"ידיעות אחרונות" ישלם פיצויים בסך של למעלה מרבע מיליון שקל לעודד אלימלך, מפיצו לשעבר של העיתון באזור אשקלון. כך פסק בשבוע שעבר השופט גד גדעון מבית-משפט השלום בבאר-שבע.

מפסק הדין עולה כי אלימלך, ולפני כן אביו, היו המפיצים הבלעדיים של העיתון באזור החל משנת 1981. בשלהי פברואר 2002 הודיעה חברת "ידיעות אחרונות" לאלימלך על הפסקת שיתוף הפעולה עימו החל מה-1 ביוני אותה שנה, וזאת כתוצאה מ"צעדי התייעלות ורה-ארגון" ובשל "חוסר שביעות רצון" מהשירות שהעניק לה.

אלימלך תבע מהעיתון 800 אלף שקל וטען בין היתר כי "ידיעות אחרונות" הפסיק את ההתקשרות עימו בלא הודעה מוקדמת ראויה ובחוסר תום לב. העיתון טען, בין היתר, כי המפיץ מעל באמון החברה משום שהוביל ברכבו עיתונים מתחרים.

חילוקי דעות נתגלעו במהלך המשפט באשר למהימנות עדותם של שני חוקרים פרטיים, שי שטיינברג וגיל רוזנטל, שעקבו בהוראת "ידיעות אחרונות" אחר קווי החלוקה שניהל אלימלך. השניים העידו כי ראו את אחד העובדים בקו ההפצה של התובע "מעמיס על רכבו חבילות של עיתוני 'מעריב'" ומוסר חבילה של עיתוני "ידיעות אחרונות" למפיץ המתחרה.

את הטענה הראשונה לא הצליח העיתון להוכיח, ובאשר לטענה השנייה הסביר התובע כי חבילת גליונות "ידיעות אחרונות" אכן הועברה למפיץ "מעריב", אך זאת כדי שיעביר אותם הלאה, למפיץ אחר של "ידיעות אחרונות".

לא נתגלעה מחלוקת בין הצדדים באשר לעובדה כי "ידיעות אחרונות" הפעיל שני חוקרים פרטיים כדי שיעקבו אחר מפיץ גליונות העיתון באזור אשקלון. "ידיעות אחרונות" נודע בעבר כארגון שהפעיל חוקרים פרטיים מטעמו. המקרים הבולטים נקשרו לפרשת האזנות הסתר.

בשנות התשעים העיד החוקר הפרטי זאב לאופר כי חיים רוזנברג, "האחראי על המשק והאבטחה" ב"ידיעות אחרונות", הפעיל אותו בפרשה זו במטרה להשיג מידע על המתרחש ב"מעריב". גם החוקר הפרטי דוד ספקטור פעל בשירות העיתון באותה הפרשה.

השופט קיבל את תביעת אלימלך באופן חלקי והעניק לו פיצוי משום שתקופת ההודעה המוקדמת מטעם "ידיעות אחרונות" עמדה על שלושה חודשים בלבד. אלימלך טען כי הכנסתו החודשית עמדה על 25 אלף שקל, לאחר ניכוי הוצאות. באי-כוחו של העיתון דחו טענה זו, אולם השופט קיבלה ברובה והעמיד את ההכנסה על כ-20 אלף שקל לחודש.

השופט פסק כי חברת "ידיעות אחרונות" תפצה את אלימלך ב-227,087 שקל עבור שבעה חודשי עבודה (משוערכים להיום), והוסיף 15 אלף שקל בתוספת מע"מ עבור שכר טרחת עורכי-הדין והוצאות משפט.

עו"ד ארז רייפנברג, בא-כוחו של "ידיעות אחרונות" בתיק, מסר ל"עין השביעית" כי טרם גובשה החלטה סופית אם להגיש ערעור על פסק הדין, אך הניח שערעור לא יוגש.