"ישראל היום", העיתון הנפוץ במדינה, ממשיך להדיר את האזרחים הערבים מסיקור הבחירות הקרובות לכנסת. מיזם מקוון חדש, המעניק לגולש אפשרות ללמוד איזו מפלגה תומכת בתפיסת עולמו, פונה ליהודים בלבד, כמו רבים מסקרי דעת הקהל שעורך העיתון.

עד לאחרונה הציב "ישראל היום" בראש כל עמוד שסיקר את הבחירות לכנסת רצועת דיוקנאות של ראשי המפלגות הצפויות להיכנס לכנסת הקרובה, למעט ראשי הרשימות הלא-יהודים. לאחר איחודם של חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד לרשימה אחת, הרשימה-המשותפת, נעדר יו"ר הרשימה איימן עודה מהרצועה שבראש עמודי העיתון. בשבוע שעבר הצליח עודה להתברג לרצועה, אולם כעת מתברר כי היה זה ניצחון זמני במאבק על סיקור הבחירות באופן שוויוני.

"ישראל היום", מודעה עצמית, פברואר 2015

"ישראל היום", מודעה עצמית, פברואר 2015

הבוקר התנוססה בראש גליון "ישראל היום" הכותרת "בחן את עצמך: איזו מפלגה מתאימה לך?". העיתון הזמין את קוראיו לגלוש לאתרו כדי "לגלות היכן הם נמצאים על המפה הפוליטית של בחירות 2015". באתר "ישראל היום" הושק מיזם מקוון בשיתוף מכון הסקרים הגל-החדש. תחת הכותרת "המפה ואתה" מוזמן כל גולש להשיב על כמה שאלות ולגלות איזו מפלגה מחזיקה בעמדות הקרובות ביותר לעמדותיו.

עם השקת המיזם, נעדרה ממנו הרשימה-המשותפת. הגולש הוזמן להשיב על שאלות בנושאי כלכלה, ביטחון ודת, אך קיבל את מידת התאמתו לעמדות של מפלגות יהודיות בלבד. כעבור זמן קצר נוספה גם הרשימה-המשותפת למיזם, אולם השאלה המסכמת את השאלון של "ישראל היום" נותרה על כנה ומבהירה למי הוא מיועד. "כיצד היית מגדיר את עצמך?", נשאל הגולש. "קודם יהודי ואחר-כך ישראלי" או "קודם כל ישראלי ואחר-כך יהודי"? אזרח ישראלי שאינו יהודי ומבקש להשיב על השאלון אינו יכול לסיימו. ב"ישראל היום" הדמוקרטיה שמורה ליהודים בלבד.

(אתגר לבעלי זמן פנוי: נסו למצוא את רצף התשובות שיהפוך את הרשימה-המשותפת להמלצת השאלון עבורכם)

Read this article in English