אתמול בשעות הערב צייץ כתב "דה-מרקר" רותם שטרקמן מחמאה נדירה לאתר ynet. שטרקמן, שזמן קצר קודם לכן העיר כי בכותרות הראשיות של האתר אין זכר לפרשה השחיתות בישראל-ביתנו, שמח לעדכן כי אתר ynet העלה לכותרתו הראשית ידיעה על הפרשה. כרקע לציוצים יש לקחת בחשבון כי כלי התקשורת של בעל האתר, ארנון (נוני) מוזס, נוטים להעניק יחס מלטף ליו"ר ישראל-ביתנו, אביגדור ליברמן. כתב ynet אטילה שומפלבי הגיב לציוץ המחמיא של שטרקמן והפנה את תשומת לבו לכך שגם מוקדם יותר באותו היום דיווחה הכותרת הראשית של האתר על פרשת השחיתות.

אכן, אתר ynet הקדיש לפרשה כמה כותרות ראשיות לאורך היום. מהשעה 08:30 ועד 10:15 ניצבה הכותרת "פוליטיקאית ושורת אנשי ציבור חשודים בשחיתות" במשבצת הראשית של האתר. כשהותר לפרסם את זהות הפוליטיקאית, סגנית השר פאינה קירשנבאום, הוחלפה הכותרת הראשית לכזו המביאה את תגובת המפלגה, המנסה להרחיק ממנה את הסיפור: "מנסים לפגוע במפלגה, כמו לפני כל בחירות". כותרת זו נשארה הראשית למעלה משעה.

בהמשך היום תפסה תקרית אש בגבול רצועת עזה את הכותרת הראשית, אולם מהשעה 17:00 ועד 17:30 שבה הכותרת הראשית לעסוק בפרשה ("המשטרה גייסה עדי מדינה בפרשת שחיתות"). לאחר כשעה נוספת של כותרת ראשית בנושא אחר, והחל מהשעה 18:45, שבה הראשית של ynet לעסוק בפרשה ("פרשת השחיתות: חשד לעשרות מקרי שוחד"). אמנם הכותרות הראשיות באתר נוסחו כך שהדגש לא יהיה על מפלגת ישראל-ביתנו וקירשנבאום עצמה, ובכל זאת באתר ynet יכולים לטעון במידה רבה של צדק כי לא העלימו את הפרשה.

עמוד הבית של אתר "מעריב" מהשעה 19:00, מיד לאחר פרסום ידיעה על התפתחויות בפרשת השחיתות בישראל-ביתנו, לא בכותרת הראשית

עמוד הבית של אתר "מעריב" מהשעה 19:00, מיד לאחר פרסום ידיעה על התפתחויות בפרשת השחיתות בישראל-ביתנו, לא בכותרת הראשית

באתר "מעריב", לעומת זאת, יתקשו יותר להצדיק טענה דומה. היום של אתר "מעריב" החל אתמול באופן דומה לזה של ynet. בשעה 08:45 עלתה בכותרת הראשית של "מעריב" ידיעה ולפיה "סגנית שר ואישי ציבור בכירים חשודים בפרשת שחיתות". בשעה 10:30 הוחלפה הכותרת הראשית לכזו המביאה את תגובת ישראל-ביתנו והתמונה הראשית באתר היתה של סגנית השר קירשנבאום, אולם החל מהשעה 11:45 ירד סיקור הפרשה מהכותרת הראשית ולא שב אליה לאורך כל שעות היום. גם בשעה 19:00 בערב, כשלאתר "מעריב" עלתה ידיעה עם ההתפתחות האחרונה בפרשה, היא לא מוקמה בכותרת הראשית. רק בשעה 21:00 שבה הפרשה לכותרת הראשית של אתר "מעריב", עם ידיעה על מעצרו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב.

אתר "מעריב" היה חריג בכך שלא העלה כותרת ראשית על הפרשה מהשעה 12:00 ועד השעה 21:00. באתר ynet, כאמור, עלתה ידיעה על הפרשה לכותרת הראשית החל מהשעה 18:45; באתרים של "ישראל היום" ו"הארץ" החל מהשעה 18:15 ובאתרים "וואלה" ו-nrg החל מהשעה 17:45 (nrg שינה את הכותרת לנושא אחר כעבור כשעתיים וחצי). היום, בשער גליון הדפוס של "מעריב", ניתן היה להבחין ביחס דומה לפרשת השחיתות.