העיתון "גלובס" חויב בשבוע שעבר על-ידי בית-המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב–יפו לפרסם באתרו קרדיט שהושמט מתצלום שצילמה הצלמת דפנה טלמון.

טלמון תבעה את העיתון לאחר שתצלום שצילמה ופירסמה באתר "פליקר", בצירוף ציון כי זכויות היוצרים שייכות לה, שולב ללא הסכמתה וללא קרדיט ראוי בכתבה שהועלתה לאתר "גלובס". בתצלום נראתה רות שפירא, חברתה של טלמון. טלמון תבעה פיצוי בסך 31 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים.

באי-כוחו של "גלובס" טענו להגנת העיתון כי במהלך הכנת הכתבה ראתה הכתבת נועה פרג את התצלום בדף הפייסבוק של שפירא, ביקשה ממנה ישירות לעשות שימוש בתמונה, וקיבלה את הסכמתה. התובעת טענה כי שפירא הכחישה זאת בפניה.

השופטת הדס פלד הסיקה כי הסכמת שפירא אכן ניתנה, וכי פרג נהגה בתום לב, שכן התצלום התפרסם בדף הפייסבוק של שפירא בלא קרדיט לטלמון. עוד קבעה השופטת כי הנתבעת "לא הפיקה רווח בשל ההפרה, ויכולה היתה לפרסם במסגרת הכתבה תמונה של גולש אחר ואף לפרסם הכתבה ללא תמונה", ועל כן לא מצאה מקום לפסוק פיצויים.

כדי לפצות על הפרת הזכות המוסרית של טלמון בפרסום התצלום בלא קרדיט ראוי, החליטה השופטת לחייב את אתר "גלובס" לפרסם מודעה בדף הבית של האתר לפרק זמן זהה שבו פורסמה הכתבה, שבה יצוין שמה של טלמון כבעלת זכויות היוצרים בתמונה. התמונה עצמה, כך נפסק, לא תפורסם.

52183-01-11