מדינת ישראל והשטחים שבשליטתה שוב הידרדרו במדד חופש העיתונות העולמי של הארגון עיתונאים-ללא-גבולות (RSF). המדד, שהתפרסם היום, דירג את ישראל במקום ה-101 מבין 180 מדינות וטריטוריות, ירידה של חמישה שלבים לעומת מדד 2013.

בין הסיבות המוזכרות לירידה במדד חופש העיתונות מציין הארגון את מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נהרגו, על-פי הארגון, 15 עיתונאים ועובדי כלי תקשורת. כמו כן מזכיר הארגון כדוגמה להצרת חופש הביטוי במדינה כי במהלך המבצע פסלה רשות השידור תשדיר מטעם בצלם שכלל שמות של ילדים שנהרגו בעזה. נוסף לכך מציין הארגון כי בגדה המערבית ירו כוחות צה"ל בכוונה תחילה כדורי גומי ורימוני גז לעבר עיתונאים פלסטינים. הניקוד הכללי שקיבלה ישראל, 31.19, מעיד על מה שבארגון מכנים "בעיות ניכרות" בחופש העיתונות, מצב דומה לזה שבו היתה ישראל על-פי המדד מלפני שנתיים. פרק במדד, המוקדש לשליטה בעיתונות כנשק במערכה צבאית, מזכיר את מדינת ישראל ומבצע "צוק איתן" כדוגמה מייצגת.

כרגיל, את המדד מובילות בעיקר מדינות סקנדינביה, כשהפעם בראשן פינלנד ואחריה נורבגיה, דנמרק, הולנד ושבדיה. מרבית הדמוקרטיות המערביות מקדימות את ישראל, ולצדן גם מדינות כגון בליז, סורינם, לטביה, פפואה גיניאה החדשה, דרום-קוריאה, בוטסואנה, ניז'ר (אחת המדינות הפחות מפותחות בעולם), טנזניה, טוגו, אלבניה, בנין, מוזמביק, ליבריה, כוויית, גבון וקניה. גם לבנון מקדימה את ישראל, אולם מרבית מדינות ערב מפגרות אחריה במדד. הרשות הפלסטינית הגיעה למקום 140 מ-180 מדינות, ירידה של שני שלבים לעומת השנה שעברה. את הרשימה סוגרות גם השנה סין ואחריה סוריה, טורקמניסטן, צפון-קוריאה ואריתיריאה, מהמדינות העניות בעולם, שתופסת את המקום האחרון בדירוג.

בסך-הכל, קובעים עורכי המדד, חופש העיתונות בשנת 2014 רשם ירידה מובהקת, בעיקר בשל מלחמות, איומים מצד ארגוני מחתרת ומשברים כלכליים. בין המדינות שחוו את הצניחה הדרמטית ביותר בחופש העיתונות מציינים בארגון את אנדורה, מזרח-טימור, קונגו, איטליה, איסלנד, ונצואלה, אקוודור ולוב. מנגד, מונגוליה, טונגה, מדגסקר, גיאורגיה, חוף-השנהב, נפאל, טוניס וברזיל רשמו עלייה בולטת.