שינויים ב"מקור ראשון": העיתון הדתי-לאומי, שנמכר לפני שלושה חודשים ל"ישראל היום" של שלדון ומרים אדלסון, עובר שינוי מערכתי וניהולי שבמסגרתו יועברו מתפקידיהם רבים מהעורכים הבכירים.

לאחר רכישת העיתון מונה העורך בפועל אורי אליצור לעורך הראשי, אולם זמן קצר לאחר מכן נפטר ממחלה. לפני שלושה שבועות הודיעה חברת "ישראל היום" על מינויו של עורך ראשי חדש ל"מקור ראשון" מתוך שורות העיתון, חגי סגל. כעת מודיע סגל לעובדי "מקור ראשון" על שינויים בשדרת העריכה המרכזית של העיתון. את השינויים ב"מקור ראשון" הובילו שני המנהלים הבכירים של "ישראל היום", המו"ל אשר בהרב והמנכ"לית ציפי קורן, בשיתוף עם העורך הראשי סגל.

מוקדם יותר החודש, צמוד להודעה על מינוי סגל, הודיע בהרב על זהותם של סגני העורך: אורלי גולדקלנג, עורכת "דיוקן", ואלעד טנא, עורך אתר nrg, שנרכש גם הוא על-ידי "ישראל היום". גולדקלנג, שלפני כמה חודשים הודיעה לעמיתיה על הזזתה מתפקיד עורכת המוסף המגזיני השבועי, נשארה בסופו של דבר בתפקידה. כעת נודע כי בהנהלה החדשה הוחלט להחליפה, ולהפנותה לתפקידי כתיבה.

אורלי גולדקלנג (צילום: מתוך קמפיין עובדי "מקור ראשון")

אורלי גולדקלנג (צילום: מתוך קמפיין עובדי "מקור ראשון")

"אחרי חמש שנים מרתקות וטובות, אני נפרדת בגיליון הזה מעריכת מוסף 'דיוקן' וממשיכה לתפקידים הבאים בעיתון", כתבה גולדקלנג בפתח גליון "דיוקן" האחרון, ואיחלה הצלחה לעורך העתיד להחליף אותה, אורי גליקמן. עורך בכיר אחר ב"מקור ראשון" שיפנה את מקומו לטובת תפקיד כתיבה הוא אריאל שנבל, עורך המוסף "מוצש". את שנבל תחליף לימור גריזים, לשעבר עורכת מוסף העיתון "נשים". המוסף שייך כעת לחברת תכלת של משפחת בן-צבי, הבעלים הקודמים של "מקור ראשון".

גדעון דוקוב, עורך המוסף הפוליטי השבועי "יומן", יעזוב את המוסף שאליו הצטרף לפני חמש שנים וימונה לתפקיד עורך עמוד הבית של אתר nrg. יחליף אותו בעריכת "יומן" ישי הולנדר, שישמש במקביל ראש מחלקת החדשות ועורך-על של מוסף המשפטים והתחקירים "צדק". עורכו הנוכחי של המוסף, יהודה יפרח, יוגדר כעת כראש הדסק המשפטי ויהיה כפוף להולנדר.

מינוי נוסף שעליו הודיע סגל הוא זה של מוריה שלום, מנהלת פרויקטים בעיתון ומנהלת התוכן של nrg, שתכהן מעתה כמנהלת מערכת ופיתוח עסקי.