עיתון "הארץ" מקבל בימים האחרונים מאות רבות של בקשות להפסקת המנוי, זאת בעקבות הקו המערכתי הכולל שנוקט העיתון בסיקור מבצע "צוק איתן", ובעיקר בשל מאמר מאת גדעון לוי, שקרא לטייסים לסרב פקודה. בין הקוראים לביטול המנוי ניתן למנות את שר האוצר יאיר לפיד, שכתב על כך במאמר שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות", והעורכת לשעבר לילך סיגן במאמר ב"מעריב".

גם בעיתון העסקים "גלובס" המליצו להפסיק את המנוי על "הארץ". בימים האחרונים הקדיש הפובליציסט מתי גולן כמה טורים לעיתון המתחרה בכלל, וללוי בפרט. העיתונאי יואב קרני נדרש לסוגיה גם הוא בסוף-השבוע האחרון וטען כי ניתן לראות במאמרו של לוי מעשה שעל סף בגידה במולדת. בעקבות פרסומים אלה החליט דב פלדמן, המנוי על "גלובס" ו"הארץ", להפסיק את המנוי ל"גלובס".

גדעון לוי (צילום: פלאש 90)

גדעון לוי (צילום: פלאש 90)

"הופתעתי לראות שגם 'גלובס' הצטרף ל'להקת הפטריוטים' המשווים את גדעון לוי לבוגד. אני מתייחס בעיקר לכתבותיהם של מתי גולן ויואב קרני, שעוד הגדילו עשות והמליצו על אי-קניית עיתון 'הארץ' וביטול המנוי אליו", כתב פלדמן לעורך "גלובס" חגי גולן. "לאחר הרהור בהסברם, החלטתי לקבל עצתם בשינוי קל. אבקשכם לבטל את המנוי שלי לעיתון 'גלובס', להפסיק מיידית שליחתו אלי והפסקת החיובים החודשיים".

זעמו של פלדמן התעורר בעקבות שורה של פרסומים, כאמור. ב-16.7.14 קבע גולן כי האחריות על פרסומי לוי מוטלת לפתחו של המו"ל עמוס שוקן וקרא לא לקנות עוד את העיתון. "לוי למעשה הוא מעין כסות שמאחוריה שוקן יכול להסתיר את דעותיו שלו. אין זה הוגן, לכן, להפוך את גדעון לוי לקורבן היחיד של הביקורת", כתב גולן. "[...] בעיתון 'הארץ' טענו תמיד שמי שיש לו טענות יכול לבטא אותן בקיוסק, כלומר, יכול להימנע מרכישת העיתון. אני בהחלט תומך בגישה זו".

ב-20.7.14 קרא גולן לעצור את לוי. "פגיעה בעיתונאים היא צעד מאוד קיצוני. אבל גם החוק מכיר בכך שיש גבול למה שלעיתונאי מותר לעשות ולומר", כתב. "[...] מעשיהם של לוי, זועבי וכמותם בזמן מלחמה הם על סף הבגידה. הרשות שניתנת להם להסתובב חופשיים ולהפיץ את תורתם המרעילה, אין לה דבר עם דמוקרטיה, ויש לה המון עם פגיעה במדינה. [...] מקומם של אנשים כמו זועבי ולוי הוא בבתי-מעצר כאלה בהם ישהו עד לסיום המלחמה, ואז יוחלט אם להעמידם למשפט".

בסוף-השבוע הקדיש יואב קרני חלק מרשימתו השבועית ללוי, וכתב כך: "אני אומר בלב שותת דם, באמת שותת, שלדעתי גדעון לוי התקרב להיות בוגד במולדת. [...] הביקורת על הטייסים העיוורים, שאינם צופים בעיני קורבנותיהם, היתה לטעמי גם זדונית, גם לא רצינית".

"אני לא מסכים עם כל מה שגדעון לוי כותב", אומר פלדמן, לשעבר מנהל כספים של חברות בחו"ל ובישראל, "אבל מה שהם כתבו היה ממש הסתה. 'גובל בבגידה', כבר רצחו בן-אדם בארץ הזאת על האשמות כאלה. יש לך טוקבקיסטים ואספסוף שהולך להרביץ בהפגנות, ואת קהל המעודדים שיושב ב'גלובס'. ומה שהכי הרגיז אותי היתה ההמלצה לבטל את המנוי ל'הארץ'. החלטתם להמליץ על זה? אז אני מחליט לא לקרוא את 'גלובס'".

לדברי פלדמן, הוא אינו היחיד שמאס בעיתון בשל הכתיבה נגד לוי. איש עסקים שהוא מכיר, העובד בבנק גדול ואינו מעוניין בחשיפת שמו, ביקש מהחברה שמשלמת עבורו על מנוי ל"גלובס" לבטל את המנוי ולרכוש במקומו מנוי ל"דה-מרקר".

מ"גלובס" נמסר בתגובה: "אנו מצטערים מאוד על כל מנוי שעוזב. נמשיך לתת חופש ביטוי לכל הכותבים ב'גלובס', כל עוד כתיבתם לא חורגת מהערכים הבסיסיים של ישראל".