אין על הספינים של one. במיוחד כשהם באים היישר משולחנה של מנהלת התוכן, אופירה אסייג, הנוהגת לגונן בחירוף נפש על חבריה מעולם הספורט, בפרט אם קוראים להם אייל ברקוביץ' או עידו חג'ג'. שני חבריה הטובים התקוטטו השבוע בעיתונים ובאתרים, ואסייג נזעקה בצו 8 ששיגרה לעצמה במטרה להסיט מהם את האש.

ביום שלישי השבוע (23.12.14) שלח חג'ג', אחד מבעלי הפועל תל-אביב, ד"ש עם שיר למנג'ר ברקוביץ' מעל דפי "ידיעות אחרונות", בעקבות קצר ביניהם סביב הגעתו של שחקן זר: "הכל אגו נטו של ברקוביץ', לא באמת אכפת לו מהפועל תל-אביב, הוא החליט להשפיל את המועדון שבו הוא עובד", אמר חג'ג' והוסיף עוד ועוד.

חג'ג' נגד ברקוביץ'. שער ספורט "ידיעות אחרונות", 23.12.14

חג'ג' נגד ברקוביץ'. שער ספורט "ידיעות אחרונות", 23.12.14

לפני שרבים מקוראי "ידיעות" השכימו אל כותרת השער הזו, הזדרזו בערוץ הספורט למצוות: בשעה 07:15 הם העלו באתר ראיון משלהם עם חג'ג', עם ציטוטים באותו סגנון: "ברקוביץ' הוא כפוי טובה, ההתנהלות שלו פשוט מבישה".

חלפו שעתיים, ואסייג רתמה את אתר האינטרסים מס' 1 בספורט במטרה לקבוע סדר יום חדש ולנסות לעמעם את הסכסוך הפומבי בין שני חבריה הטובים. הספין שנשלף בחופזה היה ידיעה משומשת מהשבועיים האחרונים – על אודות גילי ורמוט, כוכב הפועל תל-אביב, שביקש מברקוביץ' לעזוב מיד ולעבור למכבי חיפה. זה היה ניסיון שקוף ועלוב, שהצליח להעלות את חמתם של כתבי ynet וערוץ הספורט. הללו פירסמו ידיעות הכחשה מפי ורמוט ("לא היה ולא נברא").

השימוש בספין ורמוט היה שיא נוסף של one בסיקור המוטה מתחילת העונה של ברקוביץ' והפועל תל-אביב. לפי כחצי שנה פוטר אסף שמש מ-one לאחר שלא הצליח להתיישר עם הקו היחצני המלוקק בסיקור המנג'ר יקיר האתר. במקומו נכנס לתפקיד הבעייתי ארז נעמן, ומאז מכונת היחצנות המשומנת של one עובדת ללא תקלות, ברוך השם.

אוסף הדוגמאות לידיעות המוטות ולפרגון המוגזם לברקוביץ' מדבר בעד עצמו. לאחר הניצחון במחזור הראשון על מכבי נתניה משער עצמי צהלו ב-one: "ברקוביץ' ודומב צלחו את המשוכה". הפולו-אפ לניצחון היה נופת צופים: "יכול להיות שיש שינוי בעיקר באופי של הקבוצה". המשורר שניסח את הידיעה לגמרי לא התכוון לאופיים של השחקנים.

בהרמת כוסית לראש השנה קיבלו דבריו של ברקוביץ' כותרת יפה באתר: "מאמין שהפועל תיאבק על כל התארים". הקבוצה עפה בינתיים מגביע הטוטו ורחוקה מאוד ממאבק האליפות, אבל אף אחד ב-one לא יעשה חשבונות קטנוניים עם הוד מעלתו.

כשהפועל תל-אביב הובסה 3:0 במשחק מול קריית-שמונה, תלו ב-one את האשם בשוער: "שתי טעויות של דני עמוס עלו בהפסד". לאחר המשחק כתב אחד העורכים, אסף שלו, טור דעה שבו הדגיש כי "הפועל תל-אביב צריכה שוער שיהיה שם ברגע האמת" וכי "עמוס לא מתאים לקבוצה". הוא רק שכח לנקוב בשמו של המנהל המקצועי שבחר בשוער.

ספין ורמוט ב-one, נזעקים להגנת ברקוביץ'

ספין ורמוט ב-one, נזעקים להגנת ברקוביץ'

במחזור הבא ניצחה הפועל תל-אביב את הפועל חיפה 0:3, וב-one התלהבו: "הקבוצה של דומב וברקוביץ' נראתה נהדר". בהפסד 2:0 לבית"ר ירושלים הקבוצה של דומב וברקוביץ' כבר לא כל-כך נראתה, אבל ב-one הס מלהזכיר את האחראים להפסד. בידיעה שלאחר אותו משחק ציין הכתב ארז נעמן כי בקבוצה לא חסכו בביקורת על השוער ואף כלפי המאמן דומב. ומה באשר לחלקו של ברקוביץ'? בידיעה נכתב כי המנג'ר נכנס לחדר ההלבשה ועודד את השחקנים. באמת, בראבו, אייל.

בניצחון הדרמטי 2:3 על באר-שבע נכתב כי ברקוביץ' ירד במחצית לדרבן את השחקנים ובסיום לחץ את ידיהם ואמר: "אני גאה בכם". ללמדכם מיהו אדריכל הניצחון האמיתי. בידיעה שאחרי ההפסד 3:1 למכבי חיפה הגיב המאמן דומב: "לא היה חסר הרבה שנשווה, אבל זה הכדורגל". ומה היתה תגובת ברקוביץ' לכישלון? "הקהל האדום נתן הצגה". ב-one שוב לא הזכירו את אחריותו להפסד.

לפני המשחק מול עכו דיווחו ב-one כי ברקוביץ' נכח באימון ושוחח ארוכות עם דומב. לא שזה עזר: הפועל תל-אביב הפסידה 3:1 והכתבלב של האתר כתב: "ייאוש בהפועל, ביקורת על דומב". ומה עם קצת ביקורת על ברקוביץ'? חס וחלילה. רוח המפקדת מרחפת ממעל, וכל שדרת העריכה נטולת עמוד השדרה, כולל הכתב בשטח, מיישרת קו.

"מאמין שניאבק על כל התארים", one, 17.9.14

"מאמין שניאבק על כל התארים", one, 17.9.14

המנג'ר, נכתב בידיעת המשך אופטימית להפסד מול עכו, יערוך שיחות אישיות ויחדיר מוטיבציה. השיחות של הקוסם לא עזרו, הפועל תל-אביב הפסידה גם לאשדוד, וב-one היגגו טקסט חתרני: "משהו לא עובד בקבוצה של דומב". ומה עם המנהל המקצועי שצריך לדאוג שמשהו כן יעבוד? בידיעה הבאה נכתב כי ברקוביץ' נכנס לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "תרימו את הראש, היה ונגמר". היה מעניין לקרוא באותה ידיעה איך הוגדרו ברקוביץ' ודומב. ברקוביץ' כונה "המנג'ר המקצועי של המפסידה", ודומב "המאמן המפסיד". לתפארת הדקויות הקטנות.

"האדומים במשבר עמוק", סחה כותרת המשנה לאחר ההפסד הרביעי ברציפות (למכבי פתח-תקווה). "הקבוצה החלשה של אסי דומב", קבע ארז נעמן מי אשם. למחרת ציטט הכתב גורמים בקבוצה: "חייבים זעזוע, אחרת נהפוך למועמדים לירידה". והוסיף: "דומב זוכה לגיבוי מלא מברקוביץ'". כלומר, מעמדו של המנג'ר האגדי יציב כסלע.

הפסד רביעי רצוף, הקבוצה בצלילה, האוהדים זועמים וב-one אין מלה שלילית אחת נגד ברקוביץ'. לא קריאות אוהדים נגדו, לא ביקורת גלויה של "גורמים בהנהלה", לא טענות אנונימיות, אפילו לא טור דעה שמשרבט העורך התורן. הזהו האתר שמשמש השופט והתליין הכי מהיר בבית-דין שדה למאמנים כושלים?

"ביקורת על דומב", one, 4.12.14

"ביקורת על דומב", one, 4.12.14

רגע אחד, ואולי גם בכלי תקשורת אחרים חושבים שברקוביץ' אינו אשם במצב הקבוצה וגם הם לא כותבים נגדו דבר?

בדיקה של המתרחש מחוץ ל-one מעלה את הממצאים הבאים: ב"וואלה" נכתב לאחר ההפסד לבית"ר על ביקורת שהושמעה בקבוצה נגד ברקוביץ', שנכשל בבחירת הזרים. כמה שבועות לאחר מכן דיווח עמית גולדשטיין ב"וואלה": ברקוביץ' נכשל בבניית הקבוצה. ב-ynet ציטטו גורמים עלומים במועדון בעקבות התקרית של ברקוביץ' עם חג'ג' – "שיקום וילך אם יש לו טיפת כבוד". בערוץ הספורט הביאו דברים בשם בעלי מניות שאמרו: "נפסיק לתמוך אם ברקוביץ' יישאר בהפועל". ובהזדמנות אחרת: "ברקוביץ' הופך אותנו לשוק". גיא לרנר תקע בטור דעה מסמרים בכובעו של "הקוסם" וקבע: ברקוביץ' והקבוצה בדרך לירידת ליגה.

"הכל חוץ ממנהל מקצועי", "וואלה", 30.10.14

"הכל חוץ ממנהל מקצועי", "וואלה", 30.10.14

ויש עוד: נדב צנציפר ב"ידיעות אחרונות" דיווח אחרי ההפסד למכבי פתח-תקווה: אוהדים קראו לדומב וברקוביץ' – "תעשו טובה ותעזבו". אחרי ההפסד לאשדוד נכתב ב"ידיעות": "בקבוצה טענו כי ברקוביץ' טעה עם הרכש והוא מתעסק עם דברים שלא קשורים לכדורגל". משה בוקר ב"הארץ" כתב שברקוביץ' טעה בבניית הסגל. ב"וואלה" דיווחו על ביקורת בקבוצה נגד ברקוביץ' – "בשביל החברים שלו יש כסף". אביעד פוהורילס ב-nrg לא ריחם: "אפקט אייל ברקוביץ' התפוגג והתוצאה קטסטרופה קולוסלית". ויש עוד ועוד, מלוא החופן ביקורות וציטוטים נגד ברקוביץ' בכל העיתונים, האתרים, אולפני הספורט בטלוויזיה וברדיו – מלבד one.

כשבכלי התקשורת התפרסמו ידיעות וטורים על הבעיות המקצועיות והדגישו את אחריותו של ברקוביץ', ב-one הקפידו על דממה בתחום הזה, אבל לא הזניחו את יקירם. בשבוע הסוער שאחרי שרשרת ההפסדים הם העלו לכותרת הראשית שתי ידיעות חיוביות על המנג'ר. באחת הבליטו את הגעתו לבית-המשפט כדי לתמוך בשחקן הקבוצה שביצע תאונת פגע וברח, ובשנייה גינה את האוהדים שהגיעו להפגין מול ביתו של הבעלים חיים רמון.

ברקוביץ' יש רק אחד. כותרות ב-one על מאמנים אחרים

ברקוביץ' יש רק אחד. כותרות ב-one על מאמנים אחרים

אפשר היה לחשוב שב-one החליטו להתייחס בצורה שקולה לכשלונות של מאמנים: לא ליצור נגדם אווירה של סוף העולם, לא לבדוק כל שעה אם כבר פוטרו, לא לפרסם נגדם ציטוטים של גורמים בהנהלה. אבל זה בכאילו. זיוף המציאות מיוחד רק לברקוביץ'. מאמנים כמו אלכסנדר סטנוייביץ' במכבי חיפה, אלון חרזי בעכו, מנחם קורצקי בבית"ר ירושלים, גיא לוי בסכנין, יוסי מזרחי במכבי נתניה, ראובן עטר בהפועל חיפה ועוד אינם זוכים ב-one לשום הנחת סלבס. יפסידו פעם-פעמיים, וב-one תוכלו לקרוא פרסומים ראשונים או אחרונים על מעמדם המתערער, האוהדים שמקללים, הקבוצה המפורקת וכותרות נוספות נוטפות טוב לב.

רק ב-one ברקוביץ' נותר המנג'ר הכי יציב בעולם. גם ארבעה הפסדים רצופים לא סדקו את כיפת הברזל שפרשו מעליו החבר'ה. גם מעורבותו בשבוע האחרון בתכך שגרם לאחד הבעלים להוציא עליו את זעמו לא הוציא את one משלוותו. אופירה אסייג כלל לא ניצלה את קרבתה ההדוקה לשני חתני השמחה כדי לדלות מהם ציטוטים חזקים יותר זה נגד זה; גישה מפתיעה ביחס לצהובון האינטרנטי, שלא מרשה לעצמו לפספס שום מריבה הגונה כדי להתפלש במי-אפסיים.

ברגעים הכי קשים להפועל תל-אביב, כשמסביב ייהום הסער, כשעניבת החנק האדומה תתהדק, ברקוביץ' יוכל תמיד למצוא מפלט באתר של החברה אופירה. בשטח הסטרילי הזה, במעטפת המחבקת, כולל טוקבקים שעברו סינון במיוחד עבורו – מפויסים ומשבחים – יוכל הקוסם להרגיש איך בקבוצה שבהנהגתו הכל דופק בלי תקלות. להיות חבר מיוחס של one – קסם אמיתי.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il