רשות השידור מתנגדת לשיבוץ המגיש יגאל רביד בשידורי האולפן הפתוח לסיקור מבצע "צוק איתן", כך לפי תגובה שהגישה הרשות ביום חמישי האחרון לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

יום קודם לכן הגיש רביד, באמצעות עו"ד דור חזקיה, בקשה לצו ביניים שיורה על הרשות לשבצו בשידורי האולפן הפתוח. לטענת רביד, באי-שיבוצו מפרה הרשות את הסכם הפשרה שנחתם על-ידי רביד ומנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם בעקבות התערבות מבקר המדינה יוסף שפירא, ובו התחייבה הרשות להשיב את רביד לעבודתו הסדירה.

"בימים אלה מדירים אותי הנהלת רשות השידור וקברניטיה משידורי חדשות ואקטואליה, דבר שיש לו נפקות מיוחדת נוכח המשדרים המיוחדים במהלך מבצע 'צוק איתן' ואחריו", טען רביד בתצהיר שהגיש לבית-הדין, תוך שהוא מציין כי ההדרה נעשית "למרות פניות חוזרות ונשנות מצדי, והבטחות של המנכ"ל".

משה נסטלבאום (צילום: דוברות רשות השידור)

משה נסטלבאום (צילום: דוברות רשות השידור)

בקשתו של רביד היא חלק ממאבק ממושך בינו לבין הנהלת הרשות (בראש וראשונה נגד מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה משה נסטלבאום), אשר לפני כשבועיים שב ופרץ בדמות כתב תביעה שהגיש לבית-הדין האזורי לעבודה. בתביעתו דרש רביד פיצוי בסך חצי מיליון שקל בגין הטרדה מינית, אפליה בעבודה, לשון הרע, התנכלות וסיבות נוספות. לטענתו, נסטלבאום השמיץ אותו ופגע בו, מידר אותו מהגשת מהדורות חדשות והורה לגורמים שונים ברשות להימנע מלצלמו באירועים שהנחה.

נסטלבאום ורשות השידור טרם השיבו לכתב התביעה, אולם מהתשובה שהעניקה הרשות לבקשת רביד לשבצו בשידורי "צוק איתן" עולה כי לטענתם דווקא רביד הוא שמפר את הסכם הגישור שנחתם עימו.

"המשיבה פעלה בהתאם להסכם הגישור ואף מיטיבה עם המבקש מעבר לאמור בהסכם", נכתב בתשובה שהגיש עו"ד יונתן פסי, "[...] ואילו המבקש הוא שמנסה, באמצעות בית-הדין הנכבד, להפר את הסכם הגישור ולשנותו". לפי גרסת רשות השידור, אין כלל מקום לשבץ את רביד כמנחה באולפן הפתוח המסקר את מבצע "צוק איתן" כיוון שהחל מאוקטובר האחרון הוא נמנה עם חטיבת התוכניות ברשות, ואילו המנחים באולפן נמנים עם חטיבת החדשות.

"וייאמר כבר עתה", מוסיפה רשות השידור, "כי למשיבה אין צורך במגישים נוספים לשידורי החדשות, לרבות במסגרת שידורי מבצע 'צוק איתן', ולפיכך אין המשיבה מחויבת, אף לא בהתאם להסכם הגישור, לשבץ את המבקש לשידורים אלו כאשר צורכי המערכת אינם מצדיקים זאת".

עוד טוענת רשות השידור כי הלכה למעשה רביד הוא שמפר את הסכם הפשרה. בהסכם, מזכירה הרשות, כלול סעיף הקובע כי כל צד ישמור על כבוד האחר, אולם מאז חתימת ההסכם רביד מתבטא פומבית נגד הנהלת הרשות במלים חריפות.

"העובדה כי המבקש מתאווה לזמן מסך בחטיבת החדשות דווקא, לאור המצב הבטחוני", טוענת הרשות, "אינה מקנה לו כל זכות לכך, ואינה מהווה 'הדרתו מזמן מסך'. המבקש ממשיך להופיע על המסך בתוכניות חטיבת התוכניות אליה הינו משובץ, ושמו ומעמדו לא ייפגעו רק משום שהוא חפץ להופיע במסגרת שידורי מבצע 'צוק איתן'".

31118-07-14