בית-משפט השלום בירושלים הוציא אתמול צו מעצר נגד העיתונאי ופעיל השמאל ג'וזף דנה, שהורשע לפני כחצי שנה בהתפרעות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

דנה, עיתונאי עצמאי שכתב למבחר כלי תקשורת בינלאומיים על המזרח התיכון והסכסוך הישראלי-פלסטיני, הואשם כי יידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בנבי סאלח לפני כארבע שנים. במרץ האחרון הכריעה השופטת חנה מרים לומפ כי דנה אשם ביידוי האבנים, תוך שהיא דוחה את הכחשותיו הנמרצות.

ג'וזף דנה (צילום: יוסי גורביץ, cc-by-nc-nd)

ג'וזף דנה (צילום: יוסי גורביץ, cc-by-nc-nd)

אתמול, בדיון שנערך בבית-המשפט, הודיעה באת-כוחו של דנה, עו"ד גבי לסקי, כי "הוא באבו-דאבי ואין בכוונתו לחזור". באת-כוח המדינה, עו"ד עינת מירז, ביקשה מבית-המשפט להוציא נגד דנה צו מעצר כללי והודיעה כי אם יאותר, תבקש המדינה לעוצרו עד תום ההליכים נגדו. "מאחר שהוא לא בארץ, עמדתנו למאסר ממש", הבהירה עו"ד מירז.

"עמדת התביעה היא בלתי מתקבלת על הדעת", טענה מנגד עו"ד לסקי, "כאשר היא יודעת שהנאשם אינו מתגורר בארץ, לא כאשר נעצר ולא בזמן הזה, כאשר היא מבקשת ענישה שתפגע לא רק באורח חייו, אלא בפרנסתו ופרנסת משפחתו. על כן אני מבקשת לדחות את הבקשה".

השופטת לומפ החליטה להתלות את ההליכים נגד דנה בשל אי-האפשרות לאתרו, ובמקביל הוציאה צו מעצר כללי נגדו. השופטת לומפ הודיעה כי דנה יוכל להשתחרר ממעצר תמורת הפקדת 1,000 שקל, אולם אסרה עליו לצאת שוב מהמדינה והודיעה כי עם מעצרו יהיה עליו להפקיד את דרכונו.

11068-11-11