מפלגת הליכוד תפצה את הצלם שמואל רחמני על שימוש בשניים מתצלומיו במסגרת שידורי תעמולת הבחירות בשנת 2013.

רחמני, צלם ותיק שאינו מהסס לפנות לבית-המשפט כדי לממש את זכויותיו, צילם לאורך שנות ה-2000 תצלומים של רכבת ישראל, בהזמנת החברה. במסגרת שידורי התעמולה של הליכוד לפני הבחירות האחרונות, שובצו שניים מהתצלומים בתשדירי המפלגה, בלא קרדיט. באמצעות עורכי-הדין גילעד רוגל וניצן רובינשטיין דרש רחמני מהליכוד פיצוי בסך 150 אלף שקל בגין ההפרות החוזרות ונשנות של זכותו המוסרית.

תצלום של שמואל רחמני ששולב בתשדירי התעמולה של הליכוד בבחירות 2013 (צילום מסך)

תצלום של שמואל רחמני ששולב בתשדירי התעמולה של הליכוד בבחירות 2013 (צילום מסך)

במפלגת הליכוד טענו, באמצעות עו"ד אבי הלוי, כי נטלו את התצלומים מאתר רכבת ישראל, שם ניתן קרדיט רק לחברת רכבת-ישראל עצמה. "הואיל והתמונות נלקחו מהאתר של רכבת ישראל, שבו לא ניתן לתובע קרדיט, הנתבעת לא ידעה ולא יכולה היתה לדעת בזמן השימוש בתמונות מי צילם את התמונות וכי התמונות שבבעלות חברה ממשלתית נושאות בחובן אפשרות של הפרת זכות מוסרית כלשהי", טענו להגנתם בליכוד.

השופט רפאל יעקובי מבית-המשפט המחוזי בירושלים קבע בשבוע שעבר כי מפלגת הליכוד אכן הפרה את זכותו המוסרית של רחמני. "הנתבעת לא תוכל להיבנות מהטענה כי לא ידעה ולא יכלה לדעת בזמנו שהתובע הוא שצילם את הצילומים. ככל שהיתה מעוניינת לשדר את הצילומים, היה עליה והיה ביכולתה לברר מי הצלם", פסק.

השופט יעקובי חייב את הליכוד לפצות את רחמני ב-20 אלף שקל ועוד 7,000 שקל עבור הוצאות משפטיות ושכר טרחתם של עורכי-דינו.

40707-04-13