האם סעודה שעורך פוליטיקאי ישראלי בכיר במסעדה לא כשרה היא סיפור עיתונאי? מי שיפנה את השאלה הזאת לעורכי "ישראל היום" עשוי לקבל תשובה מורכבת: כן ולא. בחינמון הנפוץ, שהקו המערכתי שלו תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו ומקדם מסרים מטעמו, בחרו אתמול שלא לפרסם ידיעה על ארוחה שקיים נתניהו עם בעל העיתון, שלדון אדלסון, במסעדה יוקרתית ולא כשרה בניו-יורק.

"מעל פתח המסעדה מאוירים, אולי כדברי הסבר למי שאינו דובר את השפה, שני חזירים קטנים המביטים זה בזה" ("ישראל היום", מתוך הדיווח על המסעדה הלא כשרה שבה סעד שמעון פרס)

בכלי תקשורת אחרים דווקא התפרסמו ידיעות בנושא, ובהן הובלט הקשר בין אדלסון לראש הממשלה, וגם החלטתם של השניים לערוך את הסעודה דווקא במסעדה לא כשרה. ידיעות וטורים שבהם אוזכרה הסעודה התפרסמו, בין היתר, בחדשות ערוץ 2, "גלובס" (1, 2), "הארץ", "דה-מרקר", "מעריב", "וואלה" (1, 2) ו-nrg שבבעלות אדלסון, כמו גם בשורה של כלי תקשורת מהמגזר הדתי והמגזר החרדי (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10). ב"ישראל היום", במהדורה המודפסת ובאתר האינטרנט, בחרו שלא להתייחס לאירוע.

ההחלטה שלא לסקר פגישה אישית שעורך מדינאי בכיר היא החלטה שאינה חורגת מתחום הסבירות, וכך גם העמדה שלפיה איש ציבור המייצג את ישראל אינו חייב לאכול אך ורק מזון כשר. לראיה, היו גם כלי תקשורת מרכזיים אחרים ("ידיעות אחרונות", למשל) שלא דיווחו על הסעודה של נתניהו ואדלסון.

אלא שדווקא מ"ישראל היום" ניתן לצפות לנהוג אחרת. כפי שצייץ היום אריק בנדר, הכתב הפרלמנטרי של "מעריב", בדצמבר האחרון מצאו לנכון עורכי "ישראל היום" לדווח בהבלטה ובביקורתיות על ארוחה פרטית שערך הנשיא דאז, שמעון פרס, במסעדה לא כשרה במקסיקו.

הדיווח על המקרה ההוא התפרסם בטורו השבועי של הכתב הפוליטי, מתי טוכפלד, למרגלות ההפניה הבלתי משתמעת לשני פנים "המסעדה המביכה של שמעון פרס". בטור עצמו הודגש האופי היוקרתי של "המסעדה של פרס" (כלשון כותרת הביניים), והוסבר שפירוש שמה בעברית הוא "רגל החזיר".

בגוף הטקסט צוין כי "מעל פתח המסעדה מאוירים, אולי כדברי הסבר למי שאינו דובר את השפה, שני חזירים קטנים המביטים זה בזה". עוד ציין כתב "ישראל היום" כי "כמה מאנשי הקהילה היהודית, שמימנה חלק גדול ממשלחת הנשיא, חשו אי-נוחות גדולה כשנודע להם היכן סעד פרס עם אנשי לשכתו, אולם חששו מלהעיר לכבוד הנשיא".

ב"ישראל היום" בחרו שלא להשיב לשאלה מדוע החליטו לא לעדכן את קוראיהם בדבר ארוחתם של אדלסון ונתניהו.