ב-22 בינואר 2010 תקף העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחריפות את מרכז-שלם, מכון מחקר והוראה ירושלמי, בפינתו ששודרה במהדורת שישי של חדשות ערוץ 2. יומיים אחר-כך דרש המרכז התנצלות ואיים בתביעה דיבה, שהוגשה. אתמול חזר בו הפרשן מהדברים שאמר על המרכז בהודעה ששודרה גם היא בתוכנית "אולפן שישי".

"לפני כשנתיים ייחסנו למרכז-שלם תפקיד ביחסי הון-שלטון. ברצוננו להבהיר כי מרכז-שלם עוסק בהוצאה לאור, מחקר וחינוך, והוא פועל במישור האקדמי. הוא אינו מצוי בקשרי הון עם השלטון. הוא אינו מצוי בבעלות איש ואינו מממן פעילות פוליטית. עמיתי מחקר במרכז התמנו לתפקידים ציבוריים, אך למרכז אין קשר למינוים", הקריא אברמוביץ' מהנייר בתום רב-שיח שהתנהל בין פרשני התוכנית בנושא "טרור יהודי".

פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' אתמול, בעת הקראת נוסח התיקון (צילום מסך)

פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' אתמול, בעת הקראת נוסח התיקון (צילום מסך)

בינואר 2010 אמר אברמוביץ': "מתקיים היום בישראל קשר הון-שלטון שלא היה בתולדות המדינה; שלדון אדלסון, מכון-שלם, ביבי ו'ישראל היום'", והוסיף: "ממכון-שלם במימון אדלסון יצאו כולם, כולם היו בניו, מהמינוי השערורייתי של מייקל אורן לשגריר בוושינגטון, נתן שרנסקי, נתן אשל". עוד אמר אברמוביץ': "התיק הזה, שלדון, מכון-שלם, ביבי, 'ישראל היום', יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה. כדאי להסדיר את העניין בטרם יקרה הדבר".

מאוחר יותר באותו שבוע סיפק אברמוביץ' בראיון רדיופוני "דיוקים" לדברים שאמר בערוץ 2. שבועיים אחר-כך, במהדורת החדשות עצמה, אחרי שתביעת דיבה על סך ארבעה מיליון שקל כבר הוגשה, סיפק תיקונים נוספים, אולם אלה לא סיפקו את אנשי מרכז-שלם. ההליכים המשפטיים נמשכו עד לאחרונה, והסתיימו בפשרה שתוצאותיה נראו על המרקע אמש.

"לפני כשנתיים עשיתי טור על תופעת 'ישראל היום'. אל הטור הזה שורבב מרכז-שלם", אומר היום אברמוביץ' ל"העין השביעית". "הגענו איתם לפשרה הוגנת, ואתמול ניתן ביטוי לפשרה ההוגנת". בחדשות ערוץ 2 יכולים, אולי, למצוא סיפוק בכך שלא נדרשו להתנצל על המידע המוטעה ששידרו.

"חבל שמלכתחילה נאמרו הדברים", אומר היום שי פורת, דובר המרכז. "מרכז-שלם הציע לאברמוביץ' לחזור בו ולתקן את דבריו אחרי שנאמרו, ולצערנו משזה לא קרה, הוגשה התביעה. כרגע, שנתיים מאוחר מדי, אברמוביץ' חזר בו לחלוטין מדבריו והבהיר שכל מה שאמר לא היה נכון, ובזה סוף הפרשה וזה סיומה של התביעה", אומר הדובר.

ככל הידוע, מצדו של שלדון אדלסון, שהיה המושא העיקרי של הטור של אברמוביץ' ושאיים גם הוא בהליכים משפטיים, לא הוגשה תביעת דיבה.