הבוקר התפרסמה ב"ידיעות אחרונות" ידיעה של מאיר תורג'מן ולפיה עיריית לוד החליטה לקרוא רחוב על שם בנק מזרחי-טפחות, "מתוך הערכה למעורבות של הבנק בנעשה בלוד". זמן קצר אחר-כך החלה ביקורת ציבורית ותקשורתית על ההחלטה, עד שבשעות אחר הצהריים הוחלט על ביטולה.

בנק מזרחי-טפחות הוא בבעלות אנשי העסקים מוזי ורטהיים, משפחת עופר ואהוד אנג'ל, מבכירי אנשי העסקים בישראל. לבעלי הבנק בעלויות גם בתחום התקשורת: ורטהיים הוא בעל השליטה בקשת, זכיינית ערוץ 2, משפחת עופר ואנג'ל שולטים בזכיינית האחרת, רשת.

"ידיעות אחרונות", 3.7.14

"ידיעות אחרונות", 3.7.14

אתרי החדשות הישראליים דיווחו על ההחלטה ועל ביטולה, אך לא כולם באותו הנפח.

אתר "דה-מרקר" העניק לסיפור את הבולטות הרבה ביותר. כבר בשעה 11:30 בבוקר הוקדשה הכותרת הראשית של האתר לידיעה מאת טלי חרותי-סובר תחת הכותרת "העמלים פינת העמלות// הכירו את הרחוב של מזרחי-טפחות בלוד". בהמשך שונתה הכותרת לנוסח אינפורמטיבי יותר, "לוד חונכת רחוב על שם בנק מזרחי-טפחות", אולם נותרה במשבצת הראשית של דף הבית. הידיעה נותרה במיקום הבולט ביותר עד לשעה 13:15 לפחות, ואחר-כך הועברה למיקום השני בחשיבותו (המשבצת הימנית מבין שלוש מתחת לכותרת הראשית).

"דה-מרקר", דף הבית, 15:00

"דה-מרקר", דף הבית, 15:00

בשעה 15:00 שוב הוקדשה הכותרת הראשית של אתר "דה-מרקר" לבנק בלוד, וזאת בעקבות עיכובו של סגן עורך העיתון רותם שטרקמן על-ידי מאבטח הבנק, לאחר שניסה לצלם את המבנה. כותרת זו החזיקה מעמד כשלושת רבעי השעה, ולאחר מכן הוחלפה אחר כבוד בכותרת שמבשרת על חזרתה של עיריית לוד מהתוכנית לקרוא את הרחוב על שם הבנק.

אתר "הארץ" השתמש בתכנים של "דה-מרקר" למן הרגע הראשון. כבר בשעה 11:45 הופיעה ידיעה על החלטת עיריית לוד במיקום מרכזי בראש עמוד הבית, מתחת לכותרת הראשית. בהמשך היום ירדה הידיעה למיקום מרכזי פחות, אולם בשעה 14:45 שוב הוקדשה משבצת מרכזית בחלק העליון של דף הבית לידיעה על כך שמאבטחי הבנק עיכבו את סגן עורך "דה-מרקר" כשניסה לצלם את הסניף. בשעה 16:30 הופיעה במיקום דומה הידיעה על נסיגת עיריית לוד מכוונתה.

"גלובס", עמוד הבית, 12:15

"גלובס", עמוד הבית, 12:15

אתר "גלובס" העלה לדף הבית שלו מעט לאחר השעה 12:00 את הכותרת "עיריית לוד קוראת לרחוב ע"ש בנק מזרחי-טפחות". הכותרת מוקמה מתחת לראשית, בראש עמוד הכותרות, ושם נותרה בשעות שלאחר מכן. המיקום מרכזי, אולם אינו מאפשר תצלום נלווה, כמו הכותרות שלשמאלו. ב-15:30 עדיין היה ניתן לראות את הכותרת באזור זה של דף הבית, גם אם במיקום נמוך יותר, ובהמשך הורדה כליל. מעט לאחר השעה 16:00 התפרסם העדכון על ביטול תוכניתה של עיריית לוד לקרוא רחוב על שם הבנק, וכותרת זו שוב הופיעה באותו המיקום – מרכזי אך לא בולט במיוחד. באתר "גלובס", יודעים הגולשים בו, יכולים לבחור לכותרת הראשית ידיעות שוליות בהרבה מאשר עירייה הקוראת לרחוב על שם בנק.

אתר "כלכליסט" העלה ידיעה תחת הכותרת "הכירו את הרחוב החדש בלוד: רחוב מט"ל – מזרחי-טפחות-לוד" מעט לאחר השעה 12:00, אולם לדף הבית הגיעה הידיעה רק כשעה לאחר מכן. המיקום – נמוך במיוחד, אי-שם במורדות דף הבית, בקטיגוריה "בארץ". הידיעה נותרה שם עד שבשעה 16:45 הוחלפה, באותו מיקום, בידיעה מעודכנת שכותרתה: "הלחץ עבד: לוד ביטלה ההחלטה לקרוא רחוב על שם בנק מזרחי-טפחות". מי שגלש לאתר "כלכליסט" בשעה 17:00 כבר היה יכול לראות את הידיעה על נסיגתה של עיריית לוד באזור מרכזי הרבה יותר, ממש מתחת לכותרת הראשית.

"כלכליסט", עמוד הבית, 17:00

"כלכליסט", עמוד הבית, 17:00

אתר nrg, שלו שיתוף פעולה עם "גלובס", שיבץ בשעה 12:30 כותרת על כוונת עיריית לוד לקרוא רחוב על שם בנק מזרחי-טפחות, במדור העסקים שבמורדות עמוד הבית. הידיעה נותרה שם במשך כמה שעות עד שנעלמה. ידיעה מעודכנת, על נסיגת העירייה מכוונתה, לא פורסמה.

אתר "מעריב" לא דיווח על הכוונה המקורית של עיריית לוד בדף הבית שלו, אולם בשעה 15:45 דיווח בבולטות על הפיכת ההחלטה. התנהלות דומה נרשמה בדף הבית של אתר nana10.

אתר mako, שבשליטת מוזי ורטהיים, דיווח בשעות הצהריים על כוונתה של עיריית לוד באמצעות טור האגרגציה שמופיע בצד שמאל של עמוד הבית. בשעה 15:34 פירסם כתב חדשות ערוץ 2 עומרי ברק ידיעה על החלטתה של עיריית לוד לחזור בה מכוונתה. לידיעה לקח כשעה עד שהופיעה בדף הבית של אתר mako, וגם אז שובצה במיקום לא בולט – לא בכותרת הראשית וגם לא בשלוש הכותרות שתחתיה, אלא ברשימת הכותרות שבמשבצת "החדשות 2". עד מהרה הידרדרה הידיעה לתחתית משבצת זו, ובשעה 17:15 כבר לא היה לה זכר בעמוד הבית של mako.

באתר "וואלה" יש מודעה קבועה לבנק מזרחי-טפחות בתחתית דף הבית. ידיעה על כוונתה של עיריית לוד, ונסיגתה, לא פורסמה. גם בדף הבית של אתר ynet, הזרוע האינטרנטית המובילה של העיתון שבו הופיעה הבוקר הידיעה על כוונתה של עיריית לוד, לא פורסמה ידיעה; לא על כוונתה המקורית של העירייה ולא על נסיגתה. כך אירע שהגולשים לשני אתרי החדשות הפופולריים ביותר בישראל לא למדו דבר על הפרשה, וזאת על אף שאין כל קשרי בעלות בין בעלי השליטה בבנק לבעלי השליטה ב"וואלה" ו-ynet.