אתמול בבוקר, בעוד "דה מרקר" מדווח על ההכנות האחרונות של "ישראל היום" להשיק את אפליקציית האייפד שלו, הושקה אפליקציית האייפד של "ישראל היום". "המטרה של 'ישראל היום' בהשקה היתה, ככל הנראה, להציע אפליקציה בהקדם, בכדי להקדים את 'ידיעות אחרונות'", מציינים הבוקר איילה צורף ואליחי וידל, בידיעה שמתפרסמת ב"דה מרקר" ומוקדשת לאפליקציה החדשה.

ואמנם, בשער "ישראל היום" מתפרסמת הבוקר הכותרת "'ישראל היום' – העיתון הישראלי הראשון באייפד!", כולל סימן הקריאה. בראש עמוד 13 מדווח "כתב 'ישראל היום'" על החידוש ומבטיח "חוויית קריאה חדשה ומהנה לצרכן הישראלי".

הדיווח היום בעיתון "ישראל היום" על השקת אפליקציה לאייפד

הדיווח היום בעיתון "ישראל היום" על השקת אפליקציה לאייפד

מה כוללת חוויית הקריאה החדשה? כמעט כלום. למעשה, זו אותה חוויית קריאה ישנה, רק על פלטפורמה חדשה. על פי הדיווח, האפליקציה "מציגה את כל תוכני העיתון בפורמט דיגיטלי חד וברור, והיא בעלת ממשק נוח ויעיל לשימוש הכולל גם חידושים טכנולוגיים רבים. ניתן לדפדף בעיתון בצורות שונות, להגדיל ולהקטין כתבות, לערוך חיפוש בעברית בתוכן, להמיר כתבות לפורמט של טקסט בלבד, להגדיל ולהקטין את הפונטים, לשמור כתבות למחשב וגם לשגר כתבות בדואר האלקטרוני ולשתף בפייסבוק ובטוויטר". במילים אחרות, כל מה שאפשר היה לעשות עד עכשיו באתר האינטרנט המוגבל של "ישראל היום".

"ב'ישראל היום', הרוכש את שירותי הדפוס שלו מקבוצת הארץ, בחרו לא לעשות שימוש ביכולותיו המתקדמות של האייפד", מגדירים זאת צורף ווידל. זהו גם הגילוי הנאות היחיד לגבי שיתוף הפעולה העסקי בין שני העיתונים.

ענבל אורפז, אף היא מ"דה מרקר", בחנה את האפליקציה החדשה, ושבה עם ביקורת חיובית בעיקרה, שמתפרסמת תחת הכותרת "פשוט ומשתווה למקור". לפי אורפז, אמנם "במבט ראשון, אפליקציית האייפד של 'ישראל היום' מאכזבת. מדובר בתצוגת PDF שטוחה של העיתון המודפס", אך בכל זאת יש בו "בשורה למשתמשי האייפד הישראלים".

נכון ש"האפליקציה לא חפה מחסרונות" אבל "דווקא בפשטות יש אמירה חשובה: אפליקציית אייפד לא חייבת להיות מורכבת, מסורבלת ומתחכמת, והיא יכולה לתת מענה פשוט, זמין ואינטואיטיבי". לדעתה, "זהו מוצר שלא מתעלה על המקור, אך הוא בהחלט משתווה לו".

אפליקציית אייפד של "ישראל היום" שמצליחה להשתוות למהדורה המודפסת של "ישראל היום"? אלמלא ארי שביט היה מבזבז את מלאי המילים המפוצצות לבוקר זה ניתן היה לעשות כאן שימוש בכמה מהן.

מתוך סקירת העיתונות היומית של "העין השביעית". לסקירה המלאה >>