חברת הלא-טי.וי בע"מ, מפעילת הערוץ הייעודי בשפה הערבית, תשלם לעיתונאי סלימאן א-שאפעי 170 אלף שקל בגין אי-תשלום שכרו לאורך תקופה ארוכה, כך הסכימו הצדדים במסגרת הסכם פשרה שנחתם לפני כשבועיים.

א-שאעפי, לשעבר פרשן חדשות ערוץ 2, הגיש לפני כשנתיים תביעה לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו ודרש פיצוי בסך של כמיליון שקל, בטענה כי בשלהי 2010 נשכר על-ידי הלא-טי.וי לתפקיד מנהל מחלקת החדשות בערוץ, אולם מעולם לא קיבל את התפקיד. לדבריו, הלא-טי.וי הפרה את התחייבויותיה כלפיו ואת תנאי החוזה שחתם עימה. בין היתר טען א-שאעפי, באמצעות עורכי-הדין הדר מורד ושלומי הדר, כי לא קיבל את השכר שהובטח לו (16 אלף שקל בחודש בתוספת גמול גלובלי בסכום של 4,000 שקל בחודש), ולמעשה פוטר שלא כדין.

הלא-טי.וי טענה להגנתה, באמצעות עו"ד נתי אגמון, כי הסכם ההעסקה של א-שאעפי מעולם לא נכנס לתוקף. לטענת התחנה, עם זכייתה במכרז להקמת הערוץ בערבית קיבלה את המלצת המועצה לשידורי כבלים ולוויין שלא להפיק שידורי חדשות בערבית אלא רק בשנה השלישית לשידוריה. משום כך "התייתר כל צורך" בא-שאעפי. לפי התחנה, העיתונאי אינו זכאי לסעדים שדרש מבית-הדין.

להורדת הקובץ (PDF, 140KB)

במקביל להליכים מקדמיים והגשת תצהירים ניהלו הצדדים מגעים שהסתיימו בפשרה. א-שאעפי, כך נקבע בפשרה, יקבל 170 אלף שקל "בגין הוצאות משפטיות וכפיצוי בגין אי-קבלת שכר בתקופה שהחל ממאי 2011 ועד למועד הגשת התביעה".

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי "התובע מתחייב בזאת כי הוא וכל מי מטעמו ישמרו בסודיות ולא יפרסמו, בעצמם ו/או באמצעות מי מטעמם, בכתב ו/או בעל-פה ו/או בכל אמצעי אחר, לכל אדם ו/או גוף כלשהו (למעט לרשויות השונות ככל שיתבקשו לכך או לבני משפחתו), את סכום הפשרה או העתק מההסכם".

אתמול (25.1.2015) הודיעו הצדדים לבית-הדין כי לחשבונו של א-שעאפי הועבר הסכום במלואו וביקשו להורות על דחיית התביעה ללא צו להוצאות.

56312-04-13