כלי טיס צה"לי הפציץ ביום רביעי האחרון, 9 ביולי 2014, מכונית שסומנה כפועלת בשירות כלי תקשורת. כתוצאה מההפצצה נהרג חאמד שהאב, בן 30, שעבד כנהג עבור סוכנות הידיעות העזתית מדיה-24, כך לפי דיווחים שיצאו מעזה.

צלם סוכנות הידיעות חאתם סילמי סיפר לנציג הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ) כי שהאב נהרג שעה שחיכה במכונית מחוץ לביתו. שהאב היה אמור להסיע את סילמי למשרדי מדיה-24. תצלומים של המכונית המופצצת מראים בבירור כי על מכסה המנוע של הסקודה האפורה נכתבו האותיות TV בגופן גדול בצבע אדום.

לפי דיווחה של העיתונאית העזתית אסמא אל-רול, שעבדה לצד שהאב במשרדי מדיה-24, בסיומו של אותו יום, לאחר ארוחת האיפטאר המסורתית לשבירת צום הרמדאן, הודיע שהאב כי בכוונתו לנסוע לביתו לבקר את בני משפחתו ובהמשך להיפגש עם הצלם סילמי. כעבור פחות משעה התקשר סילמי למערכת ובפיו ההודעה על מותו של שהאב.

"הוא הסיע אותי הביתה", סיפר סילמי לאל-מוניטור, "כפי שהסיע את יתר הצוות. הוא אמר לי שיחזור בתוך כשעה כדי לאסוף אותי מביתי [...] בהמשך חמיד התקשר ואמר שיגיע בתוך כמה דקות לביתי שבשכונת רימאל. יצאתי אל מדרגות הכניסה ושמעתי פיצוץ עז. רצתי חזרה למשפחתי, כי חשבתי שטיל פגע בביתי, אולם ראיתי שהם בסדר. הסתכלתי מבעד לחלון וראיתי שמכוניתו של חמיד נהרסה על-ידי הפצצה. הדבר היחיד שנותר ממנה היה סימן ה-TV שבחזית המכונית".

לדברי סילמי, שכונת רימאל היא שכונה שקטה שאינה מופצצת לעתים קרובות, נטולת מטרות צבאיות. "זהו ניסיון להרתיע עיתונאים מלבצע את עבודתם", טען. לפי אל-רול, למחרת האירוע ניכר הפחד בקרב עובדי סוכנות הידיעות.

זו אינה הפעם הראשונה שעיתונאים עזתים נפגעים כתוצאה מירי מכוון של כוחות צה"ל. במהלך מבצע עמוד-ענן פגע טיל במכונית שבה נסעו מחמוד אל-קומי וחוסאם סלמה, עובדי ערוץ אל-אקצא של חמאס. על אף פניות חוזרות ונשנות מאז מבצע עמוד-ענן, דובר צה"ל טרם הסביר מדוע הוחלט להתנקש בחייהם של אותם עיתונאים.

כפי שציין חגי מטר באתר "שיחה מקומית", להבדיל מערוץ אל-אקצא, סוכנות מדיה-24 אינה מזוהה עם חמאס. באין תשובות מגורם ישראלי רשמי, גם במקרה של שהאב לא ברור אם ההתנקשות בו קשורה לעבודתו בכלי התקשורת, לפעילות אחרת שבה נחשד או שנהרג כתוצאת לוואי של נסיון פגיעה באדם אחר או בטעות גמורה.

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.