מדור "ברנז'ה" באתר "וואלה" מפרסם היום תוצאות של סקר שערך עבורו מכון TNS טלסקר בנוגע למידת ההטיה של שני העיתונים הנפוצים בישראל. תוצאות הסקר מעלות כי תדמיתו של "ידיעות אחרונות" כבר אינה של עיתון בלתי תלוי, וכי הציבור תופס אותו כשווה בהטייתו ל"ישראל היום", החינמון הידוע בכך שהוא משרת את הפוליטיקאי בנימין נתניהו.

לפי הסקר, 37.1% מהעונים סבורים שאופן הסיקור של מערכת הבחירות ב"ידיעות אחרונות" מושפע משיקולים פוליטיים. 21.8% סבורים שהוא מושפע משיקולים כאלה "בצורה מעטה". נתונים דומים נמצאו בתשובות לשאלה זהה בנוגע לעיתון המתחרה "ישראל היום". 39.1% מהעונים סבורים שסיקור הבחירות של החינמון מושפע משיקולים פוליטיים ו-19.5% סבורים שהוא מושפע בצורה מועטה. ל-30% מהעונים אין סברה כלשהי בנושא ההטיה הפוליטית של שני העיתונים.

הסקר בדק גם את ההזדהות הפוליטית של העונים, ומצא כי בקרב מצביעי הליכוד יש רוב של אלו הסבורים כי "ידיעות אחרונות" הוא עיתון מוטה פוליטית, בעוד שבקרב מצביעי המחנה-הציוני יש רוב לאלה הסבורים כי "ישראל היום" הוא עיתון מוטה פוליטית. לפי המתפרסם ב"וואלה", הסקר הטלפוני (נייחים וניידים) נערך בקרב מדגם כלל-ארצי ומייצג של 500 אזרחי ישראל בגילי 18+ (כולל ותיקים, עולים מחבר המדינות לשעבר וערבים שרואיינו בשפתם).