שוקס הוקמה באוגוסט 2005, שנה אחרי השקת nrgמעריב. בניגוד לגרסתו הקודמת, "מעריב אונליין", שהתבססה בעיקר על תוכני העיתון, nrg היה אתר חדשות בעל מערכת עצמאית. שוקס הושקה תחת הסלוגן "I Present Myself" ובשיתוף פעולה בולט עם המותג הסלולרי לצעירים ESC ("אסקייפ") מבית פלאפון. Myspace היתה אז הרשת החברתית העולמית הפופולרית ביותר.

הודעת הסגירה של הרשת החברתית Shox

הודעת הסגירה של הרשת החברתית Shox

בסוף 2006 סיפר מנכ"ל nrg דאז, שאולי אלימלך, בראיון ל"גלובס" כי "שוקס הוא סיפור הצלחה, אין רשת חברתית היום במדינת ישראל שמצליחה להתקרב או להיות בגודלה של שוקס. [...] בשוקס יש יותר מ-500 אלף צעירים, שכל הסגמנט הזה של בני 14 עד 21 לפי הלמ"ס הוא 1.26 מיליון איש. אלה מספרים היסטריים לחלוטין. צריך לזכור שבישראל יש רק 3.9 מיליון גולשים ייחודיים, אז מייספייס זה לא יכול להיות בחיים".

אלימלך הצביע אז על יתרונותיו של האתר: "שוקס הוא אתר רישות חברתי עם הרבה עוגנים חזקים. יש בו בלוגים ותמונות וגלריות וקטעי וידיאו ואודיו וקהילות, ודברים שלא קיימים בכל מקום אחר, להבדיל מכל הנושא הזה של אתרי רישות חברתי שרוצים לחלוק קטעי וידיאו ללא עוגנים. זה נחמד ליום אחד, שאנשים באים, הולכים, מנסים".

כעת, כאמור, נסגר האתר. בהודעת הפרידה נכתב, בין השאר: "שלום חברים, גם לדברים טובים יש סוף, וזה העמוד שמודיע לכם כי ה-Shox סגור!". רמז לעתיד ניתן במלים "אולי ניפגש בקרוב במתכונת טיפה שונה".

הודעת הסגירה של הרשת החברתית bona

הודעת הסגירה של הרשת החברתית bona

פייסבוק, שהוקמה כרשת חברתית לסטודנטים בהרווארד, נפתחה לכלל הגולשים רק בספטמבר 2006, ומאז תפסה את מקומה של Myspace כרשת החברתית המשפיעה ביותר ואף עלתה עליה עשרת מונים. תוצאה אחרת של הגידול העצום בתפוצה של פייסבוק היתה מכה ניצחת לרשתות החברתיות המקומיות.

כך באפריל השנה נסגרה BONA ("בוא'נה"), רשת חברתית לתיכוניסטים שפעלה במשך כשלוש שנים. "בוא'נה" הוקמה על-ידי קבוצת פרו של דפי-זהב על בסיס מדריך הטלפונים לתיכוניסטים "תיכופוניסט", הכניסה את אתר ynet כשותף ולאחר מכן נמכרה כולה ל-ynet.

"מקושרים" הוותיקה, שפורטל וואלה נכנס אליה כשותף באוגוסט 2008 והפך לבעל השליטה בה עם 70% מהמניות במרץ 2009, עדיין פעילה. אולם לפי מדידת גוגל-טרנדז לאתרים, גם היא ניזוקה מפייסבוק ונמצאת במגמת ירידה מתמשכת. "חבר'ה", הרשת החברתית העברית הראשונה, שהוקמה ב-2002, לא התחמקה מגורל דומה, ולפי אותו מדד איבדה יותר ממחצית מנפח הגולשים בשנתיים האחרונות.