"ישראל היום" ימשיך לספק לבעלי תפקידים בשירות המדינה מנויי חינם, כחלק מהסכם יוצא דופן שנחתם בין העיתון למינהל הרכש הממשלתי. בחינמון, הגובה "דמי משלוח" מקוראים המעוניינים לקבלו עד סף ביתם, ימחלו לממשלה על דמי המשלוח זו השנה השלישית ברציפות. ההסכם המקורי בין הצדדים, שנחתם בסוף 2012, הוארך לאחרונה עד סוף 2015.

ראשי "ישראל היום" מתעקשים כי החינמון פועל לפי תוכנית עסקית סדורה, אולם עד כה לא סיפקו ראיות של ממש בנוגע להיתכנותה הכלכלית

ראשי "ישראל היום" מתעקשים כי החינמון פועל לפי תוכנית עסקית סדורה, אולם עד כה לא סיפקו ראיות של ממש בנוגע להיתכנותה הכלכלית וכשלו מלהדוף ממצאים המטילים ספק באפשרות שהעיתון אכן פועל לשם כוונות רווח. העיתון, הפועל כשופר של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוחזק וממומן על-ידי המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, מתומכיו הבולטים של נתניהו.

מחירו של מנוי ל"ישראל היום" לציבור הרחב עומד כיום על 52.90 שקל לחודש, ו-26.40 שקל עבור גליונות סוף-שבוע וחגים בלבד. על אף שכל העיתונים הישראליים שלהם הסכמים עם מינהל הרכש הממשלתי נוהגים לתת למדינה הנחה בדמי המינוי, אף עיתון למעט "ישראל היום" אינו מציע מנוי חינמי.

פרופ' מרדכי קרמניצר וד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה (מו"ל אתר זה), שעסקו בסוגיה בחוות דעת שפירסמו ב-2014, קבעו כי יש לראות בהתקשרות בין "ישראל היום" למינהל הרכש הממשלתי "הפרה של דיני המכרזים והטבה כספית לא ראויה שגורם פרטי מעניק למדינה או לפקידיה". בשיחה עם "העין השביעית" כינתה ד"ר שוורץ-אלטשולר את ההסכם "טובת הנאה", שכנגדה עלולה לצוץ דרישה לתמורה עקיפה. חוות דעת נגדית, שחיבר עבור "ישראל היום" עו"ד דרור שטרום, שללה את הטענות.

גורם המכיר את פרטי ההתקשרות בין המדינה ל"ישראל היום" אמר ל"העין השביעית" בשנה שעברה כי נציגי העיתון הם שיזמו את הסכם החלוקה החינמית. לדבריו, מדובר בהתקשרות יוצאת דופן, שכן חברות עסקיות אינן נוהגות לחתום עם המדינה על הסכמים שתכליתם אספקה קבועה של מוצר ללא כל עלות.