אגודת העיתונאים תל-אביב

איחור גורלי

אגודת העיתונאים תל-אביב: מזכירת המנכ"ל בר-מוחא התפטרה מרצונה

בית אגודת העיתונאים תל-אביב (צילום: "העין השביעית")
בית אגודת העיתונאים תל-אביב (צילום: "העין השביעית")

שלומית כנען, שעבדה כמזכירה באגודת העיתונאים תל-אביב, התפטרה מעבודתה ולא פוטרה שלא כדין, כך טוענים באי-כוחה של האגודה, אילן בומבך ואלירם אלגרבלי, בכתב הגנה שהגישו לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

בחודש שעבר הגישה כנען תביעה נגד האגודה ודרשה פיצוי בסך למעלה מ-40 אלף שקל בטענה כי פוטרה מעבודתה שלא כדין לאחר שביקשה להתחיל במקביל ללמוד באוניברסיטת תל-אביב. לטענתה, פוטרה בלא שהתקיים כראוי הליך שימוע.

באגודה דוחים את הטענות הללו בנחרצות וטוענים מנגד כי יחסי העבודה בין הצדדים הסתיימו ביוזמתה של המזכירה. לטענת באי-כוחה של האגודה, כנען היתה מאחרת דרך קבע ועוזבת את מקום העבודה טרם הזמן. עוד מוסיפים באי-כוחה של האגודה כי כנען הודיעה למנכ"ל האגודה, יוסי בר-מוחא, על כוונתה להעדר יום בשבוע בשל החלטתה ללמוד באוניברסיטה באופן חד-צדדי ובלי התראה נאותה, ועל כן יש לראות בכך "התפטרות לכל דבר ועניין".

לפי גרסת האגודה, בעקבות התחלת לימודיה איפשרו לכנען להפחית את היקף המשרה שלה בתנאי שתחדל לאחר. אם תמשיך לאחר לעבודה, כך הובהר, תופסק עבודתה לאלתר. כבר למחרת, נכתב בכתב ההגנה, איחרה המזכירה ב-48 דקות. כשבהמשך נעדרה כנען מהעבודה כליל (לטענתה בשל מחלה), ראו בכך באגודה סימן להתפטרותה בפועל. "התובעת חזרה למשרדי הנתבעת בניגוד לעמדת הנתבעת, תוך שהיא מתנהגת בתקיפות כלפי עובדי המשרד – צועקת, מקללת ומאיימת; וכעבור שנה מהינה לדרוש מהנתבעת פיצויים", טוענת האגודה בכתב ההגנה.

11523-10-14