איש העסקים נוחי דנקנר היה מעורב באופן משמעותי בתכניו ובניהולו המערכתי של עיתון "מעריב", כך עולה משורה של מסמכים ותכתובות פנימיות שהגיעו לידי "העין השביעית". דנקנר, ששלט ב"מעריב" בשרשור באמצעות חברת האחזקות אי.די.בי בשנים 2011–2012, היה מעורב ישירות בגיוס עיתונאים לעיתון, קידם מעל דפי העיתון פרסומים על מי שחפץ ביקרו ואף אישר באופן אישי תוכן עיתונאי.

דנקנר עצמו הכחיש בעבר כל מעורבות בתוכני העיתון. "כל ההחלטות בנושאים של תוכן המערכת מתקבלות ומבוצעות על-ידי עורך העיתון", נמסר בעבר ל"העין השביעית" ממשרד יחסי-הציבור רני רהב, שייצג אז את בעל השליטה ב"מעריב". "מר דנקנר וכל יתר חברי דירקטוריון 'מעריב' מקבלים דיווחים שוטפים מהנהלת העיתון ומהעורך הראשי מעת לעת ומאשרים את הדו"חות הכספיים, תוכניות העבודה ויתר המטלות הקבועות בחוק", נטען.

כתבה נרחבת מאת שלמה מן שפורסמה באתר זה זמן קצר לאחר שדנקנר וקבוצת אי.די.בי מכרו את "מעריב" עמדה על האופן שבו שירת העיתון את איש העסקים והחברות שבשליטתו והעלתה טענות בנוגע למעורבותו הישירה. כעת ניתן להוסיף לתצרף כמה פיסות נוספות. תכתובות בין בכירי העיתון באותה תקופה, שהגיעו לידי "העין השביעית", מעלות כי המעורבות של דנקנר ודירקטורים אחרים ב"מעריב" חרגה מזו של דירקטורים רגילים וכללה יותר מאישור הדו"חות הכספיים ותוכניות העבודה של החברה. להמשך כתבת התחקיר של אורן פרסיקו >>