עדכון אונליין של ידיעה פוליטית באתר החינמון "ישראל היום" חושף כיצד משוכתבת ידיעה של שליח העיתון בארצות-הברית כך שייעקר ממנה כל מידע שאינו נוח לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ידיעה של כתב העיתון יוני הרש שפורסמה הערב (22.1.15) באתר העיתון עברה שינויים משמעותיים לאחר הפרסום. הידיעה עסקה בביקור השנוי במחלוקת של נתניהו בארה"ב, בהזמנתו של פוליטיקאי רפובליקאי. "בהודעה הרשמית של משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם נמסר כי נתניהו ינצל את נאומו הצפוי בקונגרס 'כדי להודות לנשיא אובאמה' – אלא שהנשיא כלל לא ייפגש איתו", כתב הרש. ביינר, שהזמין את נתניהו, "עקף בבוטות את הממשל כשהזמין באופן עצמאי וללא תיאום את נתניהו", כתב עוד הרש. גם המשך הידיעה הציף את הבעייתיות הגדולה הטמונה בביקור ואת ההשפעה השלילית שלו על יחסי ישראל-ארה"ב.

אלא שבמהלך הערב שונתה הידיעה, חתימתו של הכתב המדיני שלמה צזנה נוספה לקרדיט משותף, ומהידיעה נמחקו האזכורים הביקורתיים. ייתכן, כמובן, כי לשינוי יש הסבר מיוחד, וכי כלל אין מדובר בצנזורה שנועדה לשרת את נתניהו. אולי הגרסה הראשונית הוחדרה באורח זדוני על-ידי וירוס מחשב מרחוק. ייתכן גם כי הגרסה ששונתה היתה טיוטה שחוברה לצורכי סאטירה והועלתה לאתר בטעות. כך או כך, כעת יהיה מעניין לראות מה יעלה בגורלם התעסוקתי של הכתב בארה"ב ושל העורך בדסק שפירסם את הידיעה בגרסתה הראשונה.

להלן תצלומי מסך של גרסאות הכתבה, לפני ואחרי:

יוני הרש על ביקור נתניהו. לפני

יוני הרש על ביקור נתניהו. לפני

יוני הרש ושלמה צזנה על ביקור נתניהו. אחרי

יוני הרש ושלמה צזנה על ביקור נתניהו. אחרי