פרויקט גל, שבמסגרתו הגיש יונתן ניסנהויז תלונה למועצת העיתונות נגד המוספים הפרסומיים של עיתון "הארץ" ("המערכת מבקשת להבהיר", 30.1.11), אינו מסתפק בשינוי שביצע העיתון ומתכוון להגיש תלונה נוספת, כך אמר מנהל המיזם, רועי בן-דניאל, בשיחה עם "העין השביעית".

בעקבות התלונה שהגיש לפני שבועות אחדים ניסנהויז, נוספה לתיבת הקרדיטים של כל מוסף פרסומי ב"הארץ" השורה "המערכת מבקשת להבהיר כי המוסף הינו פרסומי", אולם היא מודפסת בגופן קטן בתחתית אחד העמודים הפנימיים, בעוד שעל שער המוסף עדיין מופיע לוגו עיתון "הארץ" מעל הביטוי "המחלקה המסחרית".

לדברי בן-דניאל, אין די בשינוי שבוצע במוספים. העיתון אמנם התחייב בפני מועצת העיתונות להוסיף גילוי נאות באשר למהות הפרסומית של המוספים, אך לא מעבר לכך. בן-דניאל דורש היא כי העיתון יציין ליד כל כתבה, או לפחות בכל עמוד של המוספים הפרסומיים, כי מדובר בתוכן שיווקי; שהגילוי הנאות יודפס בגופן שגודלו לפחות מחצית מגודל הגופן הגדול ביותר בעמוד; ושהגילוי הנאות יודפס בחציו העליון של העמוד, היכן שהקוראים נוטים להסתכל.

"זה מה שראוי והוגן כדי להגן על הצרכן", הוא אומר ומוסיף: "שימוש ביוקרה של שם העיתון כדי לקדם תוכן שיווקי בלא גילוי נאות זו הטעיית צרכנים גסה, שגם מנוגדת לסעיף א2 לחוק הגנת הצרכן".

פרויקט גל, מסביר בן-דניאל, הוא מיזם סטודנטיאלי התנדבותי של סטודנטים למשפטים, המבקש לנצל את הכלים והמידע שעומדים לרשותם לטובת יוזמות חברתיות בישראל. לדבריו, הפרויקט מתמקד במוספים הפרסומיים של עיתון "הארץ" דווקא משום שכשבדקו אנשי הפרויקט, ביוזמת ניסנהויז, את המוספים הפרסומיים בישראל, הגיעו למסקנה שהמצב בעיתון "הארץ", במובן זה, הוא הגרוע ביותר.

"יש שם עבודה מאוד יפה בהטעיית קוראים", מחמיא בן-דניאל לאנשי השיווק של העיתון, ומביא כדוגמה כתבות שבהן מוצגים מחקרים מדעיים ונתונים אובייקטיביים ובסופם מפנים את תשומת לב הקוראים למוצר צרכני שעונה על תוצאות המחקר. "למשל", אומר בן-דניאל, "כתבה על כך שיש שומן טוב שמסייע לשמור על הלב, בניגוד לנהוג לחשוב, ואז מכניסים לך מזולה מהדלת האחורית. אנחנו נגד זה".

"הארץ" לא ענה לפניית "העין השביעית" בנוגע לדבריו של בן-דניאל.