האתרים ynet ו"כלכליסט", אתרי החדשות המרכזיים מבית "ידיעות אחרונות", בלטו היום בהתעלמותם מהחוק להגבלת הפצת החינם של "ישראל היום", שעבר בקריאה טרומית בכנסת.

אתרי החדשות המרכזיים בישראל, ובהם "הארץ", "דה-מרקר", "גלובס", "מעריב" ו"וואלה", העלו לכותרתם הראשית את הידיעה על צליחת הצעת החוק את ההצבעה הטרומית כבר בשעה 13:00 או מעט אחר-כך. גם אתר "ישראל היום" הזדרז – באופן יוצא מגדר הרגיל – והעלה מיד לאחר אישור הצעת החוק ידיעה בכותרת הראשית של אתרו. במקביל העלו האתרים mako ו-nrg לדף הבית שלהם ידיעה על ההצבעה בכנסת, אף כי זו לא מוקמה בכותרת הראשית.

המבזק ב-ynet

המבזק ב-ynet

לעומת זאת, מי שגלש בשעה 13:00 לאתר ynet היה יכול לראות בראש עמוד הבית תצלום של יאיר לפיד, אחד מתומכי יוזמת החקיקה, עם הכיתוב "המראה החדש-ישן" (לפיד הופיע לראשונה לאחר שהוריד את זקנו הטרי). הכותרת הראשית עצמה דיווחה כי הצעת חוק מע"מ 0 שיזם לפיד אושרה בוועדת הכספים של הכנסת. כותרת זו נשארה בראש עמוד הבית של ynet במשך שעתיים נוספות. בכל הזמן הזה לא היה בדף הבית של ynet כל אזכור להצעת "חוק 'ישראל היום'", מלבד מבזק יחיד שנוסח בזהירות ופורסם בשעה 13:20.

באתר "כלכליסט" גם מבזק לא נראה. באתר הכלכלי מבית "ידיעות אחרונות" הצטרפו ל-ynet לא רק במה שלא פורסם, אלא גם במה שכן פורסם. שעה שבאתרים האחרים דיווחו בכותרות הראשיות על "חוק 'ישראל היום'", בראש עמוד הבית של "כלכליסט" התפרסם תצלום של השר יאיר לפיד (עם זקן). עילת הדיווח: יו"ר הכנסת עצר את ההצבעה על חוק מע"מ 0.

עדכון, 12.11.14: בשעה 14:40 עלתה באתר ynet ידיעה קצרה על ההצבעה. הפניה אליה שובצה היישר באמצע דף הבית, במדור "חדשות", מתחת להפניה לידיעה שעלתה כשעה לפניה. בשעה 16:30 עלתה באתר "כלכליסט" ידיעה קצרה על תוצאות ההצבעה. הידיעה שובצה היישר באמצע דף הבית, בראש מדור המכונה "בארץ", כשמעליה מעל ל-20 הפניות לידיעות אחרות.

*    *    *

דפי הבית של האתרים השונים אחרי ההצבעה על "חוק 'ישראל היום'"