"ישראל היום" יפצה מפתחי אפליקציה בגין הפרת זכויות יוצרים, כך פסק בשבוע שעבר השופט שלמה לבנוני מבית-משפט השלום בחיפה.

התובעים, רותי פוגל ונדב מיזן, פיתחו ועיצבו אפליקציה שעליה דיווח הכתב אילן גטניו בגליון ראש השנה של "ישראל היום" לפני כשלוש שנים. בכתבה נכלל תצלום של האפליקציה, אולם בלא קרדיט למפתחים. תחת זאת ניתן קרדיט למתחרה עסקי שלהם. באמצעות עו"ד זיו לוטן תבעו השניים פיצוי בסך 300 אלף שקל (בהמשך העמידו את תביעתם על 100 אלף שקל בלבד). ב"ישראל היום" טענו, באמצעות עו"ד ירון אלון, כי מתן הקרדיט למתחרה נעשה בטעות, וכי בעקבות פניית התובעים פורסמה הודעת תיקון.

השופט לבנוני הוסמך על-ידי הצדדים לתת פסק דין על דרך הפשרה ומצא כי אכן יש מקום לפצות את התובעים בגין הפרת זכותם המוסרית. בין היתר מתח השופט ביקורת על טיב התיקון שפירסם העיתון.

"פניית התובעים נעשתה לפני הצהריים ב-27.9.11", כתב בפסק הדין. "טענת הנתבעים כי דף התיקונים שלהם פורסם רק לאחר ראש השנה, בהזדמנות הראשונה ביום 4.10.11, אינה מקובלת עלי. ועוד דומה בעיני ש'מדור תיקונים', על הפורמט הצנוע שלו, אינו מחפה על פרסום ספציפי וקונקרטי במדור שמפורסם לקראת ראש השנה, ושמיועד לשמש צרכנים, דווקא לקראת החג".

מסיבה זו, ומשיקולים אחרים, פסק השופט לבנוני כי על העיתון לפצות את התובעים ב-25 אלף שקל, לא כולל שכר טרחת עורך-דין בסך 4,000 שקל.

21367-11-11