משהו קרה בזמן שישנתי: משחק קלפים הפך לאירוע ספורט נחשב בישראל. עובדה: בשבת לפני הצהריים התנוססה כותרת ראשית באתר ערוץ הספורט, שעסקה בסיפורו המופלא של שמעון יפה, טייס חיל האוויר במיל', שהפך לשופט פוקר. קצת התפלאתי מה לאיש מחיל האוויר הטוב ביותר בעולם ולמשחק קלפים עם תדמית של עבריינים וכסף שחור, וטוב שהכתבה הסבירה יפה שפוקר הפך למשחק לגמרי מכובד, שעוסקים בו "אקדמאים ומשכילים", ואף השתמשה בתפקידו לשעבר של המרואיין ליצירת כותרת מקורית, "הטובים לפוקר", כולל תצלום מחמיא של מטוס קרב ממריא.

הכתב החרוץ, עמרי מנהיים, עזר לקוראים להכיר את השאלה הטורדנית, למה הפוקר עוד לא קיבל בישראל את הכבוד המגיע לו. בגדול, הוא הסביר, זה מפני שאנחנו מדינה מפגרת אחרי העולם, והפוקר כאן הוא עדיין לא חוקי. הטיעון גרם לראשי להישפל מבושה, ומיד אחר-כך למחשבות יצירתיות איך ניתן לגשר על התהום הפעורה בין העם בציון לבין אומות העולם המתקדמות.

לא משנה, העיקר שזה קורה סוף-סוף, וטוב שיש תקשורת ספורט ערנית שיודעת לזהות אימפריית פוקר בהתהוות ומסיטה מראש מעייניה את הכדורגל והכדורסל. כך נהג ערוץ הספורט ביום שבת, וכך נוהג ערוץ הטלוויזיה של one בחודשים האחרונים, שממלא בטירוף את משבצות השידור שלו בטורנירי פוקר.

אחרי שהטוטו-וינר, גוף הימורי הספורט הוולונטרי והצנוע, הביא לכאן את הימורי הסוסים – בחסות המדינה כמובן, הכל חוקי, אח שלו – כדי שכל בית אב בישראל יוכל לעשות עוד קצת כסף, מפתחים כעת ענף חדש עם אפשרויות הכנסה נאות לכל קלפן מצוי. ומי שעוד לא יודע לשחק – זה הזמן להתחיל.

"סבב הפוקר הישראלי", מודעה וכותרת ראשית באתר ערוץ הספורט, 13.12.14

"סבב הפוקר הישראלי", מודעה וכותרת ראשית באתר ערוץ הספורט, 13.12.14

השיגעון החדש תפס גם את המודעות המובילות באתר ערוץ הספורט. אי-אפשר היה לפספס את "סבב הפוקר הישראלי של IPC". הפרסומות האלה עטפו באהבה את הכתבה המערכתית שפיארה את המקום השמור לכותרת ראשית והאירה באור יקרות את טייס הקרב הנועז, שככתוב בכתבה, שופט בסבבים שמארגן IPC.

אחרי שהכתבה שיכנעה למה כדאי להיות ספורטאי מצטיין בענף שמבטיח כסף גדול ויוקרה, כל שנותר הוא עוד צעד קטן להגשמת החלום: כניסה לאתר של IPC, שמחבק כל קורא ספורט מצוי תוך הבטחה לאווירה חלומית ובילוי במגוון יעדים באירופה. לרגע היה אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בחברת נסיעות או בגוף עסקי כלשהו, אבל המחשבה הזדונית סולקה מיד. באתר הובטח בילוי במדינת איים קסומה דרומית לסיציליה עם אוכל משובח, אווירה ים-תיכונית מדהימה ונופים מרהיבים. כל זה יחד שווה ל"חופשה בלתי נשכחת", והכל "באווירת פוקר אירופאית!".

ואם אתם מבינים משהו בטקסס-הולדם ויודעים לזהות באיזה צד מרוח הז'יטון, כל שנותר הוא להחליט אם בא לכם על מלון הילטון של מלטה, שיעלה 489 יורו ללילה בחדר זוגי בתוספת 100 יורו לסינגל, או שבצוק העתים תתפשרו על אלכסנדרה הקטן. אמנם מלון שלושה כוכבים, אבל ייקח מכם רק 349 יורו ללילה (פלוס 70 יורו לסינגל). בהחלט לא בשמים.

לאירוע המדהים, שלמרבה הצער יימשך שלושה לילות בלבד, תצטרכו אמנם לשלם 400 יורו דמי כניסה, אבל בתמורה תוכלו לתפוס כיסא ליד השולחן היוקרתי ולשחק אותה פוקר-פייס. כל התענוג יגרום לכם להיפרד מכ-7,500 שקל לפחות, אבל תודו שזהו מחיר הוגן יחסית לתהילה המובטחת בחדרי הפוקר הנוצצים של מלטה.

טבעי לגמרי שערוץ הספורט יירתם במלוא האנרגיות לקידום אירוע ספורטיבי הכולל חופשה בלתי נשכחת. מיותר לציין שלאייטם המערכתי הזה אין דבר וחצי דבר עם המחלקה המסחרית של הערוץ. את סיפורו של הטייס-קלפן הביא כתב הערוץ לאחר עבודה עיתונאית חרוצה ובזכות עורך שיודע לזהות סיפורים ומצא את האייטם הזה ראוי לכותרת ראשית.

כחלק מהמטרה המוצדקת להפוך את הפוקר לענף ספורט לגיטימי ומרוויח בארץ, אפשר לצפות בקרוב לסיפור צבע ב"חדשות הספורט" ולנושא-דיון ב"יציע העיתונות" עם מיטב המוחות באולפן. בינתיים כדאי למהר ולהירשם לטיסה הקרובה למלטה. אם תביאו את הגביע, אולי השופט שמעון יפה יעשה לכם סיבוב באף-15.

לא רק פוקר

הכתבה הפרסומית ב-one

הכתבה הפרסומית ב-one

לא רק באתר ערוץ הספורט מנצלים את נמנום השבת של הקוראים לפרסום כתבות יחצניות בתחפושת של עיתונות: ב-one העלו בשבת בבוקר אל צמרת דף הבית ידיעה המזמינה את הקוראים להצטרף לדילים של סקי באוסטריה. בתמונה הציגו ילדים בשלג עם הכיתוב המפתה "בקרוב אצלכם?". נראה שקהל היעד של one הוא אכן ילדים, שלמראה האייטם אמורים לנדנד להורים לקחת אותם להרים המושלגים כי ככה היה כתוב ב-one. לנוחות המשתכנעים צירפה מערכת האתר את שם החברה המארגנת, ונותר רק לתהות למה לא הלכו עד הסוף עם מספרי טלפון, מייל, כתובת החברה. ככה עושים כתבות פרסומיות?

בקטנה

נקודת מבט. הכותרת בספורט "ידיעות אחרונות", "גמבורג סיים אחרון", גימדה את הישגו של השחיין הישראלי, שאמנם סיים אחרון במשחה הגמר, אבל בשורה התחתונה זכה במקום ה-8 באליפות עולם. גיל לבנוני, לשעבר עורך הספורט של nrg, פירסם בפייסבוק שלו תמיהה על הנושא וגרר עשרות תגובות, ביניהן של אורן אהרוני, הכתב שהיה חתום על הידיעה, שהסביר בכעס לאחד המגיבים שלא ידו היתה במעל: "אם היית קצת מבין אז היית יודע שמעולם כתב לא נותן כותרות ומשנה, ואני רואה בדיוק כמוך את העיתון בבוקר".

עולם הפוך. שני הטורים האחרונים של "עומד בשער" עסקו בקיפוח של שתי הקבוצות המובילות בטבלת ליגת-העל, קריית-שמונה ובאר-שבע, בשידורי המשחקים. כמו כדי להבליט את התופעה, במחזור הנוכחי (ה-13) שודרו לבסוף חמישה משחקים משבעה (לאחר שצ'רלטון הוסיפה ברגע האחרון את נתניה מול אשדוד). התוצאה הביזארית: שני המשחקים היחידים שלא זכו לשידור ישיר היו של קריית-שמונה ובאר-שבע.

"חדשות הספורט": מאיה רונן מראיינת את ארז אדלשטיין

"חדשות הספורט": מאיה רונן מראיינת את ארז אדלשטיין

גם וגם. "חדשות הספורט", מהדורת הערב: על קו הטלפון ארז אדלשטיין, שמגיב על פרסום הגרלת הבתים באליפות אירופה בכדורסל תחת הטייטל "מאמן נבחרת ישראל". אפשר היה להוסיף גם כתובית "פרשן ערוץ הספורט", וזה היה נשמע בדיוק אותו הדבר. עבור המראיינת מאיה רונן, אדלשטיין הוא גם קולגה בפאנל "חמישיות", שאותו היא מגישה. שיחת טלפון אחת עם כמה עניינים משותפים.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il