כעשור לאחר פרסום כתבה על גני ילדים במגזר הערבי, החליט בית-המשפט כי עיתון "הארץ" יפצה עמותה המפעילה גני ילדים בכפר כאבול בעשרות אלפי שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

בספטמבר 2005 פורסמה בעיתון "הארץ" כתבה מאת יולי חרומצ'נקו על הפרטת גני ילדים במגזר הערבי, וזאת תחת הכותרת "הדרך הקלה לרווח במגזר הערבי: הקמת גן ילדים". לצד הכתבה פורסם תצלום של מוסד לימודי שעליו הופיע בעברית ובערבית שמה של עמותת אלזירה. כיתוב התצלום קרא: "גן פרטי בכפר קאבול, שלשום. ועדת המעקב: 'ההפרטה היא דבר מסוכן מאוד לחינוך'".

עמותת אלזירה ואחד ממייסדיה הגישו תביעה נגד "הארץ", עורכו דאז דוד לנדאו, הכתבת חרומצ'נקו ומי שכיהן כמנהל מחלקת החינוך במועצה המקומית כאבול, נזאר עיד. באמצעות עו"ד פאהד שיח' מוחמד דרשה העמותה פיצוי בסך מיליון שקל בטענה שהכתבה כללה לשון הרע וכי התצלום צורף לה במטרה להשחיר את שמה.

העיתון, עורכו והכתבת טענו, באמצעות עו"ד ירון חנין, כי נקלעו לסכסוך מתמשך בין העמותה למנהל מחלקת החינוך במועצה המקומית, וכי צירוף התצלום אינו מעיד כי הביקורת המוזכרת בכתבה מופנית דווקא למוסדות הלימוד שמנהלת העמותה. כמו כן טענו כי אין בפרסום משום לשון הרע על התובעים וכי מנהל מחלקת החינוך הוא שהפנה את צלם העיתון לצילום גני העמותה הזו דווקא.

לפני מעט יותר משנתיים קבעה השופטת שושנה פיינסוד-כהן מבית-משפט השלום בעכו כי תוכן הכתבה הוא אכן בבחינת לשון הרע וכי ההגנות בחוק אינן עומדות במקרה זה, בין היתר משום שלא הוכחה אמיתות הפרסום בנוגע לתובעת. עם זאת, השופטת פטרה את הכתבת חרומצ'נקו מאחריות, שכן העידה בעדות מהימנה כי אין לה קשר לכיתוב התצלום או לבחירת התצלום שנלווה לכתבה. "הארץ" ועורכו בזמן פרסום הכתבה נמצאו אחראים להוצאת לשון הרע.

בשבוע שעבר נתנה השופטת פיינסוד-כהן פסק דין משלים, ובו קבעה את גובה הפיצוי. העמותה אמנם דרשה במקור פיצוי בסך מיליון שקל, בטענה כי פרסום הידיעה הוביל לירידה במספר התלמידים במוסדות הלימוד שהיא מנהלת, אולם השופטת פיינסוד-כהן לא מצאה כי טענה זו הוכחה. במקום זאת נפסק כי העיתון יפצה את העמותה ב-40 אלף שקל, לא כולל הוצאות משפט בסך 2,000 שקל ועוד 10,000 שקל הוצאות שכר טרחת עורכי-דין.

ת"א 3918-06