העורך הראשי של ynet, ערן טיפנברון, הורה למחוק מהאתר כתבה שהציגה באור שלילי רשת סופרמרקטים גדולה, זאת בעקבות איום בתביעת דיבה. טיפנברון סירב לנמק מדוע החליט למחוק את הכתבה, ובחר גם שלא למסור ל"העין השביעית" אם עשה זאת משום שהגיע למסקנה כי נפל פגם כלשהו במידע ובטענות שנכללו בכתבה.

הכתבה, בחתימת כתבת הצרכנות מירב קריסטל, עסקה בנסיבות פיטוריהם של מנהל וסגן מנהל סניף יינות-ביתן ביישוב כוכב-יאיר. השניים, המנהל שלום אמסלם וסגנו עומאר (שמו המלא לא נכתב), טענו בפני כתבת ynet כי פוטרו משום שהעניקו הנחה בסך 5% לאשה שביקשה לרכוש מצרכים כתרומה לחיילי צה"ל הלוחמים ברצועת עזה. לצד הטענות שיוחסו למרואיינים, נכללו בכתבה גם פרטים שיוחסו לגורם שזוהה כ"המועצה המקומית", ושובצה בה סריקה של מכתב זימון לשימוע לפני פיטורים שנשלח לסגן המנהל.

ההפניה לכתבה בדף הבית של ynet

ההפניה לכתבה בדף הבית של ynet

חרף העדויות החד-משמעיות באופיין, עורכי ערוץ הכלכלה של האתר מבית "ידיעות אחרונות" הקפידו לציין כי מדובר ב"טענות". תגובת רשת יינות-ביתן, שבה הוכחשו הטענות, הובלטה בהפניה שהופיעה בדף הבית של האתר, ופורסמה בהרחבה בכתבה עצמה. גם ראש המועצה המקומית כוכב-יאיר–צור-יגאל, שימי אליאל, שקרא להשיב את השניים לעבודה, מצא לנכון להזכיר את הודעת ההכחשה של הרשת בהתייחסות שנמסרה מטעמו.

למרות הבחירה להבליט את ההכחשה ולהדגיש כי מדובר בטענות, ייתכן שהכותרת הפסקנית שניתנה לכתבה – "יינות ביתן: ערבי ויהודי איבדו עבודתם אחרי שאישרו הנחה לחיילים" – סייעה בהתססת הגולשים, שאלפים מהם שיתפו את הכתבה בעמודי הפייסבוק שלהם, ומאות מהם השאירו באתר תגובות נגד רשת המרכולים, ובכללן קריאות להטלת חרם צרכנים.

ynet: דירוג "הכי באזזזזז", 24.7.14 (צילום מסך)

ynet: דירוג "הכי באזזזזז", 24.7.14 (צילום מסך)

כמה שעות לאחר הפרסום ב-ynet פירסמה רשת יינות-ביתן בעמוד הפייסבוק שלה טענה שלפיה הכתבה היא "שקר וכזב", וכי המנהל וסגנו פוטרו על רקע הצטברות של מעשים בעייתיים שלכאורה ביצעו, לצד פירוט של אותם מעשים. למחרת, זמן קצר לאחר ששלחה רשת המרכולים לאתר החדשות מכתב איום בתביעת דיבה, החליט העורך הראשי טיפנברון להורות על הסרת הכתבה מהאתר.

טיפנברון בחר שלא להשיב לשאלות "העין השביעית", ומסר בתגובה: "לא נגיב". נטע הר-לב, סמנכ"לית במשרד יחסי-הציבור יפה אפרתי, המייצג את רשת יינות-ביתן, העדיפה שלא להשיב לשאלות "העין השביעית". הר-לב סירבה למסור אילו פרטים בכתבה שקריים לגרסתה, ומסרה בתגובה: "אין תגובה".

חרף הטענות החד-משמעיות שהושמעו מטעם הרשת בדף הפייסבוק שלה, סגן מנהל הסניף המפוטר אמר ל"העין השביעית" כי הוא עומד מאחורי דבריו. מנהל הסניף המפוטר, שלום אמסלם, אמר גם הוא ל"העין השביעית" כי הוא עומד מאחורי דבריו, ואינו חוזר בו מהם. לדברי אמסלם, טענותיה של הרשת למעשים פסולים שביצעו הוא וסגנו אינן נכונות, ונועדו להכשיר את הפיטורים.