אתר nrg פירסם אתמול ידיעה הלועגת לשרת המשפטים ציפי לבני תחת הכותרת "לבני סיכמה על העתיד עם התובע הכללי לשעבר". בדף הבית של האתר הגדילו לעשות והכריזו על "מבוכה ללבני בוושינגטון".

nrg, 30.9.14

nrg, 30.9.14

לפי הדיווח, לבני פירסמה סטטוס בפייסבוק על פגישתה עם התובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר ועל הסיכומים ביניהם בנוגע ליחסים העתידיים בין משרדי המשפטים של שתי המדינות. באתר nrg הדגישו כי לפני ימים אחדים פורסם כי הולדר מתפטר מתפקידו, עובדה שלא צוינה בפרסום של לבני. אולם בלב הידיעה שובצה פסקה המלמדת כי דווקא אתר nrg אינו מעודכן במתרחש בארה"ב.

"הולדר הודיע כי הוא עוזב את משרת התובע הכללי לטובת משרה במגזר האזרחי", נכתב בידיעה. "הוא ישמש כלוביסט מטעם התאגיד הבנקאי ג'יי.פי מורגן צ'ייס, תפקיד אותו הוא אמור למלא בהצלחה בשל הקשרים הרבים שיש לו בגבעת הקפיטול. אולם דבר זה לא מנע משרת המשפטים להרחיב על הפגישה שנערכה בין השניים".

המידע על התפקיד הבא של הולדר, כלוביסט של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אינו נכון. מקורו בדיווח סאטירי של האתר "The Daily Currant". זו אינה הפעם הראשונה שבאתר מפרסמים ידיעה סאטירית כאילו היתה דיווח חדשותי. גם לא הפעם השנייה. גם לא השלישית.

nrg, 30.9.14

nrg, 30.9.14

זאת ועוד, לדיווח נלווה תצלום שנלקח מעמוד הפייסבוק של השרה לבני, ובו היא נראית בחברת גבר בספרייה של משרד המשפטים האמריקאי בוושינגטון. "ציפי לבני עם התובע הכללי של ארה''ב בוושינגטון", נכתב בכיתוב התצלום של nrg. אלא שהגבר שעימו צולמה לבני אינו התובע הכללי הולדר. למעשה הוא כלל לא דומה לתובע הולדר, שאת תמונתו ניתן לראות בתחילת ידיעה זו.

• תודה, יוסי גורביץ