יגאל רביד יגיש בימים הקרובים שתי מהדורות של יומן הערב ברשת ב', כך סוכם בהסדר זמני בין באי-כוחו לבאי-כוחה של רשות השידור בדיון שנערך אתמול בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

בשבוע שעבר הגיש רביד לבית-הדין בקשה למתן צו שיורה לרשות השידור להחזירו להגשה בהיקף נרחב בהרבה, אולם לפי שעה הצדדים לא הגיעו להסכמה מעבר להגשת יומני הערב ברשת ב'. ביום רביעי הקרוב אמורה רשות השידור להגיש הצעה לשיבוץ נרחב יותר של רביד, הן ברדיו והן בטלוויזיה, החל מהשבוע הבא.

מהדיון שנערך היום עולה כי בין הצדדים פעורה תהום לא רק באשר לפרשנות על הסכם פשרה שנחתם לפני כשנה בסיוע מבקר המדינה, אלא גם לטענות עובדתיות פשוטות. בעוד שרשות השידור טוענת כי רביד עבר באוקטובר האחרון מחטיבת החדשות לחטיבת התוכניות בערוץ 1, רביד עצמו טוען כי נודע לו על כך לראשונה השבוע, מתגובת רשות השידור לבית-הדין; בעוד שרביד טוען כי אינו משובץ זה תקופה ארוכה בהתאם למתווה שסוכם בהסכם הגישור בין הצדדים, ברשות השידור עומדים על כך כי הוא שובץ בחודשים האחרונים הן ליומני בוקר והן לשידורי טלוויזיה כפי שמחייב הסכם הגישור. נוסף לכך יש מחלוקת אישית עזה בין הצדדים. "אני סופג התנכלות שכמותה אני לא מאמין שנראתה במדינת ישראל אי-פעם", אמר היום רביד במהלך הדיון.

"כולנו צופים בטלוויזיה ורואים שהצורך רב יותר מביום רגיל", העירה השופטת, "אנחנו מצפים שהפתרון יהיה למחר ולהיום ולא לעוד שבוע"

אף כי הוא ממשיך לקבל משכורת מלאה, רביד מגיש בימים אלה רק פעם אחת בשבוע חמש מהדורות חדשות בקול-ישראל. זאת, בשעה שהן ברדיו והן בטלוויזיה פועל גל-פתוח לסיקור המבצע הצבאי בעזה. "חברים שלי במערכת משוועים לעזרה", אמר רביד. "הם מבקשים שאני אבוא להשתתף בשידורים ולעזור. אני יושב בבית ומטפס על הקירות". באי-כוחה של רשות השידור, לעומת זאת, טענו כי אין לרשות כל צורך בשירותי רביד בשעה זו.

בתחילת הדיון התחייב עו"ד יונתן פסי, בא-כוחה של רשות השידור, לשבץ את רביד באופן שוטף, וחשף כי הרשות אף הציעה זאת לרביד ביום חמישי האחרון. השופטת אסנת רובוביץ-ברכש טענה כי זו התחייבות כללית מדי וכי יש צורך להתחייב למועדים ספציפיים, החל מהשבוע. לאחר התייעצות עם מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם הודיע עו"ד פסי כי השיבוץ לימים הקרובים כבר נקבע והציע שיבוץ לשבוע הבא. "כולנו צופים בטלוויזיה ורואים שהצורך רב יותר מביום רגיל", העירה השופטת. "אנחנו מצפים שהפתרון יהיה למחר ולהיום ולא לעוד שבוע".

בעקבות הערה זו, ולאחר הפסקה, שיפרה רשות השידור את הצעתה לרביד, כך שיגיש שני יומני ערב וחמישה מבזקים בשעות הבוקר בערוץ 1. "אני מבקש בכל לשון של בקשה לא לכפות עלי להגיש מבזקים", אמר רביד לבית-הדין. "זה מה שעושה כל טירון, האנשים שאני מדריך אותם היום. אני לא יכול אחרי 20 שנה לחזור להגיש מבזקים. אני מוכן להגיש משדרי מלחמה בכל שעה שהרשות תמצא לנכון, לא אוכל להגיש מבזקים. זה בא מניסיון להשפיל אותי ולדחוף אותי לפינה".

רביד ובא-כוחו, עו"ד עמוס חכמון, ביקשו לשפר גם את ההצעה ברדיו ולאפשר לרביד להגיש את יומני הבוקר. ברשות השידור סירבו. "התשובה היא לא", אמר עו"ד פסי. "ביררנו את זה עם מנהל הרדיו, והתשובה היא לא. שיבצנו אותו לשני יומני ערב, וגם זה היה במאמץ". מנכ"ל הרשות בן-מנחם הסביר מדוע לא ניתן לשבץ את רביד ביומני הבוקר, שאותם הגיש בעבר כממלא-מקומו של אריה גולן. "אנשים שמשובצים ביומני הבוקר הם אנשים שהיו משובצים ב-20 ימי המלחמה מסביב לשעון", אמר בן-מנחם, "ואי-אפשר להדיח אותם".

בעקבות דיון נוסף מול השופטת נסוג רביד מדרישתו להיות משובץ ביומני הבוקר והסכים להצעה להגשת יומני הערב ברדיו.

31118-07-14