אתר ynet הצניע בדף הבית שלו את תקיפת ח"כ חנין זועבי, בהשוואה לכל יתר אתרי החדשות המרכזיים בישראל, כך עולה מבדיקת "העין השביעית".

אתמול בשעת צהריים מוקדמת התפתחה מהומה בכנס פוליטי שבו נכחה גם ח"כ זועבי. במהלך המהומה שפך פעיל ימין מיץ על פניה של חברת-הכנסת, ואחת מדוברות הרשימה-המשותפת נחבלה בראשה. מרבית אתרי החדשות הישראליים הגיבו בזריזות ודיווחו על האירוע בהבלטה. לא בכל יום  מותקף חבר-כנסת אל מול עשרות מצלמות.

באתר mako עלה הדיווח בכותרת הראשית כבר בשעה 12:15 ("מים ודחיפות: ח"כיות הותקפו בכנס בחירות"). בשעה 13:30 שונתה הכותרת והבהירה כי היתה זו ח"כ זועבי שהותקפה. הידיעה נותרה בכותרת הראשית עד השעה 16:15.

באתר "וואלה" התפרסמה כותרת ראשית על האירוע בשעה 12:30, וכעבור כרבע שעה פורסם תצלום של זועבי מנקה את פניה מהמיץ ששפכו עליה. הידיעה נותרה בכותרת הראשית עד לשעה 16:30 (וגם אז הוחלפה בכותרת שעניינה הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לבדוק את דברי השבח לתקיפה מטעם המועמד לכנסת ברוך מרזל).

אתר "מעריב" עלה גם הוא עם כותרת ראשית בשעה 12:30, בנוסח "צפו בקטטה בכנס נשים: בקבוקי מים נשפכו על זועבי". בהמשך הובהר בכותרת כי מדובר במיץ. הידיעה על האירוע נותרה בכותרת הראשית של האתר עד השעה 15:45.

* * *

תקיפת ח"כ זועבי: כותרות האתרים

* * *

אתר nana10 העלה בשעה 13:00 ידיעה לראש עמוד הבית, אם כי לא לכותרת הראשית ממש. כשעה מאוחר יותר שינה עורך דף הבית את הסדר והידיעה על תקיפת זועבי הפכה לכותרת הראשית, ונשארה במשבצת זו עד השעה 15:45.

באתר "הארץ" פורסמה הידיעה בשעה מאוחרת יחסית, 13:30, אולם מוקמה מיד בראשית, הזכירה את הקשר לאיומי מרזל, ונותרה במשבצת הראשית באתר עד השעה 16:00.

אתר nrg, מבית "ישראל היום", לא מיקם את הידיעה על תקיפת זועבי בכותרת הראשית שלו. הידיעה עלתה בשעה 13:00 במשבצת שליד הראשית, ונותרה שם עד השעה 16:00. הכותרת הראשית באותן שעות התייחסה לנאום הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי וקראה: "'סחורה חמה': ביקוש חוצה מפלגות להיות בנאום".

"יותר חשוב לקבל החלטות", ynet, כותרת ראשית, 3.3.15

"יותר חשוב לקבל החלטות", ynet, כותרת ראשית, 3.3.15

אתר "ישראל היום" הגיב לאירוע באיחור ניכר, כפי שקורה לעתים באתר זה ללא קשר למהות האירוע, והידיעה על התקיפה הופיעה בראש דף הבית שלו רק בשעה 15:30. הידיעה לא פורסמה מיד במשבצת הראשית, אך עברה לשם בשעה 16:15 ונותרה כראשית עד השעה 17:45.

באתר ynet, לעומת זאת, עלו יחסית מהר עם ידיעה על ההתרחשות, אך מיקמו אותה הרחק מהכותרת הראשית. כבר ב-13:15 אפשר היה למצוא בדף הבית כותרת על תקיפת זועבי, אולם זו לא תפסה את הכותרת הראשית של האתר, ואף לא את אחת המשבצות הקרובות לכותרת הראשית, אלא רק במורד דף הבית, באמצע התיבה שאוגרת כותרות משניות מדסק החדשות. ההפניה לידיעה נותרה קבורה במשבצת זו במשך כמה שעות עד שנעלמה.

באותן השעות הכותרת הראשית של ynet עסקה בחילופי דברים בין שר הביטחון משה יעלון לשר הכלכלה נפתלי בנט ובהמשך בציטוט שסיפק שר החוץ אביגדור ליברמן בראיון שהעניק לאתר ("הנאום חשוב אבל יותר חשוב לקבל החלטות"). בין הידיעות האחרות שהקדימו את הידיעה על תקיפת חברת-הכנסת בדף הבית של ynet ניתן היה למצוא ידיעות על אדם ששדד אשה בת 67; על הסרטון הכי גרוע בבחירות 2015; על סרטון ובו נראות חיילות רוקדות היפ-הופ בצאלים; מתכונים לאוזני המן ומקבץ ידיעות רכילות, כולל זהות הדייט המפתיע של טום מ"המירוץ למיליון".

Read this article in English