העיתונאי אולי ברוידא, סגן עורכת המוסף "גלריה" של "הארץ" בשנים האחרונות, יעזוב בקרוב את המוסף ואת העיתון. ברוידא הוא העיתונאי הוותיק ביותר במוסף התרבות של "הארץ", ועזיבתו היא סימן נוסף לשינוי שעובר המוסף בזמן האחרון.

לאחרונה החליטה הנהלת "הארץ" על שינוי אופיו של מוסף התרבות, כך שיתפצל בפועל לשתי מערכות. האחת, בראשות ליסה פרץ, תוקדש להכנת מוסף סוף-השבוע של "גלריה" ותייצר, בין היתר, תוכן מגזיני. האחרת, בראשות רוני בר, תתמקד במוסף היומי של "גלריה", שישים דגש על חדשות יותר מאשר על כתבות מגזין וראיונות. כתוצאה מהשינוי נדרשו עובדי המוסף היומי לעבוד שעות רבות יותר, וכן לעבוד בסופי-שבוע.

סגן עורכת "גלריה" אולי ברוידא (צילום: "העין השביעית")

סגן עורכת "גלריה" אולי ברוידא (צילום: "העין השביעית")

"במערך החדש של 'גלריה' לא נמצא לי מקום שמשביע את רצוני", אומר ברוידא ל"העין השביעית". לדבריו, רצה להצטרף לפרץ בעריכת המוסף השבועי של "גלריה", אולם הדבר לא הסתייע.

ברוידא הצטרף ל"הארץ" לפני כ-25 שנה, עבד שנים רבות כעורך במדור הכלכלי שפורסם בעיתון (טרם ימי "דה-מרקר"), ובהמשך צורף על-ידי עורכת "גלריה" דאז איריס מור לצוות העורכים של מוסף התרבות. ב"גלריה" עבד תחילה כעורך מן המניין, ובשש השנים האחרונות עבד כסגנה של פרץ.

עזיבתו של ברוידא מעוררת תהייה בנוגע למהות הצהרתה של הנהלת העיתון, כי השינוי ב"גלריה" יוגדר כ"פיילוט בן חודש". לפני כשבועיים פורסם במדור הברנז'ה של "וואלה" כי בשל התרעומת שעורר השינוי בקרב עובדי "גלריה" ובעקבות פגישה שנערכה בין הנהלת העיתון לעובדים ולנציגי הוועד, הוחלט כי החודש הקרוב יוקדש לבחינת השינוי ב"גלריה" וגיבוש מתווה עבודה קבוע. העובדה כי ברוידא עוזב עוד לפני תום ה"פיילוט" מעידה כי השינוי העקרוני ב"גלריה" לא יהיה זמני.

גם ברוידא מעריך כי ה"פיילוט" יסתיים בהחלטה להמשיך את השינוי באופיו של המוסף, אם כי ייתכן עדיין שינוי בכל הקשור להרעה בתנאי העבודה של עיתונאי המוסף.

עורך "הארץ" אלוף בן מסר: "אין תגובה".