עלות שכרו של יואב צור, עד לאחרונה עורך "מעריב", עמדה בשנת 2010 על 873 אלף שקל, כך עולה מהדו"ח השנתי שהגישה בשבוע שעבר לבורסה חברת מעריב-החזקות בע"מ.

על-פי הדו"ח, החל מה-20 ביוני 2010 נכנס לתוקף הסכם קיבוצי מיוחד בין חברת מעריב ובין אגודת העיתונאים, ולפיו משכורתו החודשית של צור תעמוד על 50 אלף שקל, לא כולל הטבות סוציאליות. נוסף לכך קיבל צור זכאות להקצאת 36,885 אופציות בחברה. "נכון למועד דו"ח זה", נכתב בדו"ח, "הוקצו למר צור 5,295 אופציות לא סחירות של החברה הניתנות למימוש ל-5,295 מניות רגילות של החברה, תמורת מחיר מימוש השווה ל-7 שקל".

עוד נכתב בדו"ח כי מאז שפוטר מתפקיד העורך ומונה למנכ"ל מעריב-החזקות (השונה מתפקיד מנכ"ל העיתון "מעריב", שמוגדר כ"מנכ"ל מעריב הוצאת מודיעין"), ב-7 בדצמבר 2010, עמד שכרו של צור על 50 אלף שקל, לא כולל תנאים נלווים.

בדו"ח נכתב כי "ההתקשרות בין הצדדים הינה לתקופה בלתי מוגבלת [...] על אף האמור, בתום תקופה בת שלושה חודשים בה ישמש מר צור כמנכ"ל החברה [כלומר ב-7 במרץ] כל אחד מהצדדים יהיה רשאי להביא את ההתקשרות לידי סיום, ובמקרה זה, מר צור יהיה זכאי להמשך תשלום השכר המלא והתנאים המלאים כמפורט בהסכם עד סוף חודש יוני 2011".

כמו כן מצוין בדו"ח כי דירקטוריון החברה בחן את תנאי התגמול של צור, ו"לאחר דיון נקבע כי תנאי הסכם העסקתו של מר צור הינם הוגנים, מקובלים וסבירים, בין היתר בהתחשב במצבה הכספי של החברה, יעדיה והאתגרים הניצבים בפניה".

בהמשך נכתב כי "לדעת דירקטוריון החברה, בהתחשב במכלול השיקולים המפורטים לעיל וכן בהתחשב בכישוריו, נסיונו ותרומתו לחברה בתקופת הדו"ח, לרבות בתקופת כהונתו כעורך ראשי של עיתון 'מעריב', התגמול של מר צור בתקופת הדו"ח עולה בקנה אחד עם טובת החברה והינו הוגן וסביר ביחס לתרומתו של מר צור לחברה במסגרת תפקידו בתקופה האמורה".

לשם השוואה, עלות שכרם של עורכי "מעריב" לפני צור, רותי יובל ודורון גלעזר, עמדה בשנת 2008 על כמעט 2.5 מיליון שקל (1.263 מיליון שקל לגלעזר ו-1.148 מיליון שקל ליובל) ובשנת 2009 על קרוב ל-2 מיליון שקל (962 אלף לגלעזר ו-957 אלף ליובל).

מהדו"ח עולה עוד כי שכרה של מי שהיתה מנכ"לית חברת מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, אווה מדז'יבוז', עמד בשנת 2010 על מיליון ו-217 אלף שקל. בתוספת מענק ותגמול שקיבלה עמדה עלות שכרה על מיליון ו-595 אלף שקל בשנה זו (מדז'יבוז' סיימה את תפקידה ב-6 בינואר 2011).

על-פי הדו"ח, מדז'יבוז' השתכרה 60 אלף שקל לחודש ברוטו, והחל מאפריל 2010 עלה שכרה ל-70 אלף שקל לחודש ברוטו, לא כולל תשלומים סוציאליים ותנאים אחרים, וביניהם אינטרנט וקו טלפון קבוע בביתה. כמו כן אושרה למדז'יבוז' זכאות להקצאת אופציות בחברה, אך בדו"ח מצוין כי פעולה זו לא התממשה.

עוד על-פי הדו"ח, עלות שכרו של עופר נמרודי, מנכ"ל חברת מעריב-החזקות בע"מ במהלך כל שנת 2010 עד ה-1 בדצמבר, עמדה על 647 אלף שקל. בתחילת השנה האריך את תקופת ויתורו על 75% מסכום המשכורת החודשית שלו היה זכאי על-פי הוראות הסכם ההעסקה עימו (דהיינו ויתור על קבלת תשלום בסך של 63,750 שקל בחודש. סך עלות השכר כוללת מרכיבים נוספים על המשכורת החודשית), וזאת עד ליום 30.6.2010.

בדו"ח מצוין כי "בחודש אוקטובר 2010, במסגרת השלמת הסכם ההשקעה בין החברה לבין ד"ר זקי רכיב [...] נחתם על-ידי מר נמרודי כתב ויתור על תשלום שכר ותנאי העסקה, לפיו כל עוד שכרו השנתי הכולל של רכיב כיו"ר דירקטוריון החברה יהיה בסך של 1 שקל, אזי מר נמרודי מוותר על תנאי העסקתו על-פי הסכם העסקתו בחברה, כך שישולם למר נמרודי בגין כל תפקידיו בחברה שכר הזהה לשכר המשולם לרכיב, דהיינו שכר שנתי כולל של 1 שקל".

ב-2010 הפסיד "מעריב" כ-100 מיליון שקל.