השבת הקודמת (25.10.14) היתה אחד מימיו הטובים של איציק זוהר. ב-18:30 הוא הוצג באולפן ערוץ הספורט, שהתמרק לקראת הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. המשחק החל ב-19:00, אבל מ-19:30 זוהר כבר היה אמור להיות עם עין אחת לפחות על משחק ליגת-העל בין מכבי חיפה לרעננה. איך אנחנו יודעים? תיכף תדעו.

מ-19:45 ועד 20:00 הוא נאלץ להיפרד מהמשחק בליגת-העל הישראלית כדי להשתתף בפאנל לסיכום המחצית בין ריאל לבארסה, אבל מ-20:00 הוא שוב חילק את זמנו בין שני המשחקים. ב-20:50 הוא נפרד פעם נוספת מהמשחק של מכבי חיפה, כדי לסכם את המשחק בספרד. מיד לאחר מכן הוא טס הצדה כדי להכתיב בזריזות טור פרשנות ל-one על ההפסד של מכבי חיפה לרעננה.

איציק זוהר ב"שער השבת" (צילום מסך)

איציק זוהר ב"שער השבת" (צילום מסך)

צריך להיות סופרסטאר כדי להיות חזק בעניינים במשחק של חיפה לטובת קוראי one, ובמקביל להפגין בקיאות במהלכי המשחק מספרד עבור צופי ערוץ הספורט. איציק זוהר, מסתבר, הוא כזה. בדיוק כשהטור שלו התפרסם ב-one, בשעה 21:30, זוהר ישב מחייך כשהוצג בפאנל "שער השבת" בערוץ הספורט. הספק לא רע לערב אחד: שלוש הופעות בשני גופי תקשורת.

מאז דרך כוכבו, לפני כ-20 שנה, ככדורגלן מוכשר, בליין והולל, לא ידע זוהר ימים תוססים מאלה. בשנים האחרונות הוא מתרוצץ מדי יום בין ערוץ הספורט ל-one, ועוד נותר לו די זמן לככב במדורי רכילות ופלילים. שמו של זוהר נקשר בהימורים, חובות, אלימות (הותקף פעמיים), חשד להעלמת מס, ובאופן כללי הסתבכות בשטויות.

התדמית הבעייתית הזו לא מפריעה לקריירה שלו כפרשן הכדורגל העסוק ביותר, היא אולי אפילו עוזרת. זוהר מברבר בערוץ הספורט, מלהג ברדיו 102 ומשרבט טורים ב-one. ההגדרות הללו משקפות את פרשנות הכלאחר יד שלו. הוא מדבר בשטף, יורה מהמותן ("אם חמישה שחקנים רצים לשופט, זה אומר שזה פנדל"), נשמע בטוח בעצמו, שפת גופו משדרת יהירות, אבל הוא נופל בפרטים החושפים אותו לא מוכן ולא הכי מעודכן – לפעמים על גבול הבורות. כך למשל, בשבוע שעבר, באולפן ערוץ הספורט, הוא לא ידע לאבחן מצב של נבדל.

לפני כשלוש שנים יורם ארבל אמר על זוהר בראיון ב"ידיעות אחרונות" שהוא היה שחקן טוב יותר מפרשן. זוהר בתגובה אמר שזקנתו של ארבל מביישת ושמדובר בשדרן שצריך ללחוש לו כל הזמן מי נמצא על המגרש ומי מוסר למי. בימים אלה, ראו איזה פלא, השדר שלא מזהה שחקנים יושב לצדו של זה שלא יודע לפרשן: זוהר וארבל מגישים בימי חמישי את תוכנית הספורט ברדיו תל-אביב.

איציק זוהר. גם ב-one

איציק זוהר. גם ב-one

במשדר של יום חמישי האחרון (30.10.14) זוהר תהה אם המאמן של מכבי חיפה הוא סרבי או קרואטי. על המאמן הזה הוא כתב ודיבר לא פעם, אבל מתברר שאינו יודע את הפרט הטריוויאלי ביותר. רגע, בעצם, זוהר כן יודע: בטור הפרשנות ששלח ל-one בשבת העמוסה שלו נכתב תחת שמו: "ומלה על אלכסנדר סטנוייביץ'. המאמן הסרבי נמצא עם השחקנים במהלך השבוע באימונים".

האם זוהר, שבשבת ידע שמאמן חיפה הוא סרבי, הספיק לשכוח זאת אחרי חמישה ימים? או שאולי אזכור ארץ הולדתו של המאמן הוכנס לטור על-ידי העורך? אפשרות נוספת: זוהר לא קרא כלל את מה שהתפרסם בשמו, אחרת היה לומד ממנו עצמו שסטנוייביץ' הוא סרבי ולא חושף את בורותו.

חיזוק לכך שזוהר לא קורא ואינו מעודכן קיבלנו בהמשך אותה תוכנית רדיו: הפרשן הביע תמיהה איך זה שאוהד בית"ר ירושלים, שתקף את המאמן מנחם קורצקי וזכה ממנו לאותה שיחת אימים ואיומים, מצליח לשמור על האנונימיות שלו. זוהר טעה. יומיים קודם התפרסם ב-one ראיון התנצלות עם האוהד, אליאב טימסית שמו. אלא שהפרשן הבכיר אינו טורח לקרוא באתר שמשלם לו עבור טוריו, ושעם מנהלת התוכן שלו, אופירה אסייג, הוא מגיש בשאר ימות השבוע את תוכנית הספורט ברדיו.

למרות הביקורת הגוברת מצד צופים, שמתחילה להזכיר את הקמפיין המתוזמר נגד דני נוימן, שלבסוף סולק מתפקידו, זוהר הצליח להתברג למקומות החשובים. את הזינוק שלו בחצי השנה האחרונה הוא חייב למינויו של אייל ברקוביץ' למנהל המקצועי של הפועל תל-אביב. לחללים שהותיר ברקוביץ' הצניחו את זוהר, שלא שכח לפרגן. בטור פרשנות ב-one הוא הגדיר את מינויו של ברקוביץ' כמהלך גאוני. עד עכשיו העבודה של ברקוביץ' בהפועל תל-אביב די פושרת. איציק זוהר, אגב, טרם כתב מה דעתו על כך. העיקר שהמהלך הגאוני קידם אותו היטב.

המועצה עומדת בפרץ, בינתיים

שלושה ערוצי ספורט יושבים על הגדר של מועצת הכבלים והלוויין וממתינים להחלטות משמעותיות בעניינם. אבל הכי מצחיק שהנושא הספורטיבי המעסיק כעת את המועצה נפל עליה משום מקום: ערוץ מורשת (20) דורש לשדר את משחקי הכדורסל של הפועל ירושלים באירופה. כאילו שאין מספיק ערוצי ספורט ושידורים, או שהכדורסל הפך לדת חדשה. אחרי שסורב פעם נוספת, שלח השבוע ערוץ 20 מכתב תקיף מפרקליטיו. מי שנקלעה לעין הסערה ההזויה הזו היא ד"ר יפעת בן-חי-שגב, היו"רית החדשה, שנחושה לא לאפשר את הגרוטסקה הזו.

יפעת בן-חי-שגב (צילום: מועצת הכבלים והלוויין)

יפעת בן-חי-שגב (צילום: מועצת הכבלים והלוויין)

בשנתיים שבהן פעלה המועצה ללא יו"ר קבוע, השתדלו ערוצי הספורט לנצל את הוואקום כדי לקדם את ענייניהם, אבל במועצה הדפו את הנסיונות. גם כעת, עם כניסתה לתפקיד לפני חודשיים, מנסים בעלי העניין לתפוס את הרגע לפני שהיו"רית החדשה תבין מימינה ומשמאלה. אלא שבן-חי-שגב, כך נראה, מודעת היטב לסיטואציה ואינה ממהרת לקבל החלטות.

בצ'רלטון לחוצים מאוד לקבל אישור לשני ערוצים נוספים, בטענה שהדבר דרוש כדי להתגבר על עומס משחקי שבת וראשון. הוט רוצה להיפטר מיורוספורט ולפנות אפיק נוסף לערוץ הספורט (אגב, השבוע שודר ביורוספורט משחקה של הפועל ירושלים ביורוקאפ), וערוץ one יהיה מעוניין לקדם את ערוץ התשלום שלפני כשנה הגיש בקשה להקמתו.

אנשי צ'רלטון והוט כבר נפגשו עם בן-חי-שגב, אבל יצאו ממנה בידיים ריקות. בשיחה עם "העין השביעית" אמרה השבוע היו"רית ששום דבר לא בוער לה בקבלת החלטות בנושא ערוצי הספורט השונים, ושלמועצה שלל עניינים דחופים יותר על סדר היום. התשתיות שבונים בצ'רלטון לקראת הערוצים החדשים יכולות לחכות.

כשיגיע זמן ההכרעה, תעמוד על הכף אפשרות של הפרת הסדר החדש שיצרה המועצה לפני כחמש שנים, הפרה שעלולה בסופו של דבר לפגוע בצופים. למשל, אם המועצה תתיר להוריד את יורוספורט, שמשדר שלושה טורנירי גראנד-סלאם בטניס, ואת מקומו יתפוס ערוץ שישי או שביעי – מי סופר – של ערוץ הספורט, שישדר בו שאריות מהליגה בספרד או בטורקיה, כדורגל חופים או סנובורד.

גם אם במועצה יחליטו להיעתר לבקשה, שלא ישכחו לגבות מחיר ולזרוק עצם לערוץ הבסיס. למשל, המשחק המרכזי מהליגה הלאומית, שנבלע זה מכבר בחמש פלוס לייב. ואם במועצה ירחמו גם על להקת המקוננות של צ'רלטון ויאשרו להם שני ערוצים נוספים – בבקשה לדאוג שבתמורה ישחררו לערוץ פתוח לפחות את המשחק השני בחשיבותו מהליגה האנגלית, ליגה שעבור רבים נעלמה מהעין בעשור האחרון.

ובקיצור, לפני שמעניקים הטבות לחברות טלוויזיה שלעולם אינן שבעות, לא לשכוח להגדיל את רשת הביטחון שתמנע את הפעילות החביבה על ערוצי הספורט – זליגת תכנים.

העומס הוא רק תירוץ

כפי שהזכרנו, בימי שבת וראשון הערוצים ספורט 1 וספורט 2 כורעים תחת העומס, ולכן בצ'רלטון לוחצים לקבל אישור לפתוח שני ערוצים נוספים. אבל שימו לב למקרה הזה: בשבוע החולף, אחד מצופי ספורט 1 חזר בערב לביתו והפעיל את הטלוויזיה כדי לראות את המשחק שהקליט בין רוג'ר פדרר לג'רמי שארדי במסגרת טורניר פריז. לדבריו, בשעה 19:11, במצב של 1:3 לפדרר במערכה השלישית, הופסק שידור המשחק ועל המסך עלתה הודעה שבהמשכו ניתן לצפות באתר ספורט 2 באינטרנט.

וכך כתב לנו: "לא האמנתי למראה עיני, בטח כשבלוח השידורים שלהם היה רשום שישדרו את הטניס עד 19:30. במקום להמשיך להראות את המשחק, הם ברוב חוצפתם הראו עד השעה 19:30 פרומואים וכתבות שונות. לא היה קורה כלום אם הם היו ממשיכים לשדר את הטניס עד תחילת המשחק בין מכבי תל-אביב לאשדוד, שהחל בשעה 19:50".

מה שהכי מרגיז, ציין אותו לקוח צ'רלטון ממורמר, שמשחק הטניס הסתיים בשעה 19:33, כך שלמעשה מה שהיה נפגע מעט זה הפרה-גיים של משחק הכדורגל. ללמדך שגם כשאין פקק בשידורים, בצ'רלטון קוטעים בשרירות שידור ישיר לטובת פרומואים ויחסי-ציבור.

פנייה לצ'רלטון לקבלת תגובה לדברים לא נענתה עד לרגע פרסום הטור.

התיקונים

מיטרוביץ' מבשל בהעדרו, ערוץ הספורט (צילום מסך)

מיטרוביץ' מבשל בהעדרו, ערוץ הספורט (צילום מסך)

שאלה לערוץ הספורט: אם ברשימת ההרכב נכתב שמיטרוביץ' הוחלף בדקה ה-58, הכיצד בישל בדקה ה-71 לברק בדש?

לתגובות: yegerm9@walla.co.il