ארגון העיתונאים הבינלאומי Global Editors Network וחברת גוגל יקיימו השבוע סיעור מוחות עיתונאי, חלק מסדרת אירועים עולמית המכונה "מעבדת העורכים".

המיזם הבינלאומי (האקטון, תחרות פיתוח אפליקציות בזמן אמת) נועד לסייע בפיתוח כלים דיגיטליים לשימוש עיתונאים וכלי תקשורת. בשנים האחרונות נערכו אירועים דומים בארה"ב, ארגנטינה, דרום-אפריקה, רוסיה, כמה מדינות באירופה, כמו גם במצרים ובניגריה, וזאת תחת חסותם של כלי תקשורת בולטים וביניהם "ניו-יורק טיימס", "גרדיאן", "אל-פאיס", "די צייט" ואחרים. בכל "מעבדת עורכים" שכזו מתמודדות כעשר קבוצות בנות שלושה משתתפים כל אחת (עיתונאי, מתכנת ומעצב), המנסות לפתח אב-טיפוס חדשני לאפליקציית חדשות או שירות דיגיטלי.

לוגו ארגון העיתונאים הבינלאומי GENבאירוע בתל-אביב, שיתקיים בימים שני ושלישי, ישתתפו, בין היתר, קבוצות המייצגות את "הארץ", ynet, "וואלה", "ישראל היום", nrg ואתר ערוץ הספורט. המעבדה בישראל תתקיים תחת הכותרת "מפות, גיאו-לוקיישן והיכולת לספר סיפור". כוונת המארגנים היא שהמשתתפים יפתחו אב-טיפוס ליישום שיסייע לעיתונאים להציג מידע ולספר סיפור בעזרת מפות ושירותי מיקום מתקדמים.

הצוותים יעבדו על פיתוחיהם במהלך יומיים ובסופם יציגו אותם בפני חבר שופטים. הקבוצה המנצחת תזכה להדרכה מטעם מומחי GEN ותישלח להתמודד בגמר "מעבדות העורכים", שיתקיים ביוני הקרוב בברצלונה.