחד יכול לראות מידע זה באתר הרשות השופטת". לטענתו, "המידע ו/או הנתונים הרגישים והחסויים הנוגעים למבקשות אותם התחייבה המשיבה לשמור בסודיות, הן בשל העובדה כי מתנהל הליך משא-ומתן והן בשל רגישות המידע, היום פומביים וחשופים לכל".

בהמשך התגובה טוען עו"ד אליאס כי "המבקשות עובדות בשוק תחרותי עד מאוד וחברות מתחרות מצויות מולה במאבק מתמשך, וחלק מהעובדים שחברים במשיב [ארגון העיתונאים] עובדים גם בחברות מתחרות אלו, ומכאן הצורך של המבקשות להגן על קניינן הפרטי.

"בגין הפרת הסכם הסודיות", קובע בא-כוחה של הנהלת one, "שומרות המבקשות על זכותן להגיש תביעה לערכאה המשפטית המתאימה כנגד המשיבה". עו"ד אליאס אף ביקש מבית-הדין להוציא את הנספח ובו הנתונים על עובדי one מתיק המשפט.

עדכון, 25.3: בתגובה להאשמות בא-כוח הנהלת one בדבר הפרת סודיות לכאורה טוען ארגון העיתונאים כי "מדובר בטענת סרק שאין מאחוריה מאומה למעט ניסיון לעורר מהומה".

בהמשך תגובת הארגון נכתב כי "ככל שהמשיבות חפצות כי המסמך יסומן ב'דלתיים סגורות' בנושא, ככל שמקנן בלבן חשש, ולפיו, באותו 'מסמך' בו רב הנסתר על הגלוי יש כדי לגולל את סודותיה, אזי היה עליהן לפנות בבקשה מתאימה במקום להגיש תגובה הנושאת כותרת זועקת לשמיים על דרך '...מסמכים אשר הוגנבו לתיק בית משפט...'. אין עניינם של המבקשים בחשיפת קרביה של המשיבות, גם לא בקירוב, אלא מבוקשה בקידום המשא ומתן הקיבוצי ובכלל זה, ניהולו בתום לב כשמלוא הנתונים הרלבנטיים מונחים בפני נציגי המבקשים".

לטענת הארגון, הקבילה מטעם הנהלת one בדבר הפרת סודיות משמשת אותה כדי להמשיך ולעכב את התקדמות המשא ומתן עם העובדים.

50378-09-14