כבר עכשיו ברור לכל כי מהפכת צעירי הפייסבוק במצרים תקבל מקום של כבוד בספרי ההיסטוריה. פירותיה הסופיים טרם הבשילו אבל כרטיס אדום לשליט ערבי, אחרי שלושים שנה, זו כבר הצלחה בכל קנה מידה מהפכתי.

תתפלאו לשמוע, או שלא, שלא כולם התרגשו ביום שאחרי ההפיכה. תוכנית הרדיו של גבי גזית, שמשודרת בתחנת הרדיו האזורית הנשמעת מכולן (8% בסקר TGI האחרון), "רדיו ללא הפסקה", החליטה שיש נושא אחד שחשוב יותר מהסתלקותו של מובארק וזה לא הספר החדש שפורסם באותו היום בדיוק, ספרם של דן מרגלית ורונן ברגמן, שמנסה לפרום את פלונטר המסמך המזויף.

אולפן תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", 26.1.2011 (צילום: דוד ועקניו)

אולפן תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", 26.1.2011 (צילום: דוד ועקניו)

גבי גזית הקדיש רבע שעה בפתיחת התוכנית להדחתה של דנה, משתתפת בתוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", ושערוריית פליטת הפה של העורך הראשי של התוכנית, יורם זק.

גזית העלה על הקו בלוגר התומך בתיאוריית קונספירציה באשר לנסיבות עזיבתה של אותה משתתפת את התוכנית, ואת בן זוגה של המודחת הטרייה. תילי תילים של פרשנות מדופלמת שלא היתה מביישת את תומס פרידמן, פרשנו הבכיר של העיתון "ניו יורק טיימס".

בתחילה חשבתי לעצמי שמדובר בביזיון עריכתי. שמישהו כאן טבע בשלולית הפרופורציה, איבד לחלוטין את מצפן ההיגיון. בהשאלה היסטורית ממנהרת הזמן של טוני ודאג, זה כאילו בספרי ההיסטוריה של שנת 1989, השנה בה נפלה חומת ברלין, יפתח הספר בהולדתו של כוכב ערוץ הילדים יון תומרקין, כבודו במקומו וגו'.

אבל במחשבה שנייה הבנתי כי אולי גזית ואנשי המערכת שלו הם השפויים האמיתיים. הרי "האח הגדול" זו תופעת טבע במונחים ישראלים, ציבור שלם עוקב באדיקות אחרי תלתלי הכבש של ג'קי. ולמה שנבוא בתלונות לתוכנית רדיו שמבינה כי מה שבאמת מעניין את מאזיניה זו לא מהפכה שמתגלגלת במצרים כבר 18 ימים, ולא סכסוך ילדותי בין שר ביטחון לרמטכ"ל, אלא כמה דיירים באולפן בהרי ירושלים.

במדינה שהחדשות בה מרחפות משיא אל שיא, ממסמך מזויף בלשת הרמטכ"ל לנשיא המורשע באונס, מפלישה למטעי זיתים על-ידי רמטכ"ל מיועד לזגזוג מפוזר של ראש ממשלה מכהן, מהשתלטות חיזבאללה על לבנון למהפכת צעירים במצרים, האנרגיה שנותרה לצופים מספיקה בקושי למסיבת הכיתה בנווה אילן. כנראה שגבי גזית מבין את רחשי העם.

השאלה מי אחראי להוביל את מי, הציבור את התקשורת, או להיפך, היא כבר עניין לדיון אחר, משמעותי הרבה יותר.

דרור זרסקי הוא עורך תוכנית הטלוויזיה "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10