האחד כתב: "לא נמאס לכם לחיות בשלולית של רוע, הסתה ולכלוך?". השני תקף: "אתם גועל נפש, הדיון היה מסריח". השלישי פסק: "אין שום ספק שצריכים לסגור את הערוץ, לפטר את כולם ולהתחיל מאפס". ועוד אחד רתח: "פעם הייתם ערוץ מכובד, מקצועי, כזה שמדבר ספורט, היום אתם חבורה של אנונימיים מתוסכלים שאף אחד לא מעוניין לשמוע".

המגיבים בדף הפייסבוק של ערוץ הספורט, ביום שלישי השבוע, היו חמים ונחרצים. הדרמה סביב התפטרותו של מאמן מכבי תל-אביב אוסקר גרסיה, שעזב את הארץ עם משפחתו בגלל ירי הטילים מעזה, לטענתו, ומינויו של מאמן אלמוני יחסית במקומו, הולידו צו 8 לסניף של "יציע העיתונות". העוגן לכינוס האולפן המיוחד בצהרי היום היה מסיבת עיתונאים של מכבי תל-אביב, שבה נמסר רשמית על הדרמה שטילטלה את אלופת המדינה.

רון קופמן בערוץ הספורט בשבוע שעבר

רון קופמן בערוץ הספורט בשבוע שעבר

בפאנל הופיעו בין היתר רון קופמן, רז זהבי, אבי ברזילי ויוני הללי. במשך שעה ארוכה המטירו העיתונאים אש וגופרית, קטלו, תקפו, קצפו ושצפו. הם ביקרו את רפיסותו של המאמן המתפטר ש"קם וברח", ירדו על ניהול הקבוצה וזילזלו בשחצנות במאמן החדש, פאקו אייסטרן (קופמן: "בסך-הכל מאמן כושר"), שבעבר שימש בעיקר עוזר מאמן באירופה. הסאבטקסט שריחף באולפן היה "למה מי הוא בכלל?".

צופים רבים לא ידעו את נפשם. הם הזכירו לפרשני ערוץ הספורט שמכבי תל-אביב זכתה בשתי האליפויות האחרונות על אפם וחמתם של כמה עיתונאים, טענו שהעליהום נובע מכך שבקבוצה צימצמו מאוד את ההדלפות לעיתונות וירדו לרמה אישית כשציינו את עברם של הפאנליסטים מערוץ הספורט כקונטרה לרוח ה"למה מי הוא?".

הגדילו לעשות ב"וואלה", שפירסמו באותו יום, בכותרת הראשית, טור דעה של נמרוד עופרן תחת הכותרת "כולכם פאקו פאקו", שביקר את התנהלות הפאנל. "הדה-לגיטימציה שנעשתה למאמן מכבי תל-אביב החדש היתה מבישה ועצובה", כתב עופרן. בהמשך תהה אם חוזה עבודה, במקרה הזה של המאמן הספרדי המתפטר גרסיה, שווה טראומה של משפחה שהגיעה לישראל ומצאה את עצמה תחת טילים ואזעקות, וענה: "ובכן, כן. בבועה הקטנה שלנו, של ערוץ הספורט – נושא הדגל של תקשורת הספורט בישראל, ESPN שלנו – יש סדר עדיפויות".

בדרך כלל כשב"וואלה" מעלים טור בנושא תקשורת, הם עושים זאת בשבת בבוקר, כשלא קורה כלום. הפעם הם פירסמו את הביקורת באותו יום אחר הצהריים, נישאים על גלי התגובות הקשות כלפי ערוץ הספורט. זו היתה החלטה מעניינת, שדחקה את ענייני השעה הדרמטיים במכבי תל-אביב, תפסה את ערוץ הספורט בצווארונו וערכה לו משפט שדה בזמן אמת.

אבי ברזילי, עורך "יציע העיתונות", תוכנית שספגה כל-כך הרבה ביקורות על בעיות אתיות וחוסר תום לב, על צעקנות והתנשאות, השתתף באותו פאנל ונגרר אף הוא לקלחת. בין היתר אמר את המשפט הבא: "יש לי חבר שאומר שהספרדים הביאו לנו תרבות ניהול. הם הביאו לנו תרבות ניהול של, לדעתי, הפועל מרמורק של עדני".

עדני, עד לא מזמן היו"ר הכמעט נצחי של מרמורק, תויג בתודעת הכדורגל הישראלי באזור שבין הבאסטה לשכונה. מברזילי, המבוגר האחראי בחבורה, מותר היה לצפות למידה של דרך ארץ ואיפוק במקום להיגרר עם היתר למחוזות ההזויים של הפועל קוסילמלם מ"בובה של לילה".

לא בכדי יש הרואים בערוץ הספורט את הדבר הכי קרוב ל-ESPN. יש לערוץ הישראלי מיטב הכלים, המשאבים והאנשים, זכויות שידור רבות ואתר אינטרנט פופולרי ברמה מניחה את הדעת עד טובה, כדי לממש את הפוטנציאל. רק שאז מגיעות החלטות עקומות מבית, שמזכירות לרבים למה הם שונאים את ערוץ הספורט עוד מהימים שהחל לשכפל את עצמו לחמש-פלוס, ומשם המשיך להתנפח.

בימים האחרונים היו שלוש החלטות כאלה: פיני גרשון המשיך לפרשן בערוץ על אף שכבר הוצג במסיבת עיתונאים כעוזר מאמן מכבי תל-אביב; כתבה על האקדמיה לכדורסל של מכבי תל-אביב, שאף תפסה את הכותרת הראשית באתר ונראתה כמו אייטם יחסי-ציבור שהונחת מלמעלה; והפאנל המביש שעסק ברצח אופי.

פאנליסטים אינטרסנטים, פרשנות בשקל, עיתונות של אסמסים, צעקנות בלתי נסבלת, זלזול ויהירות, כל אלה הם מעכבי החמצון של ערוץ הספורט בדרכו להתרומם מעל כולם. אפשר לתרגם את מצבו לשפה של אבי ברזילי: ערוץ הספורט הישראלי קרוב כיום הרבה יותר לתרבות של הפועל מרמורק מאשר לאיכויות של ערוץ הספורט האמריקאי.

לא לעולם חסן

אופירה אסייג ואייל גולן באולפן רדיו 102 (צילום מסך)

אופירה אסייג ואייל גולן באולפן רדיו 102 (צילום מסך)

אם יש מי שמוצא את תרבות הניהול של מרמורק שוות ערך לזו של מכבי תל-אביב, לגמרי טבעי שלמחרת תככב הקבוצה מליגה א' כ"פרסום ראשון" ב-one.

כל הקרדיט לאופירה אסייג, שחפרה, עמלה והביאה ידיעה מקבוצת שוליים בליגה השלישית. ניסן יחזקאל מונה למאמן הקבוצה, בישרה בגאווה. על השאלה מה להוד רוממותה ולמגרשי הליגות הנמוכות יכול לענות כל זב חוטם משולי הרשתות החברתיות: אייל גולן, הבעלים של הפועל מרמורק, הוא החבר הטוב שלה, שאיתו היא מגישה ברדיו תל-אביב את תוכנית הספורט.

לפני כמה שבועות פירסמה אסייג ידיעה ולפיה קובי חסן ממכבי נתניה חתם בקבוצה של אייל גולן וישדרג אותה. השבוע פורסם (באתר ערוץ הספורט) שחסן לא התרשם מהצוות הניהולי והמקצועי של מרמורק והחליט לעזוב. הידיעה הזו חמקה מהרדאר של one. אופירה אסייג לא הורסת חגיגות לחברים.

חוויה מקומית

השחקן טוטו תמוז תוקף את אלי טביב בשידור חי בערוץ הספורט ב-2012 (צילום מסך)

השחקן טוטו תמוז תוקף את אלי טביב בשידור חי בערוץ הספורט ב-2012 (צילום מסך)

אחרי הזכייה של הפועל תל-אביב בגביע המדינה ב-2012, כשמאחורי השער התנהל ראיון עם הבעלים אלי טביב סביב סביב שולחן ערוץ הספורט, התפרץ  החלוץ טוטו תמוז והטיח בו: "תתבייש, אפס". כל זאת בשידור ישיר.

בראיון השבוע ליואב בורוביץ' ב"גלובס" הביע תמוז, המשחק כיום בליגה הרומנית, חרטה על ההתפרצות, תוך שהוא מאשים גם עיתונאים: "עיתונאי ספורט בארץ עשו לי כזה נזק. אני לא מאשים רק אותם. גם אני הייתי אשם. אבל שמעתי מהם כל-כך הרבה שקרים, שזה אפילו גרם לי להתפרץ על אלי טביב בזמנו. עיתונאים אמרו לי כל הזמן שהוא מלכלך עלי מאחורי הגב, מה שאני יודע שלא ממש היה נכון. דבר נוסף שפגע בי זה כל הדברים הרעים שפירסמו עלי. ממש הרגשתי שמנסים לחבל לי בקריירה. עיתונאים בישראל יכולים להרים שחקן ולקבור אותו די בקלות".

הסיכום שלו: "התקשורת בארץ הרסה לי את החוויה של להיות שחקן כדורגל". והמסר לעיתונאים בארץ: "ברומניה לתקשורת אין שום חלק במה שנעשה בקבוצה. אף אחד לא מערבב, אף אחד לא מדברר. אף אחד לא פוגע".

בקטנה

"פורסם לראשונה ב-ynet"

"פורסם לראשונה ב-ynet"

במסגרת מתיחת הפנים שעבר לאחרונה דף הבית של ספורט ynet, נופח לממדים חסרי תקדים גם הטייטל "פרסום ראשון", ובעקבותיו גם "פורסם לראשונה ב-ynet". זה נראה יותר כמו הכרזת מלחמה על "וואלה", ערוץ הספורט ו-one. הגרפיקה החדשה כבר הפכה לחביבה על העורכים, לפי השימוש המוגבר שעשו בה השבוע. נותר לקוות בשבילם שמישהו ימתן את הלהיטות להכריז "סקופ" על כל מה שזז.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il